Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@17:10:17 GMT

افت قیمت و کاهش تقاضای محصولات معدنی طی سال جاری

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۳۴۲۴

افت قیمت و کاهش تقاضای محصولات معدنی طی سال جاری

رئیس سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران گفت: امسال شرکت‌های معدنی با اتفاقاتی مانند شیوع کرونا، افت قیمت محصولات و کاهش تقاضا روبرو هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور در نشست معرفی ظرفیت‌های صندوق ضمانت صادرات ایران که با حضور نمایندگان شرکت‌های معدن و صنایع معدنی برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط فعلی تضمین معاملات تجاری بین المللی و سرمایه گذاری، برای شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد: در سال جاری با رویدادهایی همچون بحران کرونا، افت قیمت کامودیتی ها و تقاضا روبرو هستیم و از سوی دیگر در شرایط تحریم قرار داریم.

غریب پور افزود: با توجه به محور قرار دادن جهش تولید در اقتصاد ملی، نقش مجموعه های تسهیل گر برجسته تر می شود و بنگاه های اقتصادی می توانند از این نوع ظرفیت ها در دستیابی به اهداف تولید و صادراتی خود استفاده کنند.

پوشش ریسک های اعتباری صادراتی

در این نشست، افروز بهرامی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران نیز گفت: نقش این صندوق حمایت و تسهیل صادرات از طریق پوشش ریسک های اعتباری صادراتی از طریق بیمه نامه های اعتباری و سایر ابزارهای مالی است.
وی ادامه داد: این صندوق طی 10 سال گذشته 18 میلیارد دلار از صادرات غیرنفتی را تحت پوشش قرار داد و در این مدت 470 میلیون دلار خسارت پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه این صندوق دارای 240 میلیون یورو منابع ارزی است، گفت: در بودجه سال 99 افزایش سرمایه صندوق تا 100 میلیون یورو انجام خواهد شد.

بهرامی با بیان اینکه یکی از محورهای جهش تولید، توسعه صادرات است، گفت: کمک به تامین منابع مالی بنگاه‌های صادراتی یکی دیگر از ماموریت های صندوق به شمار می رود.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به دیگر وظایف و ماموریت های صندوق ضمانت صادرات ایران، گفت: تسهیلاتی برای کالاها یا خدمات صادراتی، سرمایه گذاری مربوط به کالاها و خدمات صادراتی و سایر مواردی که به تشخیص هیات وزیران در امر توسعه صادرات لازم و یا مفید باشد، را می توان از دیگر ماموریت های این مجموعه نام برد.

بنابر این گزارش، در این جلسه نمایندگان شرکت های ملی مس، مبارکه، چادرملو، ایرالکو، فولاد هرمزگان و ذوب آهن، مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و به منظور افزایش همکاری ها مقرر شد، صندوق ضمانت صادرات ایران جلسات تخصصی با شرکت های معدن و صنایع معدنی کشور برگزار کند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه صادرات ایران معدن صندوق ضمانت صادرات ایران صنایع معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد امین دهقان در نشستی خبری با اشاره به بازار صادراتی روانکار، اظهار کرد: محصولات روانکار تاکنون به ۱۱ کشور شامل هند، چین، کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی، عرضه شده و با استقبال خوبی روبرو شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید، بیش از ۷۶۰ هزار تن انواع روانکار صنعتی در این شرکت تولید و افزون بر ۵۰۰ هزار تن آن، راهی بازارهای صادراتی شد، اظهار کرد: این مساله ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشت و صددرصد ارزها وارد سامانه ارزی کشور شد.

به گفته وی با توجه به ظرفیت‌های صادراتی، در همکاری با گروه‌های دانش‌بنیان درصدد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تولید محصولات خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهی‌نامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران به عرضه محصول روغن موتور مگلوب شرکت نفت سپاهان به کشور امارات متحده عربی اشاره کرد و گفت: این محصول که با برخورداری از استاندارد روز اروپا برای خودروهای لوکس طراحی و تولید شده است، حضور نسبتاً موفقی در این بازار داشت و تلاش داریم امسال حضور خود را با قدرت بیشتری در این بازار ادامه دهیم.

دهقان از تولید روغن موتور سفارشی در این شرکت خبر داد و گفت: در قرارداد با شرکت ایران خودرو، هم‌اکنون روغن موتور ویژه موتور مورد نظر را تولید و به این خودروساز عرضه می‌کنیم.

وی با اشاره به ۱۵ برنامه در طرح توسعه، از تولید محصول گریس کلسیم برای نخستین بار خبر داد و افزود: ۹ محصول جدید در برنامه تولید بوده که سه مورد آن ویژه خودروهای سنگین و دیزل است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران با بیان اینکه پروژه F.R.W هم‌اکنون با ۹۰ درصد پیشرفت با هدف افزایش کیفیت محصولات، امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: پروژه دوم TDAE تولید محصول Green RPO ضمن برخورداری از قابلیت ویژه صادراتی، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می‌کند

کد خبر 6092333 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»