Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: واگذاری هفت تپه از ابتدا اشتباه بود و دود آن به چشم کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر رفته است.

یکی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: هفت تپه در مجموع ۵ هزار کارگر (۳ هزار کارگر قراردادی و ۲ هزار کارگر فصلی) دارد و دارای ۲۴ هزار هکتار زمین مرغوب است که در آن نیشکر کشت می‌شود با این حال این شرکت مورد ظلم قرار گرفته و با اینکه اعلام شده از سال ۹۵ به بخش خصوصی واگذار شده، اما در اصل از دی ۹۴ به امید اسدبیگی به عنوان کارفرمای این شرکت واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اضافه می‌کند: واگذاری هفت تپه از ابتدا اشتباه بود و دود آن به چشم کارگران شرکت رفته است. این شرکت به مبلغی کمتر از ارزش واقعی اش واگذار شده و کارفرمای آن اکنون در زندان به سر می‌برد، اما همچنان خلع ید نشده و اداره شرکت را به دست دارد.   بیشتر بخوانید: نمایندگان کارگران هفت تپه با رئیسی دیدار کردند / رئیس قوه قضائیه از این شرکت بازدید می‌کند!
وی ابراز کرد: مطالبه جدی کارگران هفت تپه خلع ید کارفرمای آن است و علاوه بر آن، اداره شرکت یا به دولت سپرده شود یا اجازه دهند کارگران اداره آن را به دست بگیرند. قاعدتا کارگران دلسوزتر از هر قشر دیگری برای این مجموعه هستند و به خوبی می‌توانند هفت تپه را بار دیگر به اوج برسانند.
کارگر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خاطرنشان کرد: شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و کارگرانش در شرایط بلاتکلیفی قرار دارند و اکنون تنها امید ما به قوه قضائیه و ریاست آن است. اخیرا جلساتی با حجت الاسلام رئیسی داشتیم و مطالباتمان را بیان کردیم و امیدواریم که چه سریعتر تکلیف مشخص شود و رئیس قوه قضائیه، دست کارفرمای این شرکت را از آن قطع کند و اجازه ندهند بیش از این به شرکت خسارت وارد شود و کارگرانش در بلاتکلیفی به سر ببرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هفت تپه شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خصوصی سازی اعتراضات کارگری قوه قضائیه شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، توسعه نیشکر هفت تپه نخستین و قدیمی‌ترین کارخانه شکر از نیشکر در کشور است.

این شرکت پس از سپری کردن مشکلات و بحران چند سال گذشته با تلاش مدیران و کارکنان خود در حال تولید و فعالیت است.

دورباشی زاده، مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: میزان تولید در این شرکت امسال با یک جهش دو برابری (۲۰۰ درصدی) نسبت به مشابه پارسال افزایش یافت.

دورباشی زاده افزود: در این شرکت علاوه بر کشت نیشکر، محصولاتی از جمله گندم، کلزا، جو کشت می‌شود.

در شرکت نیشکر هفت تپه ۶ هزار نفر به طور مستقیم مشغول به فعالیت هستند. 

یکی از مطالبات کارکنان این شرکت واگذاری قطعی به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است. 

دیگر خبرها

  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد