Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@01:41:32 GMT

هشدار درباره مصرف شربت سرفه «دکسترومتورفان»

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۸۱۶۶

هشدار درباره مصرف شربت سرفه «دکسترومتورفان»

خبرگزاری تسنیم: براساس اعلام سایت "ساینس‌نیوز"، محققین دانشگاه کالیفرنیا در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که شربت سرفه "دکسترومتورفان" توان تکثیر ویروس کرونا و مرگ سلول‌ها را افزایش می‌دهد.

البته این مطالعه فعلاً روی سلول میمون بررسی شده و هنوز تاثیر آن بر انسان بررسی نشده است. به گفته "برایان شواچت" یکی از دانشمندانی که در جریان این تحقیقات بوده نتیجه این بررسی لزوماً به این معنی نیست که مردم کاملا مصرف شربت سرفه دکسترومتورفان را متوقف کنند اما بهتر است در زمان شیوع ویروس کرونا و تا نتیجه نهایی تحقیقات در مصرف این دارو و داروهای مشابه که باعث افزایش تکثیر ویروس می شوند احتیاط کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: شربت سرفه دکسترومتورفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۸۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب

 دکتر شیما حلاج در گفتگو با ایفدانا با بیان اینکه اگر چه برحسب وظیفه قانونی موظف است تا بر تولید، واردات و ارزیابیهای ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید؛ اذعان کرد: برخی از خانم‌ها بدلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فراورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وقتی رژ لب با عناصر مذکور برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است

دکتر حلاج در پایان گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم