Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:34:26 GMT

افتتاح سرای نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۴۴۰۲

سرای نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای دانشگاه آزاد ظهر امروز (شنبه، ۱۳ اردیبهشت) افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، دکتر اسماعیل قادری‌فر، رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی  ریاست جمهوری در مراسم افتتاح نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای دانشگاه آزاد گفت: راه‌اندازی و تغییر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به سراهای نوآوری را به عنوان جزئی از زیست‌بوم نوآوری و فناوری دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهر ماه سال گذشته اولین سرای نوآوری جامع دانشگاه آزاد در مجموعه‌ی ساختمان دکتر حبیبی دانشگاه علوم تحقیقات افتتاح شد. امروز برج فناوری دکتر قریب که روزگاری میزبان ۱۱ هزار دانشجو بوده به دلیل کمبود تعداد دانشجویان تبدیل به ساختمان متروکه‌ای شده بود ، تبدیل به یک مرکز نوآوری تحت عنوان مرکز توسعه صنایع منطقه‌ای شده است.

وی افزود: مجموعه حاضر یک فضای ۸ هزار متر مربعی است که میزبان پنج شتاب‌دهنده تخصصی است. دو طبقه از این مجموعه به فضای کار اشتراکی اختصاص پیدا کرده است. دسترسی بسیار خوبی که در منطقه شش تهران به دانشگاه‌های بزرگ کشور همچون دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران و دانشگاه پلی‌تکنیک وجود دارد می‌تواند باعث شود این مجموعه به یک سرای جامع برای فعالیت‌های نوآورانه دانشگاه آزاد با رویکرد جدید رئیس دانشگاه آزاد تبدیل شود.

قادری‌فر ادامه داد: در خرداد ماه سرای نوآوری مجموعه تهران غرب را در پونک افتتاح خواهیم کرد. یکی دیگر از بزرگترین سراهای نوآوری کشور در یکی از واحدهای نوستالژیک دانشگاه آزاد یعنی واحد هنر و معماری که ظاهرا اولین واحد دانشگاه آزاد کشور است ایجاد خواهد شد. فاز اول آن به متراژ ۱۵ هزار متر مربع به حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های نرم اختصاص دارد و ان‌شاء‌الله در خرداد ماه افتتاح خواهد شد. در اراک، ساری، تبریز و بوشهر و دیگر شهرستان‌ها نیز قراردادها منعقد شده و حضور دانشگاه آزاد واحدهای شهرستان‌ها نیز در این عرصه پررنگ‌تر خواهد شد.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي مراسم افتتاحیه توسعه صنایع منطقه ای دانشگاه آزاد سرای نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید

ایسنا/هرمزگان مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از مسئولان وزارت نیرو انتظار داریم با توجه به بی‌نیازی این جزیره از مصرف برق سراسری و انتقالی برق مازاد تولیدی قشم به شبکه سراسری کشور، برای تشویق صنایع فعال در این‌ منطقه آزاد، عملیات دیسپاچینگ جزیره را حذف کنند.

 مرتضی صابری امروز هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: برق شهرک‌های صنعتی قشم در فصل تابستان با اجرای سیستماتیک دیسپاچینگ توسط وزارت نیرو قطع می‌شود.

اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت نیرو، اجرای دیسپاچینگ در منطقه آزاد قشم همانند سایر نقاط کشور به‌صورت سیستماتیک و با هدف کنترل وضعیت تولید، انتقال و توزیع برق انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه بخش مهمی از برق تولیدی این منطقه به سرزمین اصلی منتقل می‌شود، افزود: قشم با تولید حدود ۷۰۰ مگاوات برق، به یک منطقه مهم تولید کننده برق کشور تبدیل شده و انتظار داریم صنایع جزیره از شرایط برق ماندگار و بدون قطعی برخوردار باشند.

به گفته مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم، حدود دو ماه از تابستان سال گذشته صنایع فعال در شهرک‌های صنعتی قشم به دلیل قطع برق بین دو تا سه روز در هفته بیش از ۴۰ میلیارد ریال ضرر کردند.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در دهه نخست تاسیس منطقه آزاد قشم، ۲۴۰ مگاوات برق مورد نیاز جزیره از طریق شبکه سراسری تامین می‌شد اما در دو دهه گذشته این منطقه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد دو نیروگاه بزرگ و دو نیروگاه کوچک، به یک منطقه مهم تولید کننده برق با حدود ۷۰۰ مگاوات تبدیل شده است.

صابری ادامه داد: از مجموع ۷۰۰ مگاوات برق تولیدی قشم، ۳۰۰ مگاوات آن در کل جزیره استفاده و همزمان ۲۴۰ مگاوات برق هم به شبکه سراسری منتقل و در نهایت بخشی از برق تولیدی هم در جزیره ذخیره‌سازی و محبوس می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از وزارت نیرو درخواست کردیم برای کمک به تقویت برق صنایع قشم مجوز استفاده از برق ذخیره شده و محبوس را صادر کنند، گفت: پاسخ این وزارتخانه با تاکید بر اینکه عملیات دیسپاچینگ سراسری است و باید اجرا شود، منفی بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود