Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@12:55:20 GMT

افزایش حقوق کادر درمانی مرتبط با کرونا در تاجیکستان

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۳۲۳۶

افزایش حقوق کادر درمانی مرتبط با کرونا در تاجیکستان

به دستور رئیس جمهور تاجیکستان حقوق پزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مربوط به بیماران کرونایی در این کشور، افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، به دستور «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان حقوق کادر درمانی درگیر کرونا در این کشور افزایش می یابد.

به این منظور با دستور رحمان از صندوق ذخایر ریاست جمهوری تاجیکستان برای پرداخت اضافه حقوق به کادر درمانی برای جلوگیری، شناسایی و مداوای کرونا مبلغ 12.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 میلیون سامانی (یک دلار معادل 10.24 سامانی) تخصیص شده است.

به این ترتیب، شورع از اول ماه مه، در سه ماه آینده مبالغ اضافی به حجم یک دستمزد رسمی به پزشکان و پرستاران تاجیک درگیر کرونا، پرداخت خوهد شد.

علاوه بر این، رحمان حقوق ماهانه خود را به حساب ویژه مقابله با ویروس همه گیر کرونا منتقل کرد.

روز گذشته ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در تاجیکستان در مورد شناسایی 15 موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

باید گفت که این اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در مرزهای تاجیکستان است که از سوی مقامات ذیربط تاجیک رسما تایید شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: پرستاران درمان تاجیکستان حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت