Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@15:22:50 GMT

72 درصد دانش‌آموزان ابتدایی کردستان تحت پوشش شبکه شاد هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۳۳۰۴

72 درصد دانش‌آموزان ابتدایی کردستان تحت پوشش شبکه شاد هستند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: 72 درصد دانش آموزان دوره ابتدایی و 60 درصد دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه تحت پوشش شبکه شاد‌ هستند.

رشید قربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج با تبریک هفته بزرگداشت مقام معظم به برنامه‌های این هفته در استان پرداخت و با بیان اینکه امسال برنامه‌های متنوعی در هفته معلم درنظر گرفته شده است؛ اظهارداشت: سال گذشته 300 نفر بر اساس فرایند انتخاب معلمان برتر انتخاب شدند، اما امسال به دلیل فعالیت معلمان در فضای مجازی و پیگیری وضعیت تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان توسط فرهنگیان استان این تعداد به 500 نفر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس جمعی از معلمان استان‌ها با رئیس جمهور، رئیس مجلس، وزیر آموزش و پرورش و همچنین برگزاری افتتاح نمادین مسکن فرهنگیان را از مهم‌ترین برنامه‌های کشوری در این هفته برشمرد و افزود: در سطح استان نیز برنامه‌هایی همزمان با هفته معلم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: در طول ایام تعطیلات ناشی از شیوع بیماری کرونا بسیاری از معلمان استان به صورت خود جوش و داوطلبانه فعالیت‌های زیادی در فضای مجازی انجام و تعاملات خوبی با دانش‌آموزان داشته‌اند که ستاد بزرگداشت مقام معلم استان تصمیم گرفت 40 درصد از معلمان برتر استان را از میان این معلمان انتخاب و به صورت ویژه از آنان تقدیر کند.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اقدامات آموزش و پرورش استان در راه‌اندازی شبکه آموزشی دانش آموز «شاد» پرداخت و گفت: با تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از فرهنگیان به صورت خودجوش از طریق پیام رسان‌های مختلفی با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کردند.

وی یادآور شد: این فعالیت از طریق پیام رسان‌ها رسمیت نداشت اما از روز 25 فرودین ماه 99 وزارت آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و وزارت ارتباطات اقدام به راه‌اندازی شبکه شاد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اذعان به اینکه آغاز یک تحول و کار بزرگ همواره با مشکلاتی مواجه خواهدشد؛ گفت: شبکه آموزشی دانش‌آموز که باید 14 میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش قرار دهد، نیز دارای مشکلات فنی و عدم دسترسی است که انشاء‌الله به مرور زمان مرتفع خواهد شد.

قربانی از تحت پوشش قرار دادن 72 درصد دانش‌آموزان دوره ابتدایی و 60 درصد دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه در شبکه شاد خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه تمامی معلمان و مدیران مدارس به این شبکه متصل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برخی از دانش‌آموزان استان به دلیل عدم دسترسی به اینترنت و مشکلات مالی خانواده‌ها نمی‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند؛ گفت: برای این دانش‌آموزان تدابیری چون تولید محتوای آموزشی برای دوره‌های مختلف در قالب dvd و جزوات آموزشی و در نهایت تحویل این بسته‌های آموزشی در فضای کاملا بهداشتی اندیشیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: علاوه بر تهیه و تحویل محتوای آموزشی، حدود 400 کلاس درس در مدارس روستایی استان با جمعیت کم، معلمان دلسوز ما در این مناطق با حضور خود، کار آموزش را به صورت درس فردی، حضور در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سر گرفتند.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در حوزه رفاهی فرهنگیان استان در طول سال گذشته اشاره کرد و گفت: براساس توافق وزرای آموزش و پرورش و راه و شهرسازی برای تامین مسکن فرهنگیان، برای هر استان سهمیه خاصی در نظر گرفتند.

وی با بیان اینکه تاکنون در سه نشست شورای آموزش و پرورش استان که با حضور استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان با محوریت تامین مسکن فرهنگیان برگزار شده است؛ گفت: براساس آمار حدود سه هزار و 500 نفر از فرهنگیان استان فاقد مسکن هستند که در آخرین نشست شورای آموزش و پرورش استان مقرر شد تا شهریورماه 99 حدود یک‌هزار و 500 نفر از فرهنگیان فاقد مسکن از این امتیاز برخوردار شوند و در نهایت تا سال 1401 تکلیف سایر فرهنگیان فاقد مسکن نیز مشخص شود.

وی همچنین به وضعیت رفاهی و معیشتی فرهنگیان نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طی چهار سال گذشته، توجهات ویژه‌ایی به فرهنگیان شده است و باتوجه به توافقات به عمل آمده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مقرر شده است که در طول شش ماه آینده مرحله بعدی طرح رتبه بندی معلمان انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش پایانی سخنان خود به نحوه برگزاری امتحانات نوبت دوم دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و گفت: امتحانات نهایی به صورت قطعی از 17 خرداد آغاز و سه هفته بعد از پایان امتحانات نهایی، کنکور سراسری نیز برگزار خواهد شد.

قربانی با بیان اینکه نمرات دانش‌آموزان دوره ابتدایی به صورت توصیفی است، گفت: امتحانات دانش‌آموزان پایه ششم که سالهای گذشته به صورت هماهنگ برگزار می‌شد، قرار است امسال به صورت کیفی برگزار شود.

وی در پایان به نحوه برگزاری امتحانات در دوره‌های اول و دوم متوسطه نیز اشاره کرد و اظهارداشت: برای پایه‌های هفتم تا یازدهم فعلا تصمیم قطعی گرفته نشده است، اما برگزاری امتحانات به صورت الکترونیک و غیرحضوری با هماهنگی مدارس و ادارات آموزش و پرورش مورد تاکید است.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش کردستان دوره ابتدایی درصد دانش آموزان دوره مدیرکل آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان شبکه شاد تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۳۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان

 رضامراد صحرایی در جمع قهرمانان جهانی والیبال دانش آموزی که در سالن وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند، با بیان اینکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش توسعه تربیت‌بدنی است گفت: مفتخرم در این دولت ۲۲۰۰ فضای ورزشی ساخته شده است، ۵ دهکده جامع ورزشی احداث خواهد شد چراکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش تقویت تربیت بدنی است.

وی با بیان اینکه لذت خلق افتخار در دوره نوجوانی گوارای وجودتان افزود: این پیروزی تقدیم به همه معلمان شما باشد که در شکل‌گیری شخصیت شما تاثیرگذار بوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رسیدگی ویژه به سلامت جسمی دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های پیوسته ما در آموزش و پرورش، است، ادامه داد: سلامت جسم و بدن برای یادگیری عمیق و برای نقش آفرینی دقیق مهم است. در نتیجه از وظایف ما این است که در ساحت زیستی و بدنی کمک کنیم.

صحرایی با بیان اینکه یکی از آرزوهای من این است که هر روز حداقل یک ساعت دانش‌آموزان در مدرسه ورزش کنند گفت: این مهم را حتما دنبال می‌کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش داشتن اعتماد به نفس تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران را یک فاکتور خیلی مهم برشمرد و افزود: شما در مقابل تیم‌های اروپایی بازی کردید، این‌قدر اعتماد به نفس داشتید و کار خودتان را کردید، ارزشش از کاپ و مدال بیشتر است. 

وی خطاب به مسئولان ورزش کشور تاکید کرد: اگر می‌خواهید تیم قوی درست کنید به مدرسه‌ها بیایید. بهترین‌ها در مدرسه هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کردستان
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم