Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر گروسی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: با استقبال صورت گرفته و حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، این پویش به صورت کشوری برگزار خواهد شد و علاقه مندان می‌توانند تا پایان روز ۲۰ اردیبهشت ماه می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی با تصریح اینکه واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس در راستای ۲ پویش در خانه بمانیم و تئاتر تعطیل نیست و در بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به عنوان مبدا شروع پویش، این رویداد را طراحی کرد، افزود: هدف ما از این پویش گرم نگه داشتن فضای هنر در عین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن است و علاقه‌مندان باید نمایش‌های کوتاه ۳تا۷ دقیقه‌ای بر اساس محتوای کتاب‌های مطرح ادبیات انقلاب اسلامی تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر هنری پویش ملی کتاب-نمایش ۲۰ ادامه داد: آن بیست و سه نفر (احمد یوسف زاده)، پایی که جا ماند (سید ناصر حسینی پور)، دا (سیده اعظم حسینی)، دختر شینا (بهناز ضرابی زاده)، جنگ دوست داشتنی (سعید تاجیک) و رفاقت به سبک تانک (داود امیریان) از جمله این آثار هستند.

وی ادامه داد: ۳ کتاب ارزنده و مطرح از ۲ نویسنده نام آور ادبیات انقلاب اسلامی فارس نیز در این فهرست به چشم می‌خورند که عبارت از کتیبه ژنرال و خمپاره خواب آلود (اکبر صحرایی) و مهرنجون (محمد محمودی نورآبادی) هستند.

گروسی با اشاره به اهمیت حضور پرستاران و پزشکان به عنوان مدافعان سلامت میهن و مردم گفت: بخش ویژه این پویش نیز به منظور پاسداشت ایثارگری مدافعان سلامت (جامعه پزشکی و پرستاری) در شرایط حاضر طراحی شده است، بنابراین در این بخش علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را بر اساس خاطرات پزشکان و پرستاران و کادر درمانی (حال حاضر و دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس) تولید و ارسال کنند.

کارشناس مسؤول هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس گفت: رعایت اصول حرفه‌ای تصویربرداری برای فیلمبرداری از نمایش‌ها لازم نیست، ضبط ویدئوها با یک دوربین ساده و یا موبایل صورت گرفته و ویدئوها از کیفیت مناسب صدا، نور و تصویر برخوردار باشند اما مشخصات شامل نام نمایش، نام و نام خانوادگی شرکت‌کنندگان و شماره تماس در یک برگه A۴ نوشته شده و قبل از شروع نمایش به مدت دو ثانیه جلوی دوربین نمایش داده شود.

وی زمان ویدئوهای ارسالی را حداکثر ۷ دقیقه خواند و ادامه داد: دوربین حتماً باید در حالت افقی و ثابت، نمایش را ضبط کند؛ ویدئوها از طریق پیام‌رسان سروش و یا پیام رسان واتساپ به شماره ۰۹۳۵۸۴۲۴۵۴۱ ارسال شود.

گروسی گفت: نمایش‌های برگزیده روز سوم خرداد ۱۳۹۹، مصادف با عید سعید فطر معرفی می‌شوند و مراسم اختتامیه به صورت مجازی برگزار خواهد شد تا در نهایت به نمایش‌های اول تا سوم علاوه بر تندیس و لوح تقدیر به ترتیب مبلغ ۱۵، ۱۰ و ۵ میلیون ریال و به ۵ اثر نیز جوایز ۲ میلیون ریالی تعلق گیرد.

یادآور می‌شود: به تمامی شرکت کنندگان هدیه‌ای به رسم یادبود تعلق خواهد گرفت و علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۵۸۴۲۴۵۴۱ تماس حاصل کنند.

کد خبر 4914987

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز حوزه هنری فارس هفته هنر انقلاب اسلامی ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز ایلام قزوین شیوع کرونا کمک به نیازمندان شهرکرد بیرجند مواسات گرگان جهش تولید بارش باران انقلاب اسلامی علاقه مندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیأت داوران، گروه‌های نمایشی دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی ناهید دادخواه از ساری، نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس، نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه، نمایش جادوی سیاه به کارگردانی سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

کد خبر 6089511

دیگر خبرها

  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی