Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:42:33 GMT

افزایش ۲ تا ۳ درجه سانتی گراد دمای هوای اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۳۳۴۹

افزایش ۲ تا ۳ درجه سانتی گراد دمای هوای اصفهان

ایسنا/اصفهان کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از خروج امواج ناپایدار تا اواخر روز یکشنبه از استان خبر داد و گفت: در روزهای دوشنبه و سه شنبه جوی پایدار در استان پیش بینی می شود.

فاطمه زهرا سیدان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر جوی پایدار بر روی استان طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ اردیبهشت) است، براین اساس طی این مدت آسمان در بیشتر مناطق استان نیمه ابری، گاهی همراه با بارش های رگباری متناوب و موقتی و در مناطق مستعد همراه با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طی این مدت وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می شود، گفت: این امواج ناپایدار تا اواخر روز یکشنبه از استان خارج می شود و در روزهای دوشنبه و سه شنبه جوی پایدار در استان پیش بینی می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان ۲ تا ۳ درجه سانتی گراد افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای امروز بعداز ظهر شهر اصفهان به ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد و کمینه دمای صبح فردا ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود.

سیدان اضافه کرد: گرم ترین شهر استان خور و بیابانک با ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و بوئین میاندشت با ۲ درجه سانتی گراد بالای صفر سردترین نقطه استان پیش بینی شده است.

این کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان درخصوص بارش های شب گذشته در استان، گفت: خور و بیابانک ۸ دهم میلی متر، زواره ۲ دهم میلی متر، میمه ۲ میلی متر و نطنز ۵ و ۳ دهم میلی متر بارش گزارش شده ولی بارش های شهر اصفهان درحدی نبوده که اندازه گیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هواشناسي درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۳۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی که از امروز وارد منطقه شده تا اوایل هفته آینده به صورت متناوب به فعالیت خود در این منطقه ادامه می‌دهد که بارش‌ها در نوار غربی بیشتر از سایر مناطق پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه به صورت افزایش ابر، رگبار باران بهار و رعد و برق ابتدا در مناطق جنوب استان شروع می‌شود و به تدریج تمام مناطق استان را فرا می‌گیرد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه بیشتر در بعداز ظهر‌ها خواهد بود و از روز جمعه سامانه تقویت شده و احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.

محمدپور اظهار کرد: با ورود این سامانه بارشی دمای‌هوا نیز به طور میانگین ۴ تا ۵ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند و از گرمای هوا که از اوایل هفته جاری شروع شده بود، تا حدودی کاسته می‌شود.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای چهار درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۱ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد