Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@17:10:21 GMT

سوء استفاده خانگی از کودکان انگلیسی مختص دوران کرونا نیست

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۷۰۹۱

سوء استفاده خانگی از کودکان انگلیسی مختص دوران کرونا نیست

در حال حاضر به خاطر تعطیلات ناشی از کروناویروس برای هر کودک انگلیسی که به خاطر مورد تجاوز قرار گرفتن از سوی پدر و ضرب و شتم توسط مادر از بازگشت به خانه وحشت دارد، راهی برای خروج از این وضعیت وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ کروناویروس کودک آزاری را متوقف نکرده، بلکه آن را غیر قابل مشاهده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر، هزاران کودک در سراسر انگلستان در خانه های خود مورد سوء استفاده و آزار و اذیت قرار می گیرند.

این بچه ها در هر شرایط دیگر که مورد تجاوز، ضرب و شتم و نادیده گرفتن از سوی والدین یا بستگان قرار می گیرند به مراکز مراقبت های اجتماعی ارجاع داده می شوند.

اما تعطیلی ناشی از کروناویروس یعنی اینکه وقتی بسیاری از مدارس، خدمات برای جوانان (قانونی یا داوطلبانه) و مراکز سلامت کودکان برای ارجاع کودکان به مقامات مربوطه فعال نیستند، کودکان مورد بی توجهی قرار می گیرند و سوء استفاده از آنها مسکوت می ماند.

به طور متوسط هفته ای 12،608 نوجوان در انگلستان به مراکز مراقبت های اجتماعی ارجاع داده می شوند. اگر 25 درصد از آنها ارجاع داده نشوند به این معنا است که 3152 کودک طی 1 هفته تحت مراقبت های اجتماعی قرار نمی گیرند.

در برخی مناطق، تعداد موارد گزارش شده به 75 درصد معادل 10000 کودک در ماه کاهش یافته است.

هر کدام از آنها وقتی درب اتاق خوابِشان باز می شود وحشت می کنند. چشمان آنها کبود می شود، اما هیچ معلمی نیست که دلیل این کبودی را جویا شود یا به آنها کمک کند.

این بیماری همه گیر، یک بحران به سیستم مراقبت از کودکان وارد کرده و ما به اقدام سریع دولت برای کمک به آنها نیاز داریم.

دریافت این کمک بسیار مهم است. برای این کودکان زندگی تحت مراقبت دولت بسیار راحت تر و دلپذیرتر از زندگی در خانه ای است که به طور مرتب مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

آمارهای رسمی دولت در هفته جاری نشان می دهد که تنها 5 درصد از کودکان آسیب پذیر به برنامه های آموزشی در دوران تعطیلات ناشی از کروناویروس می پیوندند. این کودکان، سزاوار بیشتر از یک تماس تلفنی از سوی معلمی هستند که وضعیت آنها را بررسی می کند و از حال آنها می پرسد.

آمار و ارقام نگران کننده ای از افزایش سوء استفاده خانگی از کودکان در تعطیلات کرونا منتشر شده است. کووید19 به طور ناگهانی والدین را به متجاوز تبدیل نکرده است، آنها همیشه این کار را انجام می داده اند.

اکنون برای هر کودک انگلیسی که به خاطر مورد تجاوز قرار گرفتن از سوی پدر و ضرب و شتم توسط مادر نسبت به بازگشت به خانه وحشت دارد، راهی برای خروج از این وضعیت وجود ندارد.

این مهم است که به این کودکان اجازه دهیم اتفاقاتی که برای آنها رخ می دهد خوب نیست. ما باید در برنامه های تلویزیونی کودکان در ساعات پر بازدید به آنها بگوییم که اگر مورد آزار و اذیت قرار گرفتند برای درخواست کمک اقدام کنند.

مددکاران اجتماعی باید با مراجعه به تمام گزارش ها و ارجاعات مربوط به سال گذشته (2019) به بررسی و بازدید مواردی بپردازند که سابقا آستانه مراقبت از کودکان را محقق نمی کردند اما اکنون می توانند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قرار می گیرند سوء استفاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای

نصرت‌الله محمودی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: براساس اعلام وزارتخانه در سال ۱۴۰۰ در استان هزار و ۳۳ کودک بازمانده تحصیل بودند که کار شناسایی این کودکان انجام شد و از این تعداد ۳۰۰ کودک به چرخه تعلیم و تربیت بازگردانده شدند و بقیه کودکان به دلایل مختلف از جمله بد سرپرستی، معلولیت و بیماری سخت و مشکلات اقتصادی خانواده به نهاد‌های حمایتی ارجاع داده شدند.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ مدیریت تمام مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی به آموزش و پرورش محول شد.

بیشتر بخوانید

سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری

محمودی اضافه کرد: هم‌اکنون ۹۰۰کودکستان در استان زیرپوشش آموزش و پرورش قرار دارند که از این تعداد ۸۳۶ کودکستان تطبیق مجوز دادند و برای ۷۲۵ کودکستان استان شهریه مشخص و ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • پارک بازی کودکان المغازی؛‌ بانک جدید حملات رژیم صهیونیستی
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود