Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@13:14:18 GMT

امر به معروف و نهی از منکر صیانت است، نه دخالت

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۶۵۸۵

امر به معروف و نهی از منکر صیانت است، نه دخالت

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه در برخی مناطق، امر به معروف و نهی از منکر را دخالت در کار دیگران و در نتیجه غیر اخلاقی می‌دانند، گفت: همگان باید به مرور متوجه شوند که این فریضه نه تنها دخالت در امور دیگران نیست، بلکه اصلاح جامعه و صیانت از مردم به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، شنبه در دیدار با مسوولان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، در شیراز افزود: حق مطلب باید در باره امر به معروف و نهی از منکر آنچنان که باید، ادا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جامعه به امر به معروف و نهی از منکر اشراف ندارد و نمی‌داند که باید چه کارهایی انجام دهد و به همین علت آن را واجب فراموش‌شده می‌نامند و وقتی سخن از احیای امر به معروف به میان می‌آید، از آن رو است که همه به وجوب آن آگاه هستند اما هنوز کسی نمی‌داند در این مورد چه باید انجام داد بنابراین در این زمینه بسیار به آموزش نیاز داریم.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه مجموعه‌های مختلف در این عرصه وارد شده‌اند، بیان داشت: گرچه اجمالا کارهای خوبی صورت گرفته است و در این زمینه قانونی وجود دارد که ممکن است بهتر و کامل‌تر از آن قانون هم وجود داشته باشد اما بودن قانون بهتر از نبودن آن است.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: ایران کشوری است که برای امر به معروف و نهی از منکر قانونگذاری کرده است همین موضوع، خود، زمینه امکانی را ایجاد می‌کند که کسی نتواند به کار ایراد گیرد یا از آن جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم این مساله در جامعه جا بیفتد باید بیش از پیش تلاش کنیم و در این زمینه، بهتر است مراکز مختلفی که برای این موضوع دغدغه دارند، نشست‌های مشترکی برگزار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین به ضرورت آموزش نیز اشاره و بیان کرد: باید از مساجد و حوزه‌ها که در بحث امر به معروف و نهی از منکر لسانی، پایگاه اصلی ما هستند کمک گرفته شود هرچند تا یاد بگیریم این موضوع زمان‌بر است اما نوع آموزش و گفتمان کم‌کم شکل می‌گیرد.

آیت‌الله دژکام ادامه داد در احیای امر به معروف و نهی از منکر باید از ظرفیت گروه‌های مختلف مردمی بهره گیریم زیرا این فریضه جنبه عمومی دارد و مردم از اینکه حقوقشان استیفا می‌شود راضی خواهند بود، افزون بر این باید از ظرفیت رسانه‌ها نیز در این زمینه استفاده شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در موارد بسیاری، امر به معروف و نهی از منکر حقوق مردم را به آنها بر می‌گرداند، گفت: برای جا افتادن این فریضه باید بسیار تلاش کرد تا حاشیه درست نشود. گاهی از سر دلسوزی کاری می‌کنیم که خود سبب فتنه می‌شود، از همین رو باید به گونه‌ای عمل کرد که همگان احساس کنند باید به آن احترام بگذارند.

انتهای پیام/

 
 

منبع: فارس

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر شیراز نماینده ولی فقیه آموزش امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۶۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عباسی صبح پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از اصلی ترین وظایف این است که از اصول متقن و قطعی قانون اساسی که شورای های اسلامی شهر است به درستی صیانت کنیم.

وی افزود: در ساختار قانون اساسی به گونه‌ای پیش بینی شده که کار امورات مردم و تصمیمات محلی، در یک نظام مشارکتی و در یک نظام بر پایه حضور مردم توسط منتخبین اتفاق بیفتد.

رئیس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها گفت: اگر این ساختار را به درستی تجزیه و تحلیل کنید، می‌بینید که کسانی که قانون را تدوین کردند و آن مردمی با اکثریت قاطع به آن رأی دادند، به دنبال این بودند که در لایه‌های تو در تو و پیچیده تصمیم گیری در کشور، در ابعاد و سطوح مختلف مردم نقش محوری دارند.

عباسی با بیان اینکه شورا از مردم و برای مردم است و در ارتباط با مردم معنای واقعی خود را پیدا می‌کند گفت: فرد در این مقام موضوعیت پیدا نمی‌کند، آن جایگاه مساله و موضوع است، آسیب به افراد وارد نمی‌شود، اگر اشتباهی صورت بپذیرد آن جایگاه‌ها تضعیف می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه شاهد این بودیم که رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و معاونان در کنار هم تبدیل به یک مجموعه منسجم و همفکر و همسو شدند که این ارتباط و این سطح انسجام و آشنایی از فعالیت و تجربیات یکایک افراد، منشأ خیرات خواهد شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: اصلی ترین رمز موفقیت این مجمع حضور یکایک شما و استمرار برگزاری این برنامه بوده است و ما موظف هستیم برای ادامه این تشکیلات و ادامه این نهال با یک نگاه بسیار مترقی پدید آمده برای آن فعالیت کنیم.

کد خبر 6088368

دیگر خبرها

  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • (ویدیو) بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب
  • تجمع بانوان قمی حمایت از طرح نور عفاف و حجاب
  • تجمع خودجوش بانوان بافقی در حمایت از طرح نور فراجا
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!