Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه هنوز شهر و استان تهران در زمره شهر‌های پرمخاطره از نظر اپیدمی کرونا تلقی می‌شود، گفت: تعدادی افراد ممکن است علائم بالینی کرونا را نداشته باشند، اما ناقل بیماری باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۰ مورد جدید  در بخش عادی و ۵۸ مورد در بخش ویژه بستری شده و ۲۵۲ بیمار نیز ترخیص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگر ما آمار بستری‌ها در بخش عادی و ویژه را با ۲۴ ساعت قبل مقایسه کنیم تقریبا با کاهش  ۱.۷- دهم درصد روبه‌رو هستیم و در بخش مراجعان نیز با کاهش روبه‌رو بودیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران متذکر شد: بالغ بر ۲ درصد در ۲۴ ساعت گذشته کاهش اقامت بستری در تخت‌های بیمارستان داشته‌ایم.

زالی اضافه کرد: نسبت به روز‌های گذشته با یک شیب نسبتا ملایم تری روبه کاهش در آمار تهران داشتیم، اما باید این شرایط را کاملا شکننده تلقی کنیم و به دلیل ذات فریبکارانه، نوپدید بودن ویروس و نیز ماهیت خاص تموج و شناور بودن شرایط این ویروس، در مجموعه کلانشهر‌هایی مانند تهران باید بسیار مراقب بوده و احتیاط کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است به سرعت شرایط تغییر کند؛ الگوی بستری ما نسبت به ۱۰ روز قبل تفاوت چشمگیری نداشته است؛ تعداد بیماران جدید که در بخش‌های ویژه بستری شدند حدود ۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: آنچه مهم است اینکه تعدادی افراد ممکن است علائم بالینی نداشته باشند و این افراد به عنوان حاملین در سطح شهر به عنوان افرادی باشند که می‌توانند بیماری را منتقل کنند؛ بنابراین باید کما فی السابق سطح شهر تهران را یک سطح شهر آلوده تلقی کنیم؛ به خصوص سطوحی که در تماس فیزیکی مشترک بین شهروندان است، تلقی شود تا اینکه خلاف آن ثابت شود.

زالی با بیان اینکه طبیعتا ما تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم، تصریح کرد: به دلیل اینکه هنوز شهر و استان تهران در زمره شهر‌های پرمخاطره از نظر بحث اپیدمی تلقی می‌شود، طبیعتا تصمیم‌گیری درخصوص مشاغل پر خطر نیز از یک ملاحظات خاص شهر تهران برخوردار خواهد بود.

وی ابراز داشت: اخبار پراکنده‌ای از حضور‌های پر تجمع مردم در ۴۸ ساعت گذشته در کنار و درون پارک‌ها  به خصوص بعد از افطار را داشتیم  و باید گوشزد کنیم که این بیماری مطلقا رخ برنبسته است و نباید فریب بخوریم و اگر باید فراز و فرود آماری روبه‌رو هستیم، این کاملا می‌تواند شکننده، ناپایدار و بی‌ثبات تلقی شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: این به معنای عادی سازی شرایط نیست و این طور نیست که این بیماری به افول قطعی رسیده باشد. اگر شرایطی را بتوانیم فراهم کنیم که به مدت دو هفته میزان پذیرش بیمارستانی، میزان مراجعین و مجموعه شرایط بیمارستانی ما رو به تنزل باشد آن موقع می‌توانیم از یک ثبات بیشتر صحبت کنیم این باید حداقل دو هفته طول بکشد.

زالی افزود: از شهروندان خواهش می‌کنم کمافی السابق  ملاحظات بهداشتی را داشته باشند و از حضور‌های غیرضرور خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فرمانده ستاد کرونا کرونا تهران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۸۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد

امیرقلی جعفری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس  در مورد در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: بانک‌ها به تعهدات خودشان به درستی در بحث مسکن عمل نکردند تامین این مقدار سپرده برای اقشار آسیب پذیر و متوسط سخت است اینکه ماهی چهل پنجاه میلیون بدهند دشوار است.  باید قانون مصوب مجلس در بحث در اختیار قرار دادن تسهیلات و زمین به مردم اجرایی شود نا فرد با دست خودش مسکن بسازد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باید ساخت مسکن را به مردم واگذار کنیم و ما مرحله به مرحله نظارت کنیم. هزینه ساخت مسکن در شهرهای بزرگ یک میلیارد است کدامیک از افراد آسیب پذیر می توانند این را آماده کنند ما در مجلس مطرح کردیم که زمین را دولت بدهد. به جز چند کلان شهر دولت مشکلی برای تامین زمین در سایر شهرها ندارد.

جعفری نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اگر می خواهیم اقشار آسیب پذیر دارای مسکن شوند چاره ای جز اینکه زمین و تسهیلات در اختیار آنها  قرار دهیم نداریم. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین راه برای حل مشکل مسکن مشارکت مردم است، گفت: بروکراسی و ساختار معیوب هم این اجازه را نمی دهد که دولت همه نیازهای بخش مسکن را برطرف کند. دولت هم ‌اراده کند نمی تواند کاری کند. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم. باید برای حل مشکل مسکن از ظرفیت مردم استفاده کنیم و بهترین بستر برای تحقق این امر عرضه زمین توسط دولت و همچنین پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم از طریق شبکه بانکی است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • ببینید | چرا نسل کشی صهیونیست‌ها جرم تلقی نمی‌شود؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است