Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@20:19:06 GMT

کاهش۱.۷درصدی میزان بستری در بیمارستان‌ها

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۸۶۹۸

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در اخبار شبکه ۵ اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۰ بیمار جدید در بخش عادی و ۵۸ مورد جدید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند. خوشبختانه ۲۵۲ بیمار از مجموعه بیمارستان‌های تهران ترخیص شدند و میزان بستری در بخش‌های عادی و ویژه حدود ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد کاهش داشته است. به همین ترتیب میزان مراجعه به بیمارستان‌ها نیز کم شده و دو درصد میزان اقامت در تخت‌های بیمارستانی نیز کاهش پیدا کرده است.

او ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد که با کاهش شیب بیماری در تهران مواجه هستیم، اما این شرایط شکننده است و به دلیل ماهیت خاص و شناور گونه ویروس کرونا باید مراقب این ویروس باشیم، زیرا به سرعت شرایط قابل تغییر است.

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران بیان کرد: برخی از افراد که بی علامت هستند احتمال دارد که حامل این ویروس کرونا بوده و باعث انتقال این بیماری به دیگر شهروندان شوند، با توجه به اینکه شهر تهران الان یک شهر آلوده است و تماس‌های فیزیکی بین مردم کم نیست بایدبیشتر مسائل بهداشتی را رعایت کنیم.

زالی بیان کرد: تصمیم گیری در خصوص مشاغل پرخطر باید از ملاحظات خاصی برخوردار باشد، زیرا شرایط تهران و استان تهران ویژه است و جزو شهر‌های آلوده محسوب می‌شود.

او ادامه داد: متاسفانه ما شاهد این بودیم که برخی از مردم در پارک‌ها یا در مجاورت بوستان‌ها حضور داشتند و من به مردم این مسئله را گوشزد می‌کنم که این شرایط شکننده است. اگر شرایط پذیرش بیماران در بیمارستان به مدت دو هفته نزولی باشد می‌توان شرایط را تقریباً پایدار عنوان کرد.

زالی گفت: مردم باید مسائل بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند و از تردد‌های غیرضروری بپرهیزند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مطابق با فراخوان منتشرشده در هشتم اسفند ماه سال ۱۴۰۲، ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران با شعار «امکانات بومی در ژانرهای آمیخته (هیبریدی) و اهمیت چرخه‌های تولید» روز یکشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۳ برگزیدگان خود در بخش‌های مختلف را معرفی خواهد کرد.

در این دوره از همایش که با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران و در چهار بخش «مقالات پژوهشی»، «جستارهای آزاد»، «فیلم‌-جُستار» و «ترجمه» پذیرای آثار است، علاوه‌بر افزوده شدن بخش رقابتی «فیلم-جُستار»، میزان جوایز نقدی در بخش‌های مختلف هم افزایش پیدا کرده است.

فیلم-جُستار (Video Essay) که برای اولین‌بار در این دوره به همایش فیلم کوتاه تهران افزوده شده است، یکی از گونه‌های پژوهش‌های بصری است که محقق، دستاوردهای تحقیقاتی خود را نه در قالب متنِ مکتوب که در شکل بصری ارایه می‌دهد. همایش مطالعات فیلم کوتاه در ششمین دوره برگزاری علاوه‌بر منابع مکتوب، پذیرای این شکل پژوهشی نیز خواهد بود.

مبلغ جوایز نقدی این دوره از همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران به شرح زیر است:

• «مقالات پژوهشی»

نفر اول سی میلیون تومان

نفر دوم بیست میلیون تومان

نفر سوم پانزده میلیون تومان

• «جُستارهای آزاد»

جُستار برگزیده بیست میلیون تومان

• «فیلم‌-جُستار»

جُستار برگزیده بیست و پنج میلیون تومان

• «ترجمه»

ترجمه برگزیده پانزده میلیون تومان

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات و طرح‌نامه فیلم‌-جُستار به ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران، یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ است و اسامی چکیده مقالات پذیرفته شده روز یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

شرکت‌کنندگانی که چکیده مقالاتشان در این دوره از همایش پذیرفته می‌شود، باید تا روز یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳، آثار کامل خود را ارسال کنند. مطابق گاه‌شمار فراخوان، عناوین مقالات پذیرش شده برای ارایه؛ یکشنبه ۲۷ آبان‌۱۴۰۳ خواهد بود و اعلام برگزیدگان و آیین پایانی، یکشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

کد خبر 6091433

دیگر خبرها

  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد