Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@02:35:24 GMT

چین حمایت آمریکا از تایوان را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۷۴۸۱

چین حمایت آمریکا از تایوان را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یاهو نیوز، هیئت دیپلماتیک چین در مقر سازمان ملل «خشم و مخالفت شدید» خود را نسبت به توئیت آمریکا مبنی بر حمایت از تایوان برای مشارکت در سازمان ملل اعلام کرد.

«کلی کرافت» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز گذشته، در توئیتی گفته بود محرومیت تایوان از عضویت در سازمان ملل متحد خلاف مقررات این سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در توئیت خود نوشت: «ممانعت از حضور تایوان در سازمان ملل نه تنها ظلم به مردم مفتخر تایوانی است بلکه مخالف اصول سازمان ملل نیز هست.» در حساب توئیتر سفیر آمریکا همچنین توئیت‌های پیشین وزارت امور خارجه این کشور که خواستار ورود تایوان به مجمع آینده سازمان جهانی بهداشت شده نیز آمده است.

هیئت دیپلماتیک چین در واکنش به این توئیت، ادعای مطرح شده از سوی نماینده آمریکا را به شدت رد کرد و بر موضع همیشگی پکن در مورد تایوان که بخش غیرقابل تفکیک چین است، تاکید کرد. این هیئت در پاسخ گفت «تایوان بخش غیرقابل تفکیک از سرزمین چین است.»

تایوان یک جزیره خودگردان است که پکن آن را استان متمرد خود قلمداد می‌کند و در انتظار اتحاد مجدد آن با سرزمین اصلی است. این جزیره در موضوع مبارزه با ویروس جدید کرونا یک الگوی موفق بوده است. کمتر از ۵۰۰ مورد ابتلا در آن شناسایی شد، و حال آنکه درست در همسایگی چین که منشاء شیوع این ویروس بود، قرار دارد.

روابط تایوان و سازمان ملل از مدت‌ها پیش دچار پیچیدگی شده بود که با شیوع کرونا از سه ماه پیش وخیم‌تر نیز شد.

چالش چین با آمریکا بر سر تایوان به ماه‌ها پیش برمی‌گردد که پکن واشنگتن را به فروش سلاح و تسلیحات نظامی به این جزیره خودمختار متهم می‌کرد و به گشت‌های نظامی آمریکا در آب‌های اطراف آن انتقاد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل روابط چین و آمریکا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان

تجمع دانشگاهیان دانشگاه شریف در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین ظهر امروز برگزار شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دانشجویان دانشگاه‌های کشور این هفته در حمایت از  خیزش جهانی برای محکومیت رژیم صهیونیستی تجمعات اعتراضی برگزار و جنایات این رژیم را محکوم کردند.

در همین راستا ظهر امروز در ادامه این تجمعات اعتراضی در حمایت از خیزش دانشجویان جهان، دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه شریف تجمع و ضمن حمایت از خیزش دانشجویان جهان و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

به گزارش تسنیم، تظاهرات گسترده دانشجویان علیه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، در مدت کوتاهی به چهل دانشگاه دیگر در آمریکا و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه، کانادا و استرالیا نیز سرایت کرده است.

علاوه بر این، مردم برخی از کشور‌های جهان همچون اسپانیا، ژاپن، یونان و آلمان با گذشت 205 روز از این جنایت‌ها، در حمایت از فلسطین دست به اعتراض زدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • تجمع دانشجویان مراغه در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • تجمع دانشجویان کرمانی در محکوم کردن رژیم صهیونیستی
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • ابقای «محمد خزاعی» در سازمان‌ سینمایی
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید