Web Analytics Made Easy - Statcounter

فونسکا گفت شرایط در رم با فشار هواداران و رسانه ها و همچنین تاکتیک قوی رقبا بسیار سخت است اما همیشه رویای چنین روزهایی را داشته است. 

طرفداری - پائولو فونسکا تابستان گذشته پس از کسب چند جام با شاختار، هدایت رم را به عهده گرفت. وی در گفتگو با ESPN در مورد شرایطش در پایتخت ایتالیا گفت:

ما 15 بازیکن جدید جذب کردیم (12 بازیکن در تابستان و 3 بازیکن در ژانویه).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مدیرعامل تیم تازه کارش را آغاز کرد، مدیر ورزشی نیز تازه از ابتدای فصل مشغول به کار شد. من هم سرمربی جدید باشگاه بودم. ما در حال ساخت یک تیم جدید از آغاز هستیم و این هرگز آسان نیست. با این حال از کارمان تا اینجای فصل راضی بوده ام. ما پیشرفت زیادی کرده ایم و فکر می کنم طی مدت کوتاهی یکی از قوی ترین تیم های سری آ خواهیم بود. 

فشار از سوی هواداران و رسانه ها اینجا بسیار بالاست اما اگر شما می خواهید یک تیم بزرگ را هدایت کنید، این فشارها بخشی از کار است و اگر به آنها احترام بگذارید، آنها هم به شما احترام می گذارند. رویای چنین چیزی را داشتم و حالا در آن زندگی می کنم. بنابراین، بله حضور در رم برایم بسیار لذتبخش است. 

فونسکا در مورد بازگشت رم به لیگ قهرمانان گفت:

مصدومیت ها، مشکل بزرگی بود و البته نمی توانید آن را کنترل کنید اما جدا از مصدومیت ها، بزرگترین چالش، ساخت یک تیم جدید بود. در گذشته من همیشه روی تیمم تمرکز داشتم و دیگران نگران ما بودند اما فهمیدم اینجا اینطور نیست. باید بین اصول خودم و واقعیت حضور در سری آ تعادل برقرار کنم. اینجا باید به این فکر کنید که حریف چطور بازی می کند. 

کیفیت مربیگری در ایتالیا و تاکتیک های تیم رقیب بسیار بالاست. نمی توانید فقط روی تیم خودتان تمرکز کنید. باید به طور مستمر تیمتان را با سبک حریف تنظیم کنید. این مرا غافلگیر کرد. هر بازی یک چالش جدید تاکتیکی است. هر بازی داستان خودش را دارد و هرگز نمی توانید آرامش داشته باشید. هرگز نمی فهمیم در تیم های دیگر چه اتفاقی می افتد. شما آماده می شوید اما سخت است بدانید آنها دقیقا چه برنامه ای دارند. 

ژوزه مورینیو قبلا گفته بود سری آ سخت ترین لیگی بوده که در آن کار کرده است. فونسکا در این مورد گفت:

حق با ژوزه است و تفاوت اینجا با دیگر لیگ ها این است که تیم های دیگر هم می خواهند سبک بازی خودشان را در زمین دیکته کنند. هیچکس نمی خواهد فقط دفاع کند اما همه آنها به خوبی می دانند چطور دفاع کنند! حتی تیم های قعر جدول نیز می توانند تیم های صدرنشین را شکست دهند و این نکته مثبتی است. واقعا شما را خسته می کند اما همچنین تحریک می شوید تا سخت تر کار کنید. احساس می کنم هر هفته در حال یادگیری و پیشرفت هستم. 

مثلا در شاختار، ما تیم مسلط به لیگ بودیم و بیشتر دقایق بازی در زمین حریف بودیم. هر بازی همین بود. اینجا فرق دارد. یک دقیقه تیم رقیب از جلو پرس می کند و تلاش می کند شما مرتکب اشتباه شوید و یک دقیقه بعد آنها دفاع می کنند. اصلا نمی توانید فقط با یک روش بازی کنید. باید خودتان را وفق بدهید. 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۹۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه تیمی قهرمان لیگ برتر می شود؟

با کناررفتن لیورپول از کورس قهرمانی، آرسنال و منچسترسیتی دو تیمی‌اند که شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارند.

به گزارش ایسنا، جنگ قهرمانی در لیگ برتر انگلیس به اوج رسیده است. نتایج ضعیف اخیر لیورپول باعث شد تیم یورگن کلوپ برای کسب عنوان قهرمانی از کورس خارج شود. حالا آرسنال و منچسترسیتی برای قهرمانی خواهند جنگید.  وضعیت صدر جدول لیگ برتر چگونه است؟

به نوشته دیلی‌میل، یورگن کلوپ ژانویه گذشته تصمیمش را برای ترک لیورپول در پایان فصل اعلام کرد. پس از آن در محافل فوتبال صحبت‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه لیورپول می‌توانند فصل را با چهار جام به پایان ببرد. در ابتدا همه چیز خوب پیش رفت و لیورپول به قهرمانی در لیگ‌کاپ (جام اتحادیه) رسید اما پس از آن بحران شروع شد. لیورپول با شکست برابر منچستریونایتد از جام حذفی کنار رفت و در ادامه برابر آتالانتا شکست خورد و لیگ اروپا را هم از دست داد.

لیورپول پس از ناکامی در لیگ اروپا روی لیگ برتر تمرکز کرد ولی شاگردان یورگن کلوپ در دو بازی پنج امتیاز از دست دادند. آنها برابر اورتون شکست خوردند و با وستهم به تساوی رسیدند. آرسنال و منچسترسیتی در این دو هفته حریفانشان را شکست دادند و در نتیجه لیورپول فقط از نظر ریاضی شانس قهرمانی دارد.

بیایید به جدول نگاه کنیم:

تنها دو تیم باقی مانده‌اند

حالا دو تیم برای قهرمانی مبارزه خواهند کرد: آرسنال و منچسترسیتی. لندنی‌ها در حال حاضر یک امتیاز از همشهری‌ها جلوترند اما شاگردان پپ گواردیولا یک بازی کمتر را انجام داده‌اند. تقویم بازی‌های مدعیان را مرور کنیم:

آرسنال:

منچسترسیتی:

آرسنال در حال حاضر از نظر تفاضل گل (۵۷+ به ۵۰+) به منچسترسیتی برتری دارد. یعنی اگر دو تیم هم‌امتیاز شوند، آرسنال قهرمان می‌شود. این بدان معناست که آرسنال تنها به یک اشتباه از سیتی نیاز دارد اما آیا این اشتباه از پپ و مردانش سر خواهد زد؟ منچسترسیتی به‌خوبی می داند که چگونه تحت فشار بازی کند و برنده شود. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت تیم از نظر روانی مشکل داشته باشد.

اگر به برنامه بازی‌های سیتی نگاه کنید، دیدار با تاتنهام خودنمایی می‌کند. این دیدار معوقه از هفته سی‌وچهارم است که در میانه هفته آینده برگزار می‌شود. از نظر تئوری ممکن است بازی برای تیم گواردیولا در لندن دشوار باشد؛ اگرچه تاتنهام فعلی به‌شدت بی‌ثبات است. سیتی بازی سختی را مقابل تاتنهام پیش رو دارد؛جایی که می‌تواند امتیاز از دست بدهد اما آرسنال بازی مشابهی مقابل منچستریونایتد خواهد داشت.

آرسنال سه بازی در پیش دارد. هر اتفاقی ممکن است در لیگ برتر بیفتد اما شاگردان مایکل آرتتا بعید است در خانه مقابل بورنموث و اورتون با مشکل مواجه شوند اما دیدار برابر منچستریونایتد در اولدترافورد سخت است. شیاطین سرخ به هدف‌شان یعنی صعود به لیگ قهرمانان دست پیدا نکردند و این موضوع شاید به سود آرسنال شود. با همه این‌ها شاگردان گواردیولا می‌توانند برای چهارمین سال متوالی قهرمان شوند که در تاریخ لیگ برتر بی‌سابقه است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آرسنال به روغن‌سوزی افتاده منچسترسیتی موقتاً صدرنشین شد

دیگر خبرها

  • نویر تنها یادگاری بایرن مونیخ از شب زانو زدن مورینیو!
  • میلان به دنبال هایجک موتا از یوونتوس
  • خبر خوشحال‌کننده برای سردار آزمون از پایتخت ایتالیا
  • پیام ترسناک هالند: آماده حمله هستم!
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • دلیل اصلی سفید شدن مو‌های ژوزه مورینیو فاش شد
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • بالاتر از فرگوسن، مورینیو و کلوپ؛ رکورد تاریخی گواردیولا در لیگ برتر انگلیس!
  • چه تیمی قهرمان لیگ برتر می شود؟
  • تاکتیک ژوزه مورینیو برای مهار لیونل مسی را در الکلاسیکوها