Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه تلویزیونی "المیادین"، الخزعلی افزود که این حملات را در راستای مسأله [تلاش آمریکا برای حفظ] امنیت اسرائیل و سلطه بر نفت صورت‌ می گیرد.

روز چهارشنبه نیز ا-سخنگوی رسمی "انصارالله الأوفیا" (هواداران وفادار خدا) فاش کرد که آمریکا در صدد استقرار سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در عراق است.

الخزعلی اظهار کرد که حملات داعش پیش از مذاکرات واشنگتن با دولت عراق که قرار است، ژوئن آینده (خرداد/تیر) درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق انجام شود، صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز علی الحسینی مسؤول "روابط محور شمال" نیروهای الحشد الشعبی گفت که حملات تروریستی اخیر در این کشور پیام آمریکا بود و واشنگتن بدنبال آن است که به خاطر تصمیم دولت بغداد برای اخراج نظامیان بیگانه، از عراق انتقام بگیرد.

وی گفته بود که آمریکا به خاطر مصوبه مجلس عراق برای خروج نظامیان بیگانه از جمله نیروهای آمریکایی، به دنبال انتقام از عراق است.

متعاقب جنایت ترور سرداران شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به دست نیروهای آمریکایی در بغداد، پارلمان عراق پنجم ژانویه (۱۵ دی ۹۸) قانون اخراج نظامی آمریکا را از خاک این کشور تصویب کرد.

نیروهای آمریکایی تحت فشار گروه های مقاومت اسلامی و جریان های سیاسی و افکار عمومی عراق در طول ماه های اخیر ناچار به تخلیه تعدادی از پایگاه های نظامی در عراق شده اند.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد عراق پیشتر در هشتم آوریل (۲۰ فروردین ماه) فحوای نامه وزارت امور خارجه آمریکا را در خصوص درخواست مذاکرات جامع با عراق از جمله مساله خروج نظامی آمریکا از خاک این کشور را فاش کرده بود.

سفیر آمریکا در بغداد این نامه را به طور رسمی تقدیم عادل عبدالمهدی کرده بود.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز پیش از آن در اظهاراتی گفته بود که مذاکرات با بغداد در خصوص روابط راهبردی دو کشور از نیمه ماه ژوئن آغاز می شود.

برچسب‌ها عصائب اهل الحق واشنگتن عراق پروندهٔ خبری توطئه آمریکا برای عراق در بحبوحه بحران کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عصائب اهل الحق واشنگتن عراق عصائب اهل الحق واشنگتن عراق نیروهای آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوط؛ حسین ظفری درباره آخرین وضعیت استان های سیل زده، افزود: شب گذشته بارش های شدیدی در استان های غربی و جنوبی کشور داشتیم. در استان خوزستان شهر دزفول میزان بارش ها به ۱۰۷ میلی متر رسید.

بیشتر بخوانید؛ جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد

وی اظهار کرد: همچنین در ایلام، خوزستان و چهارمحال و بختیاری راه های عشایری آسیب جدی دیده اند و تعدادی دام نیز تلف شده‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: خوشبختانه تلفات جانی در اثر این بارش ها نداشته‌ایم، اما ارزیابی ها هنوز ادامه دارد.

ظفری گفت: راه های اصلی باز هستند و تردد در جریان است.

وی افزود: برق در شهر معمولان استان لرستان نیز قطع شده بود که با همکاری سازمان ها وصل شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: نیروهای امدادی در استان های شمالی، غربی و شمال غربی کشور در حالت آماده باش قرار دارند.

ظفری با اشاره به آبگرفتگی ها گفت: در بخش هایی از شهرهای، اهواز و ایلام برخی خانه ها دچار آبگرفتگی شدند که ساکنان به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی افزود:در استان های ایلام، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری، عده ای از مردم در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که به کمک نیروهای امدادی رهایی یافتند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بارش تهران ادامه داد: در بازدیدهای میدانی خودم در اطراف تهران مشاهده کردم که تمام نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، پلیس، آتش نشانی و اورژانس در آمادگی کامل هستند.

ظفری گفت: ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده‌اند. این آمادگی ها تا پایان بارش ها ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله این بارش ها را نیز سپری می کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229382 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های این کشور ممنوع شد
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین