Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@20:38:38 GMT

خوب یا بد؛ رضاپهلوی شاه مملکت بود!

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۴۵۷۳

خوب یا بد؛ رضاپهلوی شاه مملکت بود!

روزگاری در این سرزمین انگلیسی‌ها اینچنین تحقیرمان می‌کردند که شاه مملکتمان را مثل مهره شطرنج از ید قدرت خلع می‌کردند، او را سوار کشتی کرده و مثل یک فرد عادی به جزیره‌ای دورافتاده تبعید می‌کردند!

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو: خوب یا بد، دیکتاتور یا ترقی‌خواه؛ رضاشاه شاه مملکت بود| روزگاری در این سرزمین انگلیسی‌ها اینچنین تحقیرمان می‌کردند که شاه مملکتمان را مثل مهره شطرنج از ید قدرت خلع می‌کردند، او را سوار کشتی کرده و مثل یک فرد عادی به جزیره‌ای دورافتاده تبعید می‌کردند!

روزگاری نه چندان دور سران سه کشور دنیا بدون اینکه کوچکترین اطلاعی حتی به شاه ایران بدهند وارد ایران شده، برای کشورمان تصمیم می‌گرفتند و تازه پس از اطلاع یافتن شاه، این شاه بود که باید برای دیدنشان در سفارت شوروی در تهران به خدمتشان شرفیاب می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزگاری نه چندان دور دولت مصدق را به جرم ملی کردن نفت تحریم میکردند، انگلیس کشتی نفتکشمان را با نفتش بیخ گوشمان در همین بندر عدن توقیف میکرد و ما با وجود عزم سیاسی به خاطر نداشتن یک نیروی نظامی کارآمد فقط نظاره‌گر این تحقیر بودیم.

روزگاری نه چندان دور آمریکایی‌ها ناو سهندمان را ناجوانمردانه در سواحل خودمان غرق می‌کردند و ما فقط نظاره‌گر شعله‌های سوزانش بودیم. امروز، اما داستان فرق می‌کند.   همان انگلیسی که شاه ما را با کشتی می‌برد، وقتی کشتیمان را توقیف می‌کند مجبور می‌شود با فلاکت و گردن کج شده آن را پس بیاورد.  همان آمریکایی که ناو رزمی ما را در سواحلمان غرق می‌کرد، امروز ناو‌های غول‌پیکرش را قایق‌های کوچک سپاه مضحکه عالم و آدم کرده‌اند!   ما در تاریخ کوتاه معاصر کم تحقیر نشدیم و از قدرت‌های بزرگ و متوسط کم توسری نخوردیم. جمهوری اسلامی هر چه هست و هر چه می‌خواهد باشد، با تمام نواقصش دیگر اجازه تحقیر ملت ایران را به هیچ قدرتی نداده و نمی‌دهد. مرد و مردانه نشان داده که دوران بزن دررو در برابر این ملت به پایان رسیده است.

شاه نماد ما مردم ایران بود که برای دیدن چرچیل مجبور می‌شد شخصا به سفارت شوروی در تهران برود. امروز علی خامنه‌ای نماد ایران است که حتی برای استقبال از پوتین هم پای هواپیما نمی‌رود!   *امیر صالحی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی رضاشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۴۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مردم مهریز از کشتی‌گیرقهرمان ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید ابوالفضل حسینی کشتی گیر قهرمان ایران و مسعود نصیریان سرمربی وی که موفق به کسب مقام قهرمانی شد به گرمی استقبال کردند.


سید ابوالفضل حسینی کشتی گیر مهریزی حریفان نامدار خود را از تهران و مازندران شکست داد و به مسابقات آسیایی راه یافت.


سید ابوالفضل حسینی در مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی نونهالان ایران جهت اعزام به مسابقات آسیایی پس از دو برد ۱۰ بر صفر و یک ضربه فنی برابر حریفانی از قم، گیلان و تهران در نیمه نهایی برابر کشتی گیر مازندرانی با نتیجه ۱۱ بر یک به برتری دست یافت.


وی، در فینال نیز کشتی گیر کرمانی را با ضربه فنی شکست داد و ضمن کسب عنوان قهرمانی مسافر مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور اردن شد.
مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور اردن در اواخر خرداد ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران
  • سرلک در جست‌وجوی آخرین سهمیه کشتی ایران
  • خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس
  • ماجرای ترور رییس سابق فدراسیون کشتی ایران! / فیلم
  • پشت پرده محرومیت گران‌قیمت ویسی؛ بچه سردار مملکت باید بمیرد؟ حفاظت اطلاعات بازی‌ها را رصد کند!
  • دوری قهرمان نامدار کشتی ایران از تمرینات +عکس
  • دلیل دوری ستاره کشتی ایران از تمرینات مشخص شد
  • استقبال مردم مهریز از کشتی‌گیرقهرمان ایران
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • قهرمان المپیک به همراه 9 ستاره دیگر از WWE اخراج شدند