Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا بازدار گفت: تنوع بذر مورد استفاده در استان زیاد و حدود ۱۴ رقم بذر گندم دیم و ۹ رقم بذر گندم آبی در لرستان کشت می شود.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛بازدار در جلسه ستاد مبارزه با عوامل خسارتزای گیاهی که با دستور کار بررسی وضعیت مبارزه با عوامل خسارتزای گیاهی به ویژه زنگ زرد گندم، عفهای هرز و سن گندم برگزار شده بود بر حضور مستمر ، فعال و پیگیر مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها در سطح مزارع و انجام بازدید میدانی از وضعیت ظاهری مزارع  از لحاظ نحوه و انجام مبارزه با عوامل خسارتزای گیاهی و انجام تغذیه مناسب و اصولی مزارع تاکید کرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این مطلب که از ابتدای عملیات داشت در مزارع غلات به ویژه گندم ، تا مورخه ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری با بکارگیری بالغ بر ۷۰۰۰ دستگاه سم پاش پشت تراکتوری، ۷۰ دستگاه سم پاش توربولاینر، ۲۰۰۰ سم پاش پشتی موتوری، ۱۰۰۰ دستگاه سایر دیگر و همچنین با بهره گیری از ۳ فروند پهباد عملیات سم پاشی و مبارزه با عوامل خسارتزای گیاهی صورت گرفته است ، افزود: از ابتدای مشاهده علائم بیماری های برگی گندم به ویژه زنگ زرد تا دوازدهم اردیبهشت ماه بالغ بر ۱۵۰۰۰ هکتار مبارزه صورت گرفته و تا همین تاریخ بالغ بر ۲۴۰ هزار هکتار مبارزه بر علیه علفهای هرز و ۳۵۵۵۳ هکتار مبارزه با آفت سن غلات در مرحله سن مادر انجام شده است.

 بازدار با بیان اینکه تنوع بذر مورد استفاده در استان زیاد و حدود ۱۴ رقم بذر گندم دیم و ۹ رقم بذر گندم آبی در لرستان کشت می شودکه با توجه به شرایط اقلیمی موجود، وضعیت بارندگی ها، رطوبت و دمای هوا و  شدت وزش باد احتمال گسترش زنگ زرد در تمامی مزارع استان وجود دارد و تمامی شهرستانهای استان در معرض خطر و اپیدمی زنگ زرد گندم هستند که ضروری است؛  تمامی شهرستانهای استان با رصد و پایش های مداوم و با هماهنگی و نظارت معاونت بهبود تولیدات گیاهی در جهت مبارزه با زنگ زرد گندم آمادگی لازم را داشته و با اولویت مزارع آبی و تمامی مزارع بذری گندم مبارزه لازم و به موقع علیه زنگ زرد گندم و دیگر عوامل خسارتزای گیاهی را انجام دهند .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشاورزی زنگ زرد گندم رقم بذر گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۵۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت برگخوار ذرت و تمهیدات لازم برای برداشت گندم اُرزوئیه

  به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان درجلسه شورای پدافند غیرعامل با محور مبارزه با آفت برگخوار ذرت و کمیته برداشت گندم  اسماعیل کاخ فرماندار ارزوئیه  گفت: هدف نهایی  پیشگیری از حمله آفت کرم برگخوار و جلوگیری از خسارات ناشی از این آفات  در برنامه عملیاتی اجرایی  است.
 کریمی رئیس پدافند غیر عامل  استانداری گفت: قرار شده آفات و امراض  شناسایی و با رصد و پایش از حمله کرم برگخوار به مزارع جلوگیری شود.
 باقری مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت: پیش بینی شده امسال بیش از 80 هزارتن گندم در ارزوئیه تولید شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • کمیته فنی هوای پاک برای ممنوعیت سوزاندن بقایای کشت گندم برگزار شد 
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • مبارزه با آفت برگخوار ذرت و تمهیدات لازم برای برداشت گندم اُرزوئیه
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس