Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:51:11 GMT

انتخاب ترکیب تیم‌های ملی کشتی بر اساس شیوه جدید

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۴۴۸۶

انتخاب ترکیب تیم‌های ملی کشتی بر اساس شیوه جدید

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی امروز در نشست خبری در جمع اهالی رسانه گفت: چند ماه قبل از اینکه به عنئوان رئیس فدراسیون انتخبا شوم، بحث تدوین چرخه انتخابی را در نظر  داشتم که البته در این مورد با حمید سوریان و محسن کاوه هم مشورت کردم. اما در مجموع با توجه به تفکیک وظایف، این مورد به انستیتو کشتی واگذار کرده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه چرخه انتخابی تیم ملی مشخص شده ادامه داد: در این چرخه با صراحت مشخص شده کسانی که مدال آور هستند به چه طریق وارد انتخابی شوند و کسانی هم  که مدال یا سهمیه ندارند از کدام طریق به انتخابی وارد خواهند شد. بدین ترتیب حنی حسن یزدانی هم باید حریفانش را شکست دهد و به جهانی برود. یا اینکه کشتی‌گیری که یزدانی را شکست داده عضو تیم ملی خواهد شد. در نتیجه باید قبول کرد که این قانونی طراحی شده و باید اجرا شود.

دبیر در پاسخ به این سوال که اگر سرمربیان تیم‌های ملی درباره یک کشتی‌گیر به چرخه انتخابی توجه نکنند چه خواهد شد، گفت: می‌خواهیم روشی پیاده کنیم اگر کسی حقش خورده شد بتواند به مرجعی برود و شکایت کند. غلامرضا محمدی، طلایی، حیدری، رضایی و نورزاد و ... می‌گویند حق ما را خوردند. به غیر از یکی ۲ کشتی‌گیر که همه چیز برایشان مهیا بود حق خیلی‌ها را خوردند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه به اردوهای دراز مدت اعتقاد ندارد، گفت: خودم کشتی‌گیر بوده ام و می‌دانم اردوی دراز مدت برای کشتی سم است. اینطور نیست که اردو مثل هتل باشد، کشتی گیر زجر و سختی می‌کشد. به شخصه معتقدم اردوی دراز مدت خوب نیست و البته این نظر شخصی من است و باید بدانم سرمربیان تیم‌های ملی نظرشان چیست.

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص هزینه ها هم گفت: به عنوان مثال تیم ملی کشتی فرنگی فقط در رده بزرگسالان روزی ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه غذا دارد. در کنار آن باید به هزینه های آب و برق و گاز و هزینه‌های سایر رده‌ها هم اشاره کرد. بودجه فدراسیون از طرف وزارت ورزش ۱۲ میلیارد بوده که هنوز ۳ میلیارد آن دریافت نشده است. ضمن اینکه ۲ میلیارد از بودجه هم توسط کمیته ملی المپیک پرداخت می شود اما باید به ۵۸ میلیارد تومان بدهی هم اشاره کرد.

دبیر با اشاره  به تجهیز و بازسازی خانه کشتی افزود:  ۱۸ میلیارد هزینه بازسازی خانه کشتی کردیم بدون اینکه یک ریال از دولت بگیریم. همه هزینه‌ها توسط بخش خصوصی شد و الان به یکی از مجهزترین‌های جهان تبدیل شده است. مجارستانی‌ها هم که به اینجا آمدند به زور رفتند و می‌گفتند چنین محل تمرینی در دنیا ندیده‌ایم.

وی در خصوص انتخاب سرمربیان تیم های رده‌ پایه نیز گفت: ما تا ۳۰ گزینه در کشتی آزاد و همین تعداد نیز در کشتی فرنگی داشتم که من فقط در انتخاب یکی از مربیان پایه نظر داشتم. در یک رده واقعا مخالف انتخاب یک نفر بودم، ولی محسن کاوه مدیر تیم ملی انقدر اصرار کرد و من مجاب شدم. من از کسانی که انتخاب می‌کنم کار می‌خواهم چراکه خودم  در این رابطه خواب ندارم و دوستان می‌دانند همیشه در فدراسیون هستم و از همه کار می‌خواهم.

دبیر با اشاره به تعویق بازیهای المپیک افزود: برخی برای اینکه بار فدراسیون را بیشتر کنند مدام می‌گویند تعویق المپیک به نفع کشتی ایران شد، چون علیرضا کریمی و حسن یزدانی آسیب دیده بودند. اما کریمی پایش هم خوب شود باید با محمدیان کشتی بگیرد یا یزدانی هم که مصدوم بوده، باید به مصدومیت حریف اصلی او یعنی دیوید تیلور هم اشاره کرد.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت:  فدراسیون از ۵۰ سال قبل تاکنون حتی یک برگ سند و یا طرح نداشته که قرار است مثلا ۴ سال دیگر به کجا برسیم. آمریکا وقتی به سکوی جهانی نرسید طرح توسعه کشتی را به دانشگاه برد و دقیقا به جایی رسید که در یکسال قهرمان هر ۳ رده جهان شد. ما هم باید طرح داشته باشیم.

وی در پایان در رابطه با میزبانی جام باشگاه های جهان هم گفت: به یک شرط با برگزاری این مسابقات موافقت کردم و آن هم کمک مالی به کشتی گیران بود تا بتوانند با حضور در این مسابقات قراردادهای مالی منعقد کنند. به رئیس سازمان لیگ هم گفتم یک ریال از بودجه فدراسیون خرج مسابقات نمی‌کنم و او باید حامی مالی بیاورد. برای افزایش سطح کیفی مسابقات هم با چند تیم بسیار خوب مذاکره داشتیم و امیدوارم شاهد افزایش سطح کیفی این مسابقات باشیم. البته سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان و مدیر فنی نمی‌توانند در لیگ باشند مربیان تیم ملی هم که با ما قرارداد دارند و حقوق از فدراسیون می‌گیرند نمی‌توانند قراردادی در لیگ منعقد کنند. مگر اینکه از فدراسیون حقوق نگیرند در این صورت می‌توانند در لیگ شرکت کنند.

کد خبر 4914913

منبع: مهر

کلیدواژه: فدراسیون کشتی علیرضا دبیر کشتی انتخابی تیم ملی تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران ویروس کرونا باشگاه پرسپولیس وزارت ورزش و جوانان فدراسیون کشتی کشتی آزاد سردار آزمون فدراسیون فوتبال کشتی فرنگی تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی والیبال ایران احمد سعادتمند سرمربیان تیم رئیس فدراسیون تیم های ملی کشتی گیر هزینه ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۴۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی در فدراسیون کشتی آفتابی شد

به گزارش "ورزش سه"، چند روز قبل بود که حسن یزدانی با وجود دعوت به اردوی تیم ملی کشتی آزاد اعلام کرد از اردوی بعدی در کمپ تیم‌های ملی حاضر می‌شود، اما همزمان این نابغه جویباری فیلمی روی اینستاگرام خود منتشر کرد که نشان می‌داد مصدومیتش کاملا برطرف شده و تمریناتش را به صورت جدی آغاز کرده است.

اما وقتی از علیرضا دبیر در حاشیه مراسم قهرمان ایران در خصوص حسن یزدانی سوال شد، او گفت که روز شنبه با حسن جلسه‌ای دارد و در خصوص برنامه ماه‌های آینده این قهرمان در این جلسه با حضور خودش تصمیم گیری خواهد شد. 

امروز حسن یزدانی طبق وعده‌ای که به دبیر داده بود، به فدراسیون رفت و نشست دو ساعته‌ای را با علیرضا دبیر و محسن کاوه برگزار کرد. 

در این نشست در خصوص برنامه‌های آینده حسن یزدانی بحث و بررسی صورت گرفت و مقرر شد او به زودی با حضور در کمپ تیم‌های ملی و زیر نظر کادرفنی تمرینات خود را پیگیری کند و در خرداد ماه نیز به یک تورنمنت بین المللی اعزام شود.

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی در فدراسیون کشتی آفتابی شد
  • کاردرمانی در منزل چقدر هزینه دارد؟
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • جام کشتی تختی اهواز؛ قرعه کشی پنج وزن دوم انجام شد
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • لبخند عباس جدیدی به انتخاب فدراسیون کشتی (عکس)
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • عملیات دائمی در لیتوانی پروژه‌ای هزینه‌بر برای ارتش آلمان