Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-30@20:35:37 GMT

فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۹۳۰۲

صراط:

صادق ضیاییان مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران از فعالیت سامانه بارشی در کشور خبر داد و گفت: امروز با فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمال غرب کشور اعم از استان‌های کردستان، قزوین، زنجان، البرز و تهران بارش خواهیم داشت.

وی افزود: امروز در استان‌های همدان، مرکزی، قم، شمال خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان شاهد بارش باران خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیاییان ادامه داد: با توجه به آنکه بارش‌های بهاره در مدت زمان کوتاهی اتفاق می‌افتد، از این رو باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا آبگرفتگی معابر رخ ندهد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی از استمرار بارش باران در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: روز یکشنبه در استان‌های قزوین، البرز، مناطق مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش خواهیم داشت و روز دوشنبه سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود.

ضیاییان با اشاره به اینکه روز سه شنبه سامانه جدید بارشی وارد کشور می‌شود، بیان کرد: سه شنبه با ورود سامانه بارشی در شمال غرب و چهارشنبه در کل نیمه غربی کشور بارش پیش بینی می‌شود.

به گفته وی، روز‌های پایانی هفته تنها در نوار شمالی کشور بارش خواهیم داشت.

آسمان پایتخت بارانی است

ضیاییان درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: طی امشب و فردا برای تهران رگبار و رعد و برق و بارش پیش بینی می‌شود، ضمن آنکه پدیده غالب شهر تهران وزش باد خواهد بود.

این مقام مسئول در پایان از افزایش دمای تهران و اغلب نقاط کشور از روز یکشنبه خبر داد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: هواشناسی آسمان پایتخت صراط سامانه بارشی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید

به گزارش «تابناک»، براساس آخرین اطلاعات سازمان هواشناسی، امروز (۹ اردیبهشت) در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

بارش‌ها در هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان همچنان ادامه دارد و ممکن است موجب بروز سیلاب شود.

فردا در برخی ساعات در مناطقی از غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و دیگر مناطق کشور جو آرامی دارند. روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به‌تدریج بارش‌ها در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به‌صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد آغاز می‌شود.

روز چهارشنبه سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب کشور تقویت شده و گستره فعالیت آن جنوب و بخش‌هایی از مرکز کشور را در برمی‌گیرد.

روز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی، مرکز و نیمه جنوبی ایران ادامه دارد. طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ۳ روز آینده شرق و جنوب خلیج‌فارس مواج است.

رگبار پراکنده در برخی مناطق جنوبی کشور

همچنین، امروز در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و برای فردا در اکثر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران امروز (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه شدت می یابد
  • فعالیت سامانه بارشی در فارس
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید