Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:45:22 GMT

۷۰ تن خرما از گمرک شادگان به عراق صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۳۶۴۰

۷۰ تن خرما از گمرک شادگان به عراق صادر شد

علیرضا یزدان‌پناهی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ارزش خرمای صادراتی از شادگان به کردستان عراق ۴۲ هزار دلار است. 

وی افزود:با توجه به شروع اپیدمی کووید ۱۹، صادارات از گمرک شادگان به دیگر کشورها از جمله کشورهای حوزه خلیج‌فارس متوقف شده است.

مدیر گمرک شادگان گفت: کشورهایی مانند کویت و امارات از تردد شناورهای چوبی به این کشورها جلوگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش از این صادرات دام زنده، خرما، مصالح ساختمانی و مواد غذایی از بندر شادگان به کشورهای حوزه خلیج‌فارس انجام می‌شد.

فرماندار شادگان نیز در خصوص مشکلات گمرک این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: اولویت کاری مجموعه اداری این شهرستان توجه و رسیدگی به  مشکلات تولیدکنندگان ،فعالان اقتصادی ، تجار و بازرگانان و حمایت از آنها است.

سعید حاجیان بر رفع مشکلات تجار و بازرگانان بندر شادگان تاکید کرد و افزود: ادارات متولی موظف هستند در کمترین وقت مشکلات این بندر را  به صورت جدی پیگیری و در برطرف کردن آنها اقدامات لازم انجام دهند.

وی ادامه داد: تعیین نرخ نامه واحد برای خودروهای مشغول کار در بندر، ساماندهی کارگران تخلیه و بارگیری بندر و تعیین کرایه حمل بار در درون بندر شادگان نیاز به ساماندهی دارد.

فرماندار شادگان افزود: شرکت‌های تخلیه و بارگیری در بندر شادگان فقط دارای مجوز قانونی و دفتر کار در شادگان با نظارت فرمانداری می‌توانند در این بندر فعالیت داشته باشند.

بندر و گمرک  شادگان در آذر ۱۳۹۴ با حضور وزیر کشور فعالیت خود را شروع کرد تا یکی از خواستهها و مطالبات مردم این منطقه محقق شود.

بندر شادگان در جنوب خوزستان از طریق خورهای متعدد به خلیج فارس راه دارد.

بیشتر مبادلات تجاری بندر شادگان با کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه کویت و قطر است.مواد معدنی، خرما، دام زنده، مصالح ساختمانی و مواد غذایی از مهمترین اقلام صادراتی از بندر و گمرک شادگان است.

برچسب‌ها شادگان گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شادگان گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی شادگان گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی بندر شادگان گمرک شادگان خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

ایسنا/بوشهر  دبیر اجرایی دومین همایش بین المللی خلیج فارس گفت: دومین همایش بین المللی خلیج فارس با حضور مهمانان خارجی از پنج کشور در بوشهر برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، علی اکبر کیانی  امروز ۶ اردیبهشت در نشست خبری با اشاره به جزئیات برگزاری این همایش در بوشهر، اظهار کرد: این همایش طی دو روز در روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه خلیج فارس و در سطح بین المللی برگزار می شود.

وی بیان کرد: به جهت ارتقای اعتبار علمی همایش و مقالات، مجوزهای ISC یا همان پایگاه استنادی جهان اسلام اخذ شده است و بالغ بر۱۵۰ خلاصه مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که ۵۰ درصد اصل مقاله را دادند و حدود یک سوم برای ارائه مقاله به همایش دعوت شدند.

کیانی با بیان اینکه ۱۰ نفر مهمان خارجی از کشورهای عراق، هند، چین، روسیه و بنگلادش به این همایش دعوت شدند، گفت: حداقل ۵ نفر حضور قطعی دارند و جزو سخنرانان این برنامه هستند.

دبیر اجرایی دومین همایش بین المللی خلیج فارس با بیان اینکه این همایش در دو روز علمی و فرهنگی برگزار می شود، گفت: این همایش در سه زبان ارائه خواهد شد که در نوع خود استثنایی است. در همایش های مشابه نهایتا دو زبان ارائه می شده است.

کیانی با بیان اینکه محور همایش تجارت دریایی و حمل و نقل است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت خلیج فارس از نظر بازرگانی و تجاری و حمل و نقل دریایی، گروه تاریخ محور این همایش مهم را این موضوع قرار داد. این موضوع با توجه به تمدن خلیج فارس انتخاب شده است.

حمید اسدپور، دبیر علمی همایش بین المللی خلیج فارس، افزود: گستره زمانی این همایش از عهد باستان تا معاصر و با نیم نگاهی به آینده است و حتی مقالاتی پیرامون آینده پژوهی در خصوص این موضوع دریافت شده است.

وی با اشاره برنامه های روز فرهنگی همایش، گفت: بازدید از مناطق تاریخی دشتستان از جمله دژ و دانشکده کشاورزی و نیز در بوشهر بازدید از موزه دریانوردی خلیج فارس، بازدید و معرفی ظرفیت تاریخی استان، برپایی نمایشگاه تاریخی و فرهنگی خلیج فارس از دیگر برنامه ها است.

اسدپور همچنین بازدید از کتابخانه دانشگاه خلیج فارس و برپایی غرفه های آثار سنتی و غذای دریایی در حاشیه این همایش را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: علاوه بر این مسابقه دو میدانی از میدان رئیسعلی دلواری تا دانشگاه خلیج فارس به صورت عمومی برگزار می شود.

دبیر علمی همایش بین المللی خلیج فارس با اشاره به پیام دومین همایش بین المللی خلیج فارس گفت: دوستی مهمترین پیام این همایش است و اینکه خلیج فارس یک حوزه تمدنی و مکان فرهنگی بوده است‌.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد