Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، بیکی فرماندار شهرستان نهبندان در ستاد مدیریت بحران این شهرستان نهبندان، گفت: این شهرستان در موضوع ورود و هجوم ملخ‌های صحرایی در وضعیت بحرانی است.

او افزود: با درخواست مجموعه شهرستان، بازدید‌های میدانی از سوی معاون استاندار خراسان جنوبی و مدیرکل بحران استان از کانون‌های ملخ انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیکی بیان کرد: امکانات شهرستان برای مبارزه با بحران هجوم ملخ‌های صحرایی کم است، بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی باید همکاری لازم را با جهاد کشاورزی شهرستان داشته باشند.

فرماندار شهرستان نهبندان تصریح کرد: هم اکنون ۳۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان نهبندان آلوده به ملخ صحرایی شناسایی شده است که این حجم سطح آلوده، در روز‌های آینده و بعد از پایان مرحله اول پورگی ملخ‌ها بیشتر خواهد شد.

او با بیان اینکه  ۲۰، کانون آلوده به ملخ صحرایی در نهبندان شناسایی شده است، اظهار کرد: با پایش همه نقاط شهرستان باید کانون ها، با امکانات، نیروی انسانی و ماشین آلات کم سم پاشی شوند و بنابراین نیازمند یک برنامه ریزی دقیق هستیم.

بیکی با اشاره به نیاز به وجود هواپیمای سم پاش، ادامه داد: با توجه به افزایش سطوح آلوده به ملخ صحرایی، باند فرود و پرواز هواپیمای سم پاش باید مشخص شود.

فرماندار شهرستان نهبندان تصریح کرد: از سم پاش‌ها و تجهیزات ادارتی مانند منابع طبیعی، دامپزشکی و جهاد کشاورزی و شهرداری استفاده می‌شود، ولی گروه‌های مردمی، هلال احمر و دهیاری‌ها باید در خصوص سم پاشی همکاری کنند.

او با تاکید بر پایش تمامی نقاط آلوده به ملخ صحرایی، گفت: باید از ظرفیت بخشداری ها، دهیاری‌ها و شورا‌ها در شناسایی کانون‌های بحرانی استفاده کرد، بنابراین دهیاران باید به صورت میدانی از اراضی کشاورزی بازدید و گزارش کار را به بخشداری‌ها ارائه دهند تا کار شناسایی کانون‌های بحرانی و آلوده به ملخ صحرایی تسهیل شود.

بیکی با بیان اینکه کشاورزان باید از چرای دام در مناطق سم پاشی شده خود داری کنند، گفت: باید اطلاع رسانی چند رسانه‌ای در این مورد انجام شود تا در کنار موضوع مبارزه با ملخ‌های صحرایی، آسیبی به دامداری‌ها وارد نشود.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه هم اکنون ملخ‌های صحرایی در نهبندان در مرحله اول پورگی یعنی تخم ریزی هستند، افزود: همزمان با تولید پوره ها، حجم وسیعی ملخ؛ شهرستان نهبندان را در برخواهند گرفت که آسیبی جدی به محصولات باغی و کشاورزی وارد خواهد شد.

او  با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ استان کشور درگیر هجوم ملخ شده اند، اظهار کرد: امسال حجم هجوم ملخ‌ها با توجه به رطوبت زمین بسیار زیاد و شرایط و بستر برای تولید ملخ‌ها فراهم است.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرستان نهبندان ملخ صحرایی جهاد کشاورزی منابع طبیعی آلوده به ملخ صحرایی شهرستان نهبندان ملخ های صحرایی کانون ها هجوم ملخ ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی

آهنگری گفت: گندم به عنوان یک محصول عمده از زراعت در شهرستان ارزوئیه است و در سال زراعی جاری بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت این محصول رفته و پیش بینی می‌شود، بیش از ۸۰ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد از کشت گندم در این شهرستان به گندم دوروم با کیفیت عالی برای کارخانجات ماکارونی کشور اختصاص دارد.

مدیر زراعت استان کرمان بیان داشت: برای افزایش عملکرد و نفوذ بذر رسمی به چرخه تولید در مزارع گندم در این شهرستان، ۱۸ هکتار مزارع بذری پرورشی، ۹۵ هکتار مزارع مادری و ۹۳۰ هکتار مزارع گواهی شده که ظرفیت تولید به ترتیب ۳۲ و ۳۸۰ و ۴ هزار ۷۰۰ تن را دارند، وجود دارد و محصول تولیدی به شهرستان‌های استان و حتی خارج از استان ارسال می‌شود.

 وی در ادامه گفت: شهرستان ارزوئیه با دارا بودن ۴۶ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی قابل کشت و قریب به ۵ هزار بهره بردار، اقلیم مناسب و خاک زراعی مطلوب، سالانه بیش از ۵۰۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و ۴۸۷ هزار تن محصولات زراعی، قطب مهم کشاورزی در شمال استان می‌باشد.

آهنگری گفت: بخش عمده تولیدات این شهرستان مربوط به محصولات زراعی است و در سال‌های اخیر در مجموع بیش از ۴۸۷ هزار تن انواع محصولات زراعی تولید شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان