Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@21:31:14 GMT

رییس جمهوری کوبا: کوبا تسلیم نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۸۶۲۵

رییس جمهوری کوبا: کوبا تسلیم نمی‌شود

«میگوئل دیازکانل» روز شنبه در واکنش به حمله به سفارت کوبا در واشنگتن گفت: کوبا نه می‌ترسد نه تسلیم خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به دنبال حمله مسلحانه به سفارت کوبا در آمریکا، دیازکانل در پیام توییتری نوشت: اقدامات تروریستی ارزش کار قهرمانانان ما را از بین نمی‌برد. کوبا نمی‌ترسد، کوبا تسلیم نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آوریل را بخاطر بسپار. 

یک ضارب مسلح روز جمعه با تیراندازی به سفارت کوبا در آمریکا به ساختمان آن خساراتی وارد کرد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس واشنگتن فرد ضارب را بازداشت و هویت وی را «الکساندر آلازو» اعلام کرد که اهل «آبری» در ایالت تگزاس است. 

سرویس مخفی آمریکا که مسوولیت حفاظت از نهادهای دیپلماتیک و سیاسی و مقام‌های بلندپایه را بر عهده دارد، اعلام کرد که آلازو چهل و دو ساله مسلسل و مهمات ثبت‌نشده در اختیار داشت و تیراندازی وی زخمی نداشت. 

برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا در همین ارتباط «مارا تکاچ» کاردار سفارت آمریکا در هاوانا را احضار و «قویاً اعتراض» کوبا را نسبت به این حادثه اعلام کرد. 

رودریگز این تیراندازی را «تهاجمی تروریستی» نامید. 

روابط کوبا-آمریکا در دوران باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا در مسیر بهبودی قرار گرفت و در آن دوران کاخ سفید برخی محدودیت‌ها را علیه هاوانا لغو کرد.  

به نظر می‌رسید روابط ۲ کشور پس از دهه‌ها تنش رو به گرمی گام بردارد. اما با حضور دونالد ترامپ در سمت ریاست جمهوری آمریکا، دولت واشنگتن سیاست‌های خصمانه علیه کوبا را احیا کرد و فشارهای اقتصادی و سیاسی را علیه این کشور منطقه آمریکای لاتین افزایش داد. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کوبا حمله به سفارت کوبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

المالکی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس از عمله های خود در عراق که مشکلات اخلاقی دارند برای تحقق اهداف سیاسی و ناامن کردن کشور استفاده می کنند.

وی گفت: این کشورها از عناصر منحرف حمایت های مالی به عمل آورده و به آنها ویزا و محل اقامت در برخی کشورهای همسایه می دهند. سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی به شمار می رود. این مرکز عناصر مشکل دار را دور خود جمع کرده و آنها را به کشورهای دیگر اعزام می کند.

روز گذشته نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

کد خبر 6092951

دیگر خبرها

  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • آمادگی مازندران برای سفر رییس جمهوری
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟