Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد قزوین گفت:‌ با توجه به ضرورت تبدیل ایده و دانش به ثروت و کارآفرینی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان اکوسیستم کارآفرینی در مرکز شتاب‌دهنده فناوری و نوآوری سینتک قزوین راه‌اندازی شد. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

مرتضی موسی­ خانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با تاکید بر نقش تاثیرگذار پارک‌های علم و فناوری و شتاب‌دهنده‌های فناوری و نوآوری در دستیابی به جهش تولید اظهار داشت: پارک­‌های علم و فناوری قزوین باید در زمینه بومی­‌سازی دانش کسب‌وکار، تربیت نیروی کارآفرین و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی کسب و کار اقدام کنند که در این زمینه همکاری­‌های متقابل پارک علم و فناوری امام خمینی (ره) قزوین با واحدهای فناور و دانش­‌بنیان حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در کنار هم قرار گرفتن پارک­‌های علم و فناوری امام خمینی(ره) و شتاب‌دهنده علم و فناوری سینتکس را از مزایای بزرگ استان قزوین در این حوزه توصیف کرد و گفت: این مزیت می‌­تواند مهمترین زمینه را برای همکاری شرکت­‌های دانش­‌بنیان برای ارتباط‌های بین رشته‌­ای و توسعه فناوری‌­ها به‌وجود آورد.

موسی­‌خانی با تاکید بر ضرورت همکاری­‌های بیشتر پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) و شتاب‌دهنده علم و فناوری سینتکس اضافه کرد: در کل کشور کمتر استانی را سراغ داریم که به لحاظ استقرار پارک­‌های علم و فناوری و مراکز رشد واحدهای فناور مانند قزوین توسعه یافته باشد.

قزوین می‌تواند قطب اقتصاد دانش‌بنیان باشد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد با بیان اینکه می‌­توانیم قزوین را به قطب اقتصاد دانش‌­بنیان و فناورمحور تبدیل کنیم گفت: صاحبان ایده و کارآفرینان برای پرورش ایده و محصول خود به فضای فیزیکی، فکری و حمایت مالی نیاز دارند تا بتوانند ایده­‌های اولیه خود را به محصول قابل ارائه در بازار تبدیل کنند به همین خاطر پارک‌­های علم و فناوری استان قزوین می‌­توانند مامن و محفل مناسبی برای رشد و به ثمر رساندن این ایده­‌ها باشند.

شرکت‌های دانش بنیان در قزوین حمایت می‌شوندطرح "لیزینگ خارجی محصولات دانش بنیان" فعال شدعرضه رایگان محلول ضدعفونی توسط شرکت دانش بنیان ایرانی

موسی‌خانی توسعه پارک­‌های فناوری و شرکت‌­های دانش‌­بنیان را مهمترین وجه توسعه اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: با توجه به اهمیت استفاده از ویژگی‌­های بومی برای ایجاد صنایع و بنگاه­‌های ثروت‌­آفرین شرکت‌­های دانش‌­بنیان استان قزوین می‌توانند مهمترین نقش را در شناسایی و توسعه ایده‌­های سودآور بر مبنای نیازهای محلی و ملی داشته باشند.

وی با اشاره به‌وجود صنایع و واحدهای تولیدی متعدد در استان صنعتی قزوین ادامه داد: اگر چه وجود اقتصاد دولتی می‌تواند آسیب زیادی داشته باشد اما به‌طور کلی جامعه علمی استان این توانایی را دارد که از پارک­ علم و فناوری استفاده درستی کند و در این مسیر بهترین موفقیت‌­ها را جشن بگیرد.

انتهای پیام/ح

R7541/P1357/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه آزاد استانداری قزوین پارک علم و فناوری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه آزاد استانداری قزوین پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد استانداری قزوین پارک علم و فناوری علم و فناوری دانش بنیان شتاب دهنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، در حکم انتصاب وزیر علوم خطاب به دکتر علی اسماعیلی آمده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه جنابعالی و با عنایت به پیشنهاد معاون محترم فناوری و نوآوری به موجب این حکم به مدت چهار سال به عنوان رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب می‌ شوید.

  محمدعلی زلفی‌ گل در این حکم افزوده است: امید است با توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی، نقش شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و نوآوری به ویژه توسعه پارک و مراکز رشد و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ ها و موسسات دانش بنیان مستقر در پارک ایفا کنید.   در این حکم با اشاره به ماموریت رییس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی تعامل و تکامل هم‌ افزا با استانداری، دانشگاه‌ ها و سایر دستگاه‌ های اجرایی، صنایع خصوصی و دولتی، ایجاد زیرساخت‌ های مناسب برای پارک به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات مورد نیاز توسعه کسب و کار شرکت ها و واحدهای فناور، بسترسازی نرم افزاری و سخت افزاری برای ظهور و بروز نوآوری، مشارکت و ایفای نقش موثر در ارتقای زیست بوم نوآوری و فناوری منطقه، طراحی ساز و کار لازم برای تربیت نیروی انسانی متخصص در سطوح و حوزه های مختلف مورد نیاز پارک علم و فناوری تاکید شده است.   همچنین در این حکم توجه ویژه به معضل بیکاری و تلاش برای ایجادطرح‌ های اشتغال زایی دانش بنیان و تغییر فرصت کار جویی به کارآفرینی، تدوین ساز و کار علمیاتی برای تحقق مرجعیت و دیپلماسی فناوری و نوآوری و رصد فناوری های نوظهور، بهره‌ گیری از ظرفیت‌ های بخش خصوصی و غیر دولتی در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان، تلاش در جهت ایجاد قطب‌ های فناوری، سیاستگزاری، برنامه ریزی و جذب فن آموز، دستیار و پسادکترای فناوری، مهندسی طرح های کلان فناوری و تبدیل آنها به ریز پروژه‌ ها و واگذاری آنها به شرکت‌ های دانش‌ بنیان برای اجرا مورد اشاره قرار گرفته است.   پیش از این دکتر مسعود میرزایی شهرابی این سمت را بر عهده داشت که در آذرماه سال گذشته به ریاست دانشگاه فردوسی مشهد منصوب شد.   علی اسماعیلی متولد سال ۱۳۶۳ شهر آمل و دانش‌ آموخته رشته مهندسی هوا فضا و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با مرتبه استادیار است که پیش از این نیز معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی بود.   وی همچنین حدود ۱۰ سال تجربه کار در زیست‌بوم فناوری و استارتاپی در خارج از کشور را دارد و دارای بیش از ۹۰ مقاله علمی - پژوهشی در نشریات علمی بین‌المللی است.   از افتخارات کسب شده اسماعیلی می‌ توان به دانشجوی نمونه کشوری، پژوهشگر برتر دانشگاه فردوسی مشهد، دانش‌ آموخته برتر بنیاد ملی نخبگان و جوان ایرانی برتر در حوزه فناوری‌ های نوین در خارج از کشور اشاره کرد.  

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین