Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به اقدامات بسیار خوب در حوزه عشایر در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: عشایر کشور‌ هیچ تلفاتی به دلیل ابتلا به کرونا نداشتند. تاریخ انتشار: 13:38 - 13 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۷۳۷۸

سردار نصرت‌الله سیف در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اقدامات سازمان بسیج عشایری در زمینه مقابله با ویروس کرونا گفت: بلافاصله با شیوع ویروس کرونا در کشور سازمان بسیج عشایری از طریق سامانه پیامکی خود اطلاع‌رسانی گسترده‌ای را در میان عشایر کشور در ارتباط با این ویروس انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما از طریق پیامک دادن و تماس گرفتن با ۵۰۷ سرطایفه و ۱۰۴ سر ایل، تمام اطلاعات ویروس کرونا را به عشایر کشور انتقال دادیم.

رییس سازمان بسیج عشایری گفت: به محض اطلاع‌رسانی در میان عشایر در خصوص شیوع ویروس کرونا، این قشر از جامعه کشورمان تمامی مراسم‌های جشن، عزا و دید و بازدید خود را لغو‌ کرد. به عبارتی دیگر موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور یعنی ابتدای اسفندماه در میان عشایر جا انداخته شد و استقبال بسیار قابل قبولی از آن به عمل آمد.

سردار سیف ادامه داد: با رایزنی‌هایی که سازمان بسیج عشایری با وزارت کشور انجام داد موفق شدیم کوچه عشایر را که از فروردین هر سال آغاز می‌شود را به تعویق بیندازیم.

وی‌ افزود: سازمان‌های بسیج عشایری استان‌های سراسر کشور با دادن مواد و ابزارهای لازم بهداشتی و درمانی و ضدعفونی در اختیار عشایر کشور، زمینه برقراری کارگاه‌های بهداشتی در محیط‌های عشایری کشور‌ را ایجاد کردند.

رییس سازمان بسیج عشایری گفت: همچنین ۷ هزار لیتر محلول ضدعفونی که از تهران آماده شده بود یک ماه پیش به عشایر کشور تحویل داده شد.

سردار سیف با بیان اینکه عشایر کشور‌ هیچ تلفاتی به دلیل ابتلا به کرونا نداشتند گفت: صرفا چند مورد معدود گزارش ابتلا به کرونا در میان عشایر کشور گزارش شد.

وی در پایان گفت: عشایر مهربان و مهمان‌نواز کشورمان بر خلاف سالیان قبل که با تمام وجود پذیرای گردشگران بودند، امسال به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا اجازه ورود گردشگران به محل‌های اتراق عشایر را ندادند.

بیشتر بخوانید: توزیع ۴۴ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان لرستانی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سردار سیف عشایر ایران مقابله با کرونا سازمان بسیج عشایری شیوع ویروس کرونا ابتلا به کرونا میان عشایر عشایر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۳۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار کوهرنگ با اشاره به گرفتار شدن ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ در بارندگی اخیر گفت: این عشایر به‌علت رعایت نکردن تقویم کوچ و اقدام به کوچ زودهنگام در بارندگی گرفتار و دچار مشکل شدند.
اکبری افزود: نیرو‌های امدادی شهرستان کوهرنگ علاوه بر امدادرسانی، بین حادثه دیدگان مواد غذایی، پتو و چادر توزیع کردند.
وی با اشاره به بروز خسارت در برخی جاده‌های شهرستان تصریح کرد: محور ارتباطی دهستان موگویی بسته، اما بلافاصله با تلاش نیرو‌های راهداری بازگشایی شد.
فرماندار کوهرنگ با اشاره به وارد شدن خسارت به پل دره رزگه دهستان موگویی گفت: نیرو‌های راهداری هم‌اکنون در حال ترمیم این مسیر موقت هستند.
اکبری یادآور شد: به‌دنبال بارش‌های اخیر ۱۶ گروه عملیاتی از جمعیت هلال‌احمر، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کوهرنگ راهنمایی و کمک به آسیب‌دیدگان به‌ویژه عشایر مناطق مختلف این شهرستان را برعهده داشتند.

دیگر خبرها

  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ