Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:15:29 GMT

کسری ۹ میلیارد دلاری بودجه عربستان در سه ماهه اول سال جاری

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۳۹۸۲

کسری ۹ میلیارد دلاری بودجه عربستان در سه ماهه اول سال جاری

پایگاه خبری لبنانی «العهد» امروز (شنبه) به نقل از این بیانیه افزود: این کسری بودجه تقریبا ۱۳ درصد بودجه کل کشور عربستان را تشکیل می‌دهد.

به نوشته وزارت دارایی عربستان، درآمد نفت این کشور ظرف سه ماهه اول سال جاری میلادی به میزان ۲۴ درصد کاهش یافت و به ۱۲۸ میلیارد و ۷۷۱ هزار ریال سعودی معادل ۳۶ میلیارد دلار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر پایه این گزارش، درآمد غیرنفتی سعودی نیز طی همین مدت به میزان ۱۷ درصد کاهش نشان می‌دهد و به ۶۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال سعودی معادل تقریبا ۱۷ میلیارد دلار رسید.

این ارقام در مقایسه با همین مدت در سال گذشته میلادی به میزان ۲۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

افزایش شدید کسر بودجه عربستان در حالی شکل گرفت که نرخ هر بشکه نفت در ژانویه گذشته از مرز ۷۰ دلار گذشته بود.

 قیمت نفت در بازارهای جهانی در اواسط ماه مارس گذشته به شدت سقوط کرد، به گونه‌ای که دو هفته آخر این ماه ضربه شدیدی بر بودجه عربستان وارد آمد.

سقوط قیمت نفت باعث شد تا دولت سعودی در نوزدهم ماه مارس اعلام کند که بودجه‌ کل کشور را به میزان ۵۰ میلیارد ریال سعودی معادل ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کاهش دهد و بدین ترتیب تقریبا ۵ درصد بودجه ۱۰۲۰ میلیارد ریال سعودی معادل ۲۷۵ میلیارد دلار اعلام شده از سوی «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی در اوایل سال جاری میلادی کاهش یافت.

بهای نفت خام در ۱۸ آوریل گذشته ( شنبه ۳۰ فروردین ) به کمتر از ده دلار در هر بشکه رسید که کمترین نرخ در ۳۰ سال گذشته بوده است .

۱۴۸۷

برچسب‌ها نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نفت نفت ریال سعودی معادل میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کافی‌شاب‌های زنجیره‌ای استارباکس که دوره سه ماهه منتهی به 31 مارس 2024 را به عنوان سه ماهه دوم در تقویم مالی در نظر می‌گیرد، ترازنامه خود را اعلام کرد.
 
بر این اساس، درآمدهای شرکت در بازه زمانی ژانویه تا مارس با کاهش 2 درصدی به صورت سالانه به حدود 8.6 میلیارد دلار رسید. انتظارات بازار این بود که شرکت در این دوره 9.1 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.
 
فروش فروشگاه‌های مشابه استارباکس که انتظار می‌رفت در این دوره افزایش یابد نیز اولین کاهش خود را از پایان سال ۲۰۲۰ به ثبت رساند و چهار درصد کاهش یافت. ترافیک فروشگاه‌های استارباکس نیز شش درصد کاهش یافته است.
 
سود هر سهم این شرکت که در بازه زمانی ژانویه-مارس سال گذشته 79 سنت بود، در مدت مشابه سال جاری به 68 سنت کاهش یافت. انتظار می‌رفت این شرکت به ازای هر سهم 79 سنت سود داشته باشد.
 
لاکسمن نراسیمهان، مدیرعامل استارباکس، در کنفرانس مجازی سرمایه‌گذاران که پس از اعلام ترازنامه شرکت برگزار کرد، گفت: "عملکرد ما در این سه ماهه ناامیدکننده بود و انتظارات ما را برآورده نکرد."
 
نراسیمهان با تاکید بر اینکه آنها با فضای کاری چالش برانگیز مواجه بودند، توضیح داد که باد مخالف در سه ماهه قبل ادامه داشت.
 
نراسیمهان با بیان اینکه همچنان شاهد نوسانات اقتصادی در خاورمیانه هستیم، اظهار داشت که به فرصت‌های رشد بلندمدت منطقه امیددارند.
 
نراسیمهان ماه گذشته اعلام کرد که بنیاد استارباکس و گروه الشایا مستقر در کویت، که حقوق عملیاتی این شرکت در خاورمیانه را در اختیار دارد، 3 میلیون دلار به تلاش‌های بشردوستانه برای ارائه کمک‌های غذایی در غزه و آشپزخانه مرکزی جهانی (WCK) اهدا کردند.
 
مدیران استارباکس کاهش فروش در سه ماهه قبل را ناشی از تحریم شرکت به دلیل «تصور نادرست» از نگرش شرکت نسبت به اسرائیل دانستند.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه