Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@14:11:46 GMT

سلامتی و شادابی موها در روزهای کرونایی!

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۶۸۶۴

سلامتی و شادابی موها در روزهای کرونایی!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تبیان، در این مطلب راهکارهای خانگی مراقبت از موها را آورده‌ایم. با ما همراه باشید...

شامپوی سالادی!

وقتی چند ماده را با هم مخلوط کنید چیزی شبیه سالاد خواهید داشت! فرمولی که برای درست کردن این شامپو به شما توصیه می‌کنیم برای تمیز و شفاف کردن موهایتان عالی است. در یک بطری اسپری، نصف فنجان آب، نصف یک عدد صابون کاستیل، یک‌چهارم فنجان سرکه سیب و دو قاشق غذاخوری روغن درخت چای را با هم ترکیب کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین می‌توانید چند قطره از عصاره‌ی گیاهی که دوست دارید به آن اضافه کنید. ترکیبی که خواهید داشت بیشتر مایع است تا کرمی مانند، بنابراین راحت‌تر موهایتان را خیس می‌کند. آن را روی موهایتان اسپری کنید و ماساژ بدهید و سپس آبکشی کنید.

نرم‌کننده‌ی مویی که در آشپزخانه‌تان است!

به دنبال یک نرم‌کننده‌ی موی سر هستید که بتوانید هر روز از آن استفاده کنید؟ می‌توانید مایونز یا روغن نارگیل را امتحان کنید. اجازه دهید مایونز یا روغن نارگیل چند دقیقه روی موهایتان بماند و سپس آبکشی کنید. اگر پوست سرتان چرب و چسبناک می‌شود، نرم‌کننده‌ی خانگی‌تان را فقط به نوک موهایتان بزنید.
 

از بالم لب برای خواباندن وز موهایتان استفاده کنید!

وقتی عجله دارید و موهایتان هم وز کرده‌اند کافی است کمی بالم لب به کف دست‌هایتان بزنید، آن را در دست‌هایتان گرم کنید و به موهای وزتان بزنید. بیشتر بالم‌های لب حاوی موم هستند و موم، اساس خیلی از محصولات آرایشی مو است که برای خواباندن پف و وز موها به کار می‌روند.

در خواب هم به فکر سلامت موهایتان باشید!

در طول روز وقت رسیدگی به موهایتان را ندارید؟ بسیار خب، وقتی در خواب هستید به موهایتان برسید! قبل از خواب مقداری روغن نارگیل به موهایتان بزنید، موها را شانه زده و روی موها را با کلاه دوش بپوشانید. صبح، کلاه را بردارید و مثل معمول موها را با شامپو بشویید.

میوه‌های خیلی رسیده، خوراک موهایتان هستند!

موزهای رسیده و قهوه‌ای و آووکادوی خیلی رسیده را دور نیندازید. این میوه‌ها می‌توانند نرم‌کننده‌ای مغذی برای موهایتان باشند. کافی است میوه‌ی رسیده را کاملاً له کرده و به‌عنوان ماسک مو به مدت 15 دقیقه استفاده کنید و سپس دوش بگیرید.

موهایتان را با پروتئین ضخیم کنید!

به موهایتان پروتئین بدهید تا ضخیم و قوی شوند. یکی از بهترین پروتئین‌ها برای مو تخم‌مرغ است. کافی است یک یا دو عدد تخم‌مرغ را هم زده و آن را به موهای مرطوبتان بزنید. پوست سرتان را با این ماسک ماساژ بدهید. بعد از 30 دقیقه موها را با شامپو بشویید.

موهایتان را با ویتامین‌ها قوی کنید!

ما می‌دانیم که پرتقال برای بدن بسیار مفید است اما آیا می‌دانستید که ویتامین C، اسیدها و پکتین موجود در پرتقال برای موهایتان نیز مفید است؟ برای این که موهای آسیب‌دیده‌تان ترمیم شده و قوی و ابریشمی شوند، یک پرتقال را با پوست داخل مخلوط‌کن بیندازید و ماسک بسازید. ماسک پرتقال را به مدت 30 دقیقه روی موهایتان گذاشته و سپس بشویید.

پرپشت‌شدن مو با پیاز | ۱۱ ترکیب خانگی بسیار موثر برای افزایش رشد مو

دهان‌شویه برای موهایتان نیز کاربرد دارد!

از بین بردن چربی اضافی و شوره پوست سر فقط کار شامپوهای ضدشوره نیست. دهان‌شویه نیز می‌تواند ضدشوره باشد؛ قبل از شامپو زدن موها، مقداری دهان‌شویه را به پوست سرتان بزنید تا چربی اضافی و شوره‌ها را از بین ببرد.

روغن درخت چای هم ضد شوره است!

روغن درخت چای یک ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی است. کافی است چند قطره از آن را به شامپوی معمولی‌تان اضافه کرده و با آن به جنگ شوره‌های سرتان بروید.

موهایتان را با لیموترش روشن کنید!

شما می‌توانید با لیموترش موهایتان را روشن کنید و آسیب‌های هایلایت‌های شیمیایی را نیز به موهایتان وارد نکنید. در یک بطری اسپری، یک نسبت آب را با دو نسبت آب‌لیمو ترکیب کنید. سپس هر قسمت از موهایتان را که می‌خواهید روشن شود اسپری کنید. از پرتوهای طبیعی خورشید برای گرم و خشک کردن موهایتان استفاده کنید تا رنگ لیموترش روی موهایتان تثبیت شود. اجازه دهید یک ساعت بماند و سپس موهای خود را بشویید. به مدت یک ماه، هفته‌ای یک بار این کار را انجام دهید تا تأثیرات آن ماندگارتر شود.

هایلایت قرمز با لبو!

هایلایت قرمز دوست دارید؟ در یک بطری اسپری، یک فنجان آب لبو را با یک‌دوم فنجان آب هویج مخلوط کنید. لباسی بپوشید که اگر رنگی شد اهمیتی نداشته باشد، سپس هر قسمت از موهایتان را که دوست دارید هایلایت قرمز داشته باشد اسپری کنید. از نور خورشید برای خشک کردن و تثبیت این رنگ طبیعی استفاده کنید یا سشوار بکشید. بعد از یک ساعت، موهایتان را بشویید. این کار را به مدت یک ماه، یک تا دو بار در هفته انجام دهید تا تأثیرات رنگ مو ماندگار شود.

با روغن نارگیل رنگ مویتان را تثبیت کنید!

هر چه موهایتان مرطوب‌تر باشند، رنگ را بهتر نگه می‌دارند. به موهایتان روغن نارگیل بزنید تا رطوبت موهایتان حفظ شود.

ریشه‌ی درآمده موهایتان را با سایه چشم بپوشانید!

ریشه‌ی درآمده‌ی موهای رنگ‌شده‌تان شما را اذیت می‌کند؟ راه‌حل دارد. کافی است از سایه چشمتان استفاده کنید. با کمک برس آرایش یا پنبه، سایه چشم به رنگ مناسب را به ریشه‌ی موهای خود بزنید تا ترکیب مناسبی با رنگ مویتان ایجاد کنید.

کد خبر 507208 برچسب‌ها مو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مو روی موهایتان استفاده کنید روغن نارگیل نرم کننده روی موها ی موهای کننده ی برای مو ی رسیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۶۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه

فراروـ  کباب یکی از غذا‌های سنتی و محبوب کشور ماست که با انواع گوشت و یا مرغ تهیه می‌شود. کباب‌ها بسیار متنوع هستند که از میان آن‌ها می‌توان به کباب کوبیده، شیشلیک، برگ، سلطانی، چنجه، دنده کباب، جوجه کباب و... اشاره کرد. کباب تابه‌ای نوعی کباب کوبیده است که با گوشت تهیه می‌شود و به جای پختن با آتش و زغال و کباب شدن، داخل ماهی تابه و روی اجاق گاز پخته می‌شود. کباب تابه‌ای یک غذای بسیار پر طرفدار و خوشمزه است که طعم متفاوتی از کباب کوبیده دارد. کباب ترش تابه‌ای نوعی روش متفاوت درست کردن کباب تابه‌ای است که طی آن کباب با سسی از گردو و رب انار طبخ می‌شود و طعم بسیار فوق‌العاده‌ای دارد که به امتحان کردنش می‌ارزد. اگر دوست دارید این کباب ترش تابه‌ای خوشمزه را در منزل درست کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم
پیاز درشت: ۱ عدد
مغز گردوی پودر شده: ۱ قاشق غذاخوری
کره: ۲۰ گرم
زعفران دم کرده: به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
مواد لازم برای تهیه سس کباب
پیاز: ۱ عدد
سیر: ۲ حبه
مغز گردوی پودر شده: ۳ قاشق غذاخوری
رب انار ترش یا ملس: ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
آب جوش: یک و نیم لیوان

طرز تهیه

برای درست کردن این غذای خوشمزه ابتدا گوشت چرخ کرده را داخل یک کاسه بریزید و پیاز رنده شده را همراه با پودر گردو، نمک و فلفل به آن اضافه کنید و با دست مواد را خوب ورز بدهید. مایه گوشتی را داخل یک ماهی تابه نچسب پهن کنید و با کاردک یا نوک چاقو روی گوشت را خط بیندازید تا شبیه به کباب کوبیده شود. کره را تکه تکه کنید و روی کباب‌ها پخش کنید. ماهی تابه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید و درب ماهی تابه را نبندید و اجازه بدهید یک طرف کباب‌ها بپزد. مقداری زعفران دم کرده روی کباب‌ها بریزید و کباب‌ها را برگردانید تا طرف دیگرش هم سرخ شود. در این فاصله یک پیاز را رنده کنید و داخل یک ماهی تابه جداگانه بریزید و کمی روغن به آن اضافه کنید. اجازه بدهید پیاز سرخ شود، سپس نمک، فلفل، زردچوبه و پودر گردو را به آن اضافه کنید.

در مرحله بعد رب انار و سیر رنده شده را به آن اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید و در آخر یک و نیم لیوان آب جوش داخل آن بریزید. درب ماهی تابه را ببندید و اجازه بدهید گردو با حرارت کم روغن بیندازد. وقتی سس غلیظ شد، کباب تابه‌ای سرخ شده را داخل سس بچینید و ۲۰ دقیقه دیگر زمان بدهید تا کباب با سس طعم‌دار شود. حالا کباب ترش تابه‌ای خوشمزه شما در این مرحله آماده سرو است که می‌توانید آن را با کته زعفرانی میل کنید، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ کباب تابه‌ای را می‌توانید با گوشت گوسفند یا گوساله تهیه کنید؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر کباب تابه‌ای را با گوشت گوسفند درست می‌کنید، گوشت گوسفند در فرآیند پخت آب می‌شود؛ بنابراین سایز آن کوچک می‌شود و باید کباب‌ها را کمی بزرگ‌تر درست کنید؛ اما گوشت گوساله آب نمی‌شود. برای تهیه کباب تابه‌ای بهتر است از ترکیب گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید.

۲ ـ نیازی نیست پیاز را کاملا فشار بدهید تا هرچه آب دارد، پس بدهد. فقط همان آبی را که بعد از رنده کردن پیاز ته کاسه جمع می‌شود، دور بریزید. اگر پیاز را فشرده کنید و همه آبش را بگیرید، کباب تابه‌ای شما بعد از پخت خشک می‌شود.

۳ ـ ادویه کباب تابه‌ای اصیل فقط نمک، فلفل و زردچوبه است؛ بنابراین سعی کنید از سایر ادویه‌ها مثل پاپریکا و... برای تهیه کباب تابه‌ای استفاده نکنید.

۴ ـ برای درست کردن کباب تابه‌ای نیازی به استفاده از روغن زیاد نیست و همین که کف ماهی تابه کمی چرب باشد، کافی است؛ زیرا گوشت در جریان پخت
آب و روغن می‌اندازد و با همان آب و روغن خودش پخته می‌شود.

۵ ـ رب انار نوعی رب گرفته شده از دانه‌های انار است که به دو صورت ترش و ملس در بازار موجود است. رب انار معمولا رنگ تیره‌ای دارد؛ ولی نباید بیش از حد سیاه باشد که نشانه سوختگی رب هنگام پخت است. رب انار مرغوب نباید بیش از حد سفت باشد؛ همچنین نباید بوی ترشیدگی بدهد. برای تهیه این غذا سعی کنید رب انار را از فروشگاه‌های معتبر و یا از کسانی که به صورت خانگی و تمیز رب انار را درست می‌کنند، تهیه کنید. اگر رب انار شما رقیق نبود، با سرکه آن را رقیق کنید.

۶ ـ همیشه سعی کنید از زعفران دم کرده غلیظ استفاده کنید؛ چون هرقدر زعفران را با آب بیش‌تری دم کنید، کم‌رنگ‌تر می‌شود و مجبور می‌شوید برای به دست آوردن رنگ دلخواه‌تان از زعفران بیشتری استفاده کنید؛ بنابراین نحوه دم کردن زعفران بسیار مهم است. برای دم کردن زعفران ابتدا زعفران را بدون اضافه کردن شکر یا قند کاملاً پودر کنید. بعد به ازای ۱ قاشق چای‌خوری زعفران ۲ قاشق سوپ‌خوری آب جوش و ۲ تکه یخ به آن اضافه کنید. افزودن یخ باعث می‌شود به زعفران شوک وارد شود و رنگ بیش‌تری پس بدهد. زعفران را در ظرف دردار در فریزر نگهداری کنید و موقع استفاده اجازه بدهید در دمای محیط یخ زدایی شود. پس از هر بار استفاده دوباره زعفران باقی مانده را داخل فریزر قرار دهید. حواستان باشد زعفرانی که استفاده می‌کنید، تقلبی نباشد. برای اینکه بفهمید زعفران تقلبی یا خالص است. زعفران را بین انگشتتان بگذارید و فشار بدهید. اگر روغن پس نداد؛ یعنی خالص است. زعفران‌های تقلبی معمولاً براق هستند.

دیگر خبرها

  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • کری توییتر بایرن مونیخ برای رئال مادرید: حدس بزنید بعدش چی شد؟ + عکس
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • چسب مو چیست و چه کاربردهایی در حالت دهندگی مو دارد ؟
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه