Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@08:32:22 GMT

۲۲ خانواده، متقاضی فرزندخواندگی هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۳۴۷۰

۲۲ خانواده، متقاضی فرزندخواندگی هستند

سرپرست اداره بهزیستی شیروان گفت: سال گذشته ۲۲ خانواده با مراجعه به مراکز بهزیستی این شهرستان درخواست پذیرش فرزندخوانده را داشتند.

«علی اکبر آرام» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: با مراجعه ۲۲ نفر به مراکز بهزیستی برای تقاضای فرزندخواندگی، برای آنان پرونده تشکیل شد.


سرپرست اداره بهزیستی شیروان گفت: این شهرستان سه مرکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست شامل شیرخوارگاه مختلط حضرت فاطمه (س)، مرکز پسرانه امام رضا (ع) و مرکز دخترانه حضرت زینب (س) دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آرام افزود: سال قبل ۵۵ فرزند در مراکز شبه خانواده شیروان پذیرش شده، ۶۲ فرزند نیز از این مراکز به دامان خانواده خود بازگشته و پنج کودک نیز به خانواده های واجد شرایط متقاضی فرزندخوانده تحویل شدند.


وی به حمایت از ۴۴ نفر از فرزندان امدادبگیر این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته ۲ میلیارد و ۵۰۶ میلیون ریال مستمری به فرزندان امدادبگیر این شهرستان پرداخت شده است.


سرپرست اداره بهزیستی شیروان با اشاره به تکمیل ۲۰ تقاضای فرزندخواندگی و ارسال به مرکز استان در سال قبل گفت: برای ۱۳ نفر از فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست پشت نوبت امداد نیز پرونده تشکیل شده است.


آرام به پرداخت ۲ میلیارد و ۱۰۱ میلیون ریال یارانه به مراکز غیردولتی اجتماعی اشاره کرد و افزود: در این مدت بیش از ۲ میلیارد ریال برای مراکز شبه خانواده شهرستان مشارکت جذب شده است.


وی داشتن تمکن مالی مناسب، صلاحیت اخلاقی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و گذشت پنج سال از زندگی مشترک را از جمله شرایط لازم خانواده ها برای دریافت فرزند خوانده از طریق بهزیستی اعلام کرد.


وی عنوان کرد: با تفویض اختیار به بهزیستی شهرستان‌ها تمام مراحل ثبت‌نام، بررسی صلاحیت، احکام قضایی والدین و فرزندان قابل واگذاری، تماما در بهزیستی شهرستان ها انجام می‌گیرد.


آرام خاطر نشان کرد: اگر دستگاه قضایی پس از شش ماه تا یک سال، والدین اصلی کودک را فاقد صلاحیت تشخیص داد و از آنها سلب حضانت کرد، کودک نزد والدین فعلی می‌ماند و فرزندخوانده می‌شود اما اگر والدین اصلی، تأیید صلاحیت شدند در صورت صلاحدید قاضی و با در نظر گرفتن صلاحیت طفل، وی به خانواده‌ی اصلی برمی‌ گردد.


شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرزندخواندگی شیروان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۳۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک

جواد پوردکان سرپرست شبکه بهداشت و درمان جاسک گفت: یک دستگاه آمبولانس پیشرفته تویوتا لندکروز مدل ۲۰۲۴ اهدایی یک خیر نیکوکار، به بیمارستان خاتم الانبیاء این شهرستان تحویل داده شد.

وی افزود: ارزش این آمبولانس ۱۲۰ میلیارد ریال است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان جاسک گفت: اکنون ۱۲ دستگاه آمبولانس در مناطق مختلف شهرستان جاسک مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند