Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:05:57 GMT

روحیه همدلی، ایثار و کمک به دیگران در جامعه تقویت شده است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۴۰۸۲

روحیه همدلی، ایثار و کمک به دیگران در جامعه تقویت شده است

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ظهر شنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار، فاطمه محمد بیگی منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه های اجرایی در شبستان مسجدالنبی قزوین برگزار شد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی ر این جلسه با اشاره به نعمت‌های ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان دعوت شده ایم در یک سفره الهی حضور یابیم و از نعمت‌های آن بهره مند شویم و انسان‌های هوشمند و متقی بیشترین بهره را خواهند برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ر این ماه سفارش شده که تلاوت قرآن جدی گرفته شود زیرا آیات قرآنی نجات بخش و عابدینی گفت در ماه رمضان دعوت شده ایم. ماه رمضان سفره الهی است تا چقدر از ان بهره برداری کنیم. آیات قرآنی نجات بخش و بهار دل‌ها است و هر آیه مانند نهالی است سرزمین دل ما با این نهال‌ها سرسبز می‌شود و بهترین زمان انس گرفتن با کتاب الهی همین ماه رمضان است.

عابدینی در ادامه به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: هر چند این ویروس آسیب‌های زیادی به مردم وارد کرد و یک تهدید محسوب می‌شود اما فرصت‌هایی هم برای ما ایجاد کرد که باید به آن نیز توجه کنیم.

وی بیان کرد: مواسات و همدلی مومنانه از نکات مثبت لاین بیماری بود که بار دیگر کمک کرد تا گروه‌های مختلف جامعه به هم نزدیک شده و به فکر هم باشند و به آُسیب دیدگان کمک کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآور شد: همدلی و مواسات همان آثار انقلاب است و این که از اقشار مختلف مردم اعم از مدیران، کارمندان، کارگران، روحانیون، امام جمعه و جماعات، بسیج و سپاه پای کار آمدند تا به دیگران کمک کنند ارزشمند است.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: در این امر خداپسندانه باید مساجد محور باشد و مصلی‌ها کانون جمع آوری و توزیع کمک‌های مردمی باشد.

وی از جامعه پزشکی تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: از جامعه پزشکی و کادر درمانی، نیروهای نظامی و انتظامی، حوزویان، هیئت‌های مذهبی؛ تشکر ویژه داریم.

سازمان آرامستان ایثارگرانه فعالیت کرد

امام جمعه قزوین از خدمات نیروهای شهرداری بویژه سازمان آرامستان ها تشکر ویژه کرد و گفت: شاید اولین استانی بودیم که تغسیل اموات کرونایی را انجام دادیم و در این میان طلاب جهادی هم نقش داشتند و این کار به تسکین خانواده‌های داغدیده مؤثر بود.

عابدینی تصریح کرد: مهمترین دغدغه برای برخی شاید این نکته بود که نتوانستند برای اموات خود مجلس ترحیم بگیرند و غم و اندوه آنها مضاعف شد که با کمک طلاب و روحانیون جهادی به صورت مجازی نسبت به قرائت فاتحه و دعا اقدام شد تا تسکینی باشد.

اما جمعه قزوین در ادامه توجه به عفاف و حجاب را در جامعه مهم دانست و گفت: در این حوزه کارهای خوبی شده است و باید تداوم یابد.

کد خبر 4914947

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین شورای فرهنگ عمومی ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز قزوین شیوع کرونا ایلام کمک به نیازمندان شهرکرد بیرجند مواسات گرگان جهش تولید بارش باران جمعه قزوین امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۴۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کرم‌الهی دبیر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در احکامی جداگانه دبیر اجرایی و دبیر هنری این دوره از جشنواره تئاتر ایثار را منصوب کرد.

بر این اساس، حمید ساروخانی به عنوان دبیر اجرایی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار منصوب شد.

همچنین محمد لارتی به عنوان دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار منصوب شد.

حمید ساروخانی و محمد لارتی از هنرمندان و فعالان عرصه هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی و از جمله مدیران با سابقه اداره‌کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با حضور هنرمندانی از سراسر کشور و به همت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان، با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

«جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس»، «جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای محور مقاومت (شهدای مدافع حرم)، شهدای امنیت، سبک زندگی ایثارگرانه و ایثار اجتماعی در دوران معاصر»، «جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر» و «جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب» از مهمترین موضوعات این دوره از جشنواره است.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی در ۲ بخش صحنه ای و خیابانی از روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت ۴ روز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6098087 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • نصراللهی با اعتقاد به «ما می‌توانیم» روحیه جهادی را معنا می‌کرد
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • همدلی مدیران سرمایه بزرگی برای قزوین است
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • آموزش صلح و صلح‌طلبی، سنگ بنای روابط انسانی