Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک اتاقک ضدعفونی در فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ به طور آزمایشی نصب شده است که میکروب‌ها از جمله ویروس کرونا را در ۴۰ ثانیه از بین می‌برد.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از دیلی‌میل ؛ فرودگاه هنگ‌کنگ نخستین مکان در دنیاست که از اتاقک‌های پاکسازی CLean Tech استفاده می‌کند. در حال حاضر کارمندان بخش‌های کلیدی مانند کادر درمان از این اتاقک‌ها استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت تولیدکننده ادعا می‌کند سطح داخلی این اتاقک مملو از مواد آنتی‌میکروبی است که هرگونه ویروس و باکتری از جمله ویروس کرونا را از روی انسان از بین می‌برد.

فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ این اتاقک را یک واحد ضدعفونی‌سازی کل بدن توصیف کرده است. قبل از ورود افراد به اتاقک، دمای بدن آن‌ها برای ابتلا به تب کنترل می‌شود. تب یکی از نشانه‌های ابتلا به عفونت کوویدـ۱۹ است.

پس از ورود فرد به اتاقک فرایندهای ضدعفونی و پاکسازی آغاز می‌شود و پس از ۴۰ ثانیه پایان می‌یابد.

به گفته سخنگوی فرودگاه، فضای داخلی کانال مجهز به پوشش ضدمیکروبی است که از راه دور ویروس و باکتری روی بدن انسان و لباس‌های او را با فناوری‌های فتوکاتالیستی و نانوسوزن از بین می‌برد.

اسپری پاکسازی‌کننده نیز برای ضدعفونی کردن لحظه‌ای به کار می‌رود.

این اتاقک فقط یکی از ابزارهایی است که برای پاکسازی و ضدعفونی در فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ استفاده می‌شود. ربات‌های سیلندری مجهز به لامپ اشعه مافوق بنفش نیز برای پاکسازی محیط به کار می‌روند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ضدعفونی کرونا بین می برد هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک

معاون خدمات شهری شهرداری اراک از اجرای عملیات لای‌روبی و پاک‌سازی رودخانه اراک از کرهرود تا ولی آباد خبر داد.

حمید حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: عملیات پاک‌سازی مسیر رودخانه اراک با هدف عبور ایمن سیلاب‌های احتمالی و کاهش خطرات ناشی از سیل و همچنین بهبود سطح سلامت محیط زیست شهری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای عملیات پاک‌سازی مسیر رودخانه اراک از کرهرود تا ولی‌آباد افزود: پاک‌سازی مسیر رودخانه با هدف عبور ایمن سیلاب‌های احتمالی و کاهش خطرات ناشی از سیل و همچنین بهبود سطح سلامت محیط زیست شهری انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک خاطر نشان کرد: لای‌روبی رودخانه‌ها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در زمان بارش باران، می‌تواند خطر جاری شدن سیلاب را کاهش و مانع از آب‌گرفتگی معابر و منازل شود که در این راستا شهرداری با جدیت و حساسیت بیشتر نسبت به این مهم اقدام خواهد کرد.

کد خبر 751197

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • کشف دومین منزل دپوی زباله در بجنورد + فیلم
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • پاکسازی ریه با سیگار کشیدن!
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی