Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@10:00:14 GMT

ارز، طلا، سکه و مسکن طی یک سال چقدر گران شدند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۴۷۷۵

ارز، طلا، سکه و مسکن طی یک سال چقدر گران شدند؟

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی با استناد به آمار‌های بانک مرکزی، مرکز آمار ایران و وزارت راه و شهرسازی به مقایسه خلاصه وضعیت قیمت در بازار‌های مختلف در سال ۱۳۹۷ با ۱۳۹۸ پرداخته و نوشته است: میانگین نرخ دلار در بازار آزاد شهر تهران از ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان در سال ۹۷ به ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان در سال ۱۳۹۸ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براین اساس همچنین میانگین نرخ هر یورو با ۱۴.۹ درصد رشد از ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در سال ۱۳۹۷ به ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان در سال بعد از آن رسیده است.

این گزارش حکایت از رشد ۳۳.۹ درصدی میانگین نرخ سکه طرح قدیم و ۲۹.۹ درصدی سکه طرح جدید دارد. در مدت زمان مورد گزارش هر قطعه سکه طرح قدیم از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در سال ۹۷ به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در پایان سال ۹۸ رسیده است.

همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در پایان سال ۹۷ به ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در پایان سال بعد از آن افزایش یافته است.

رشد ۶۲ درصدی بهای هر متر واحد مسکونی

این گزارش می‌افزاید بهای هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران که در پایان سال ۹۷ برابر با ۸ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان بوده با ۶۲ درصد رشد در پایان سال ۹۸ به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

با این حال شاخص ارزش سهام معامله شده در بازار سهام (۱۰۰=۱۳۹۵) از ۲۶۱.۱ درصد در سال ۹۷ به ۸۶۸.۸ درصد در سال ۹۸ رسیده که رشدی ۲۳۲.۱ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین شاخص تعداد سهام معامله شده در بازار سهام (۱۰۰=۱۳۹۵) نیز از ۲۰۲.۲ درصد به ۴۳۰ درصد در مدت زمان مشابه افزایش یافته است که این شاخص نیز حکایت از رشدی ۱۱۲.۷ درصدی دارد.

تورم ۳۴.۸ درصدی

شاخص بهای کالا‌ها و خدمات مصرفی کل کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) نیز که در پایان سال ۹۷ برابر با ۱۳۷.۳ درصد بوده با ۳۴.۸ درصد افزایش در پایان سال بعد از آن به ۱۸۵.۱ درصد رسیده است.

براساس این گزارش در بین بازار‌های طلا، ارز، مسکن و سهام، بازار سهام بیشترین بازدهی ارزشی را در سال گذشته داشته است به نحوی که شاخص بهای کالا‌ها و خدمات مصرفی خانوار‌های شهری کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) در پایان سال ۹۸ با ۳۴.۴ درصد افزایش برابر با ۱۸۴ درصد بوده است.

این رقم برای سال قبل از آن ۱۳۶.۹ درصد بوده؛ ضمن اینکه شاخص بهای کالا‌ها و خدمات مصرفی خانوار‌های روستایی کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) نیز از ۱۳۹.۴ درصد در سال ۹۷ به ۱۹۱.۴ درصد در سال ۹۸ رسیده که رشدی ۳۷.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش شاخص بهای کالا‌ها و خدمات مصرفی کل خانوار‌های استان تهران (۱۰۰=۱۳۹۵) هم از ۱۵۰.۴ در سال ۹۷ به ۱۷۶.۹ درصد رسیده که افزایشی ۱۷.۶ درصدی را ثبت کرده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ارز طلا سکه سکه طرح قدیم سکه طرح جدید قیمت قیمت طلا قیمت مسکن پارسی خبر شاخص بهای کالا ها و خدمات مصرفی هزار تومان پایان سال تومان در سال سال ۹۷ درصد در سال ۱۰۰ ۱۳۹۵ ۹۸ رسیده ۹ درصد سال ۹۸ ۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلامت در خصوص وجود تعارض و افزایش روز افزون مقررات مهاجم بر کسب و کارهای ورزشی‌ بویژه باشگاه داران گفت: در حالی که تورم بانک مرکزی بر اساس آمار رسمی بیش از ۵۰ درصد تعیین شده و بسیاری‌ از کارفرمایان و بویژه کارفرمایان دولتی، اجاره بهای اماکن ورزشی خود را با پنجاه درصد افزایش بها همراه کرده اند، از آن طرف نرخ افزایش تعرفه خدمات ورزشی تنها ۲۰ درصد تعیین شده و این امر زمینه افزایش فشار بر باشگاه داران بخش خصوصی را افزایش داده است.

سلامت در ادامه افزود: در صورتی که همگان بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی بر افزایش تورم پنجاه درصدی تاکید دارند، دلیل تاکید متولیان حوزه ورزش بر افزایش ۲۰ درصدی تعرفه که با نظارت سازمان نعزیرات حکومتی نیز همراه است چیست؟

رئیس کمیته باشگاه های فدراسیون ورزش های همگانی اظهار داشت: خروجی نهایی این وضعیت گرانتر شدن خدمات ورزشی باشگاه ها و کسب و کارهای ورزشی است و در حالی که انتظار می رود بخش های دولتی نسبت به کاهش هزینه های ورزش به عنوان عامل مهمی برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر اقدام کنند، هر روزه شاهد تصویب یک مقررات جدید برای گران شدن ورزش هستیم.

سلامت در پایان افزود: موضوع و چالش امروز جامعه باشگاه داران افزایش تعرفه نیست، ما معتقدیم باید هزینه باشگاه داران با محوریت ارایه سوبسیدهایی کاهش یابد، نه اینکه هر روز شاهد تحمیل یک هزینه جدید به این صنعت پیشگام پیشگیری و سلامت باشیم.

کد خبر 6092283

دیگر خبرها

  • ذوب‌آهن به‌دنبال سومین برد خانگی مقابل نساجی
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • سیلوا: دوران حضورم در چلسی به پایان رسیده است
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟