Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: با وجود خوبی‌هایی که سرشماری سال ۹۵ داشت ایرادتی هم داشت و مکان محور نبود و برای شهرستان بیرجند درحالی ۲۷۰ هزار نفر ثبت شد که آمار جمعیت حاشیه‌های شهرستان خیلی بیشتر است. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از بیرجند، علی ناصری ظهر امروز در جلسه بررسی شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان بیرجند که با حضور نماینده منتخب مردم در شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف همراه بود اظهار داشت: این شهرستان دارای 4 هزار و 4 کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار بیرجند گفت: چهار سال از سرشماری سال 95 می‌گذرد که البته این سرشماری ایرادتی داشت و یکی از این ایرادات مکان محور نبودن سرشماری بود.

وی افزود: افراد در هر جا می‌توانستند اینترنتی ثبت نام کنند و سبب شد جمیعت 270 هزار نفری برای  بیرجند اعلام شود و این در حالی بود که  شاید بیش از 300 هزار نفر جمعیت در این شهرستان باشد چرا در حاشیه‌های شهر بیرجند جمیعت زیادی زندگی می‌کنند.

سند توسعه آذربایجان شرقی بر اساس سرشماری 95 به‌روزرسانی می‌شودنتایج سرشماری 95 در اردبیل تا پایان دی ماه مشخص می‌شود

ناصری با بیان اینکه حجم زیاد اقتصادی و فرهنگی استان در بیرجند است افزود: طبق سرشماری سال 95 جمعیت روستای حاجی‌آباد 77 هزار و 800 نفر اعلام شد و این  در حالی است که آمار خانه بهداشت حاجی آباد  12 هزار نفر تحت پوشش دارد و با کم شماری در بیرجند مواجه هستیم.

فرماندار بیرجند گفت: شهرستان بیرجند 303 روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد  161 روستا بالای 20 خانوار، 142 روستا زیر 20 خانوار با 57 هزار نفر جمعیت سرشماری دارند و در بخش مرکزی برآوردهای سرشماری سال 95 ، 32 درصد اشتغال در بخش  کشاورزی، 28  درصد اشتغال در بخش صنعت و 39 درصد در بخش خدمات است.

ناصری با بیان اینکه در بیرجند  148 دهیاری داریم که بیتشرین تعداد دهیاری در یک شهرستان در کشور است افزود: با تقسیم بخش مرکزی در آینده بتوانیم خدمات را  بیشتر کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته 105 درصد جذب تسهیلات خود اشتغالی کمیته امداد و جذب  82 درصدی در بهزیستی را داشتیم. در طرح‌های اشتغال روستایان و عشایر بیرجند نیز رتبه اول استان را با 400 طرحی که مصوب وپرداخت شد جذب کردیم و 57 میلیارد تومان پرداخت تسهیلات داشتیم که نظارت و بازرسی دقیقی انجام شد.

فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه برآوردی که داشتیم 2 هزار و 400 نفر سال گذشته از محل طرح‌های مختلف تسهیلات گرفتند گفت: در حوزه گلخانه‌ها و  بخش کشاورزی به تعهد سال گذشته 100 هکتار تعهد در بخش گلخانه‌ای بود که 168 هکتار در حال واگذار است که امید است هرچه زودتر به بهره برداری رسد.

ناصری با بیان اینکه سال گذشته مشکل خسارت سیل فروردین را داشتیم افزود:  برای جبران خسارت سیل تلاش زیادی شد کل تسهیلات این بخش بالغ 450 طرح در این بخش بود که 46 میلیارد تومان واشتغال 433نفر بود که پرداخت شد.

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی سه رکن اساسی دارد گفت: سه رکن اصلی انقلاب اسلامی مکتب، رهبر و مردم هستند و اگر مردم کنار انقلاب نباشند و از مسئولان حمایت نکنند دچار مشکلات می‌شویم.

خسروی با اشاره به اینکه تامین نظارت بر حسن اجرای قانون در کشور حربه واصل است افزود: کار نماینده کارتسهیل کننده است و باید تلاش شود با هم افزایی بتوانیم برای رفع مشکلات گام برداریم.

انتهای پیام/254/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان بیرجند سرشماری سال سال گذشته هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این جلسه و نشست تخصصی که در محل فرمانداری ایک شهرستان برگزار شد ضمن بیان اقدامات مهم انجام شده و در دست اقدام این شرکت در سطح شهرستان سلماس؛ در مورد مسائلی، چون جابه‌جایی برخی از تیر‌های برق که نیاز به تعویض و جابه جایی دارند و نیز برنامه ریزی برای تامین برق واحد‌های تولیدی صحبت شد.  در ادامه این نشست عبداللهی مدیر توزیع برق سلماس نیز ضمن اشاره به پیش رو بودن ایام پیک بار تابستان خواستار همکاری و مشارکت سایر ادارات در برنامه‌های پیک بار تابستان ۱۴۰۳ شد.

دیگر خبرها

  • آغاز فصل سرشماری قرقاول در استان گلستان
  • آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد