Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:17:57 GMT

گله طهرانچی از وزارت علوم و ستاد مبارزه با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۴۸۷۱

گله طهرانچی از وزارت علوم و ستاد مبارزه با کرونا

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی طهرانچی امروز در حاشیه افتتاح نخستین سرای نوآوری دانشگاه آزاد درباره مسائل آموزشی این دانشگاه در شرایط کرونا گفت: یک تفاوت ماهوی بین دانشگاه آزاد و دانشگاه های کشوری وجود دارد و آن اینکه دانشگاه های کشوری مثل ما پراکندگی ندارند. به جد از ستاد ملی کرونا و بخش آموزش عالی می خواهیم که دانشگاه آزاد را با وضعیت و ظرفیت دانشگاه آزاد ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر اعلام می شود ده ها شهر در وضعیت سفید قرار دارند و با توجه اینکه ما در این شهرها واحد داریم، دانشجویان می توانند در سر کلاس حاضر شوند و حتی آن دسته از دانشجویانی که در واحد و شهر دیگری تحصیل می کنند، می توانند در این واحد ها حضور یابند.

طهرانچی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که علی رغم تذکراتی که به وزارت علوم و ستاد ملی مبارزه با کرونا دادیم که دانشگاه آزاد ماهیتا یک دانشگاه دیگر است و شرایط ما را برای ارائه خدمات مطلوب ببینید، هنوز متاسفانه هیچ گونه مذاکره ای با ما نداشتند و این گله ما است.

رئیس دانشگاه ازاد در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر قالب های کلی برای دانشگاه ها برنامه ریزی می شود و ما باید آن را متناسب با ماهیت دانشگاه آزاد بومی سازی کنیم.

وی افزود: به هر صورت ما اعلام کردیم به محض اینکه هر شهری که از لحاظ شیوع کرونا، سفید  اعلام می شود، دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند با حضور در واحد نزدیک به محل سکونت فعالیت دانشگاهی داشته باشند.

طهرانچی بیان کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند کارهای آزمایشگاهی و حتی بخشی از دروس جبرانی خود را بگذرانند و انشالله بعد از اینکه ترم پایان یافت، نمره جابجا می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اضافه کرد: در واقع دانشگاه آزاد به دنبال ایجاد یک طرح تعاون بین واحدها بوده و حتی زیرساخت های آن نیز آماده است؛ منتظر هستیم دوستان این را ببینند و درک کنند.

کد خبر 4915017 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی محمد مهدی طهرانچی ستاد مقابله با کرونا ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری آموزش مجازی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان منصور غلامی دانشگاه ها سازمان سنجش مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های ایران آموزش پزشکی دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم اندیشی پژوهشگران علوم شناختی با حضور سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی و مدیران و مسئولان دانشگاه خلیج فارس در بوشهر برگزار شد. در این نشست راه‌های توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی درحوزه علوم شناختی مورد بررسی قرار گرفت.

مهدوی، با اشاره به اهداف و سیاست‌های این ستاد برای حمایت از اجرای طرح‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی درحوزه‌های مختلف علوم شناختی گفت: با تلاش‌های این ستاد و به منظور تربیت نیروی کارآمد و متخصص تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور تشکیل و فعال شده است.  

وی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های پژوهشی به همکاری‌های مشترک میان محققان و اساتید نیاز دارد، گفت: ستاد یکی از حلقه‌های رابط در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی محسوب می‌شود و برای تحقق این هدف حمایت‌های لازم را ارائه می‌کند.

وی توجه به حوزه‌های سلامت و سرمایه شناختی، آموزش و پرورش شناختی و شناخت اجتماعی را از جمله اولویت‌های ستاد بر شمرد و گفت: رویکرد ستاد بهره گیری و بهره‌مندی ازدستاورد‌های علوم و فناوری‌های شناختی برای ارتقاء و افزایش توانمندی مهارت‌های شناختی درسطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوه‌های شناختی در نظام آموزشی است و ستاد آماده است با حمایت همه جانبه از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی بستر‌های لازم را برای تحقق این اهداف مهم فراهم آورد.

وی اضافه کرد: پژوهشگران و فناوران می‌توانند از طریق سایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و همچنین سامانه خدمت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از اطلاعیه‌ها آگاه شده و برای دریافت حمایت اقدام کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور