Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@04:58:24 GMT

نیاز ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی صنعت به سرمایه در گردش

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۶۲۴۲

نیاز ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی صنعت به سرمایه در گردش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت سعید زرندی گفت: سوق دادن شرکت‌های تولیدی به استفاده از ابزارهای نوین مالی یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌باشد.

وی با یادآوری اینکه در سال ۹۹ سرمایه در گردش مورد نیاز بخش صنعت حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، تصریح کرد: برای میزان سرمایه‌گذاری ثابت نیز حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان نیاز این بخش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: البته این حجم منابع مالی در سیستم بانکی قابل تأمین نیست، لذا ما از شرکت‌های بزرگ درخواست کرده‌ایم از ظرفیت‌های جدید خصوصاً بازار سرمایه برای تأمین مالی خود اقدام کنند.

زرندی بیان کرد: در سال گذشته دفتری مستقل در ساختار وزارت‌ صمت با عنوان دفتر سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی ایجاد شد تا شرکت‌های تولیدی را به سوی استفاده از ابزارهای جدید مالی سوق دهد.

وی در خصوص ورود شرکتها به بورس کالا نیز گفت: در سال گذشته ۵ شرکت بخش تولید در بورس و ۱۱ شرکت در فرابورس و ۵ محصول در بورس کالا وارد شده، اما مجموع ۲۱ شرکت و محصول نشان می‌دهد هنوز ظرفیت خالی زیادی در این میسر وجود دارد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه در سال گذشته در مجموع بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان از ابزارهایی مثل اوراق بدهی، لیزینگ،سکوک و گام در بخش تولید استفاده شده است، گفت: باید در این موضوع، تغییر نگاه بین فعالان صنعتی و معدنی و همچنین متولیان امر صورت گیرد.

زرندی تصریح کرد: در تلاش هستیم موانعی که در این زمینه وجود دارد، تسهیل شود تا روند استفاده شرکت‌های تولیدی از این ابزارها سرعت گیرد.

کد خبر 4915115 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید زرندی وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سرمایه ویروس کرونا قیمت نفت بانک مرکزی ایران تولید نفت قیمت دلار بورس وزارت جهاد کشاورزی نفت خام وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام بازار سرمایه قیمت سکه بهار آزادی سهام عدالت قیمت یورو معدن و تجارت وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود

تین نیوز

 رئیس هیئت مدیره شرکت احیا ریل ایرانیان در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: این شرکت ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی ، تعطیلی ایستگاه ریلی و جایگزین نمودن سایر مدل های حمل و نقلی در سبد حمل و نقل بیش از ۲ میلیون تن از محمولات شرکت های تابعه خواهد بود.

به گزارش تین نیوز، علی یوسف پور رئیس هیئت مدیره هلدینگ مجتمع صنایع و معادن احیا سپاهان در ادامه از مهرداد بذرپاش درخواست کرده است: با توجه به موارد مطروحه از آن مقام محترم درخواست می گردد دستور فرمایید جهت برون رفت از مشکلات ذکر شده، به هر نحو مقتضی ( نظیر تخصیص قطار برنامه ای به این شرکت ) اقدام لازم صورت پذیرد تا با مساعدت حضرتعالی شاهد تداوم سرمایه گذاری و رشد حمل و نقل ریلی کشور باشیم. 

وی در این نامه با اشاره به سرمایه گذاری بیش از ۵۰ هزار میلیاردی در صنعت ریلی تاکید کرده است: علی رغم سرمایه گذاری های صورت گرفته توسط این مجموعه در صنعت حمل و نقل ریلی، با نهایت تاسف حداقل انتظارات مدنظر این مجموعه از بخش ریلی تاکنون به هیچ وجه محقق نشده است. 

تصویر این نامه را در ادامه ببینید:

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • این کار را انجام ندهید، یارانه تان قطع می شود!
  • مقام دوم گردش مالی در کشور برای صنعت غذایی
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • خبر مهم برای یارانه بگیران | چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • توصیه به یارانه‌بگیران؛ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • توصیه به یارانه‌بگیران/ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود