Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوارز در سال 1960 و در حالی که در عضویت بارسلونا بود، توپ طلا را کسب کرد.

طرفداری - امروز تولد 85 سالگی لوئیز سوارز میرامونتس، اولین و تنها فوتبالیست اسپانیایی فاتح توپ طلا است. او در سال 1960 بالاتر از فرانس پوشکاش و اووه زیلر، گلزن و ستاره سابق هامبورگ و آلمان به این عنوان دست یافت. 

سوارز در دیپورتیوو لاکرونا رشد کرد و پس از درخشش در این تیم، در سال 1955 به بارسلونا پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از زدن 61 گل در 122 بازی با پیراهن بلوگرانا، با جدایی هلنیو هررا، مربی وقت بارسلونا و پیوستن او به اینتر، سوارز نیز در سال 1961 به اینتر پیوست و 9 سال با نراتزوری در 256 بازی، 42 گل به ثمر رساند. سپس او در سال 1970 به سمپدوریا پیوست و در سال 1973 با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی کرد. انتقال سوارز در سال 1961 از بارسلونا به اینتر، رکورد نقل و انتقالات تاریخ فوتبال در آن زمان را شکست. نراتزوری برای خرید ستاره اسپانیایی، 250 میلیون لیر ایتالیا (واحد پول سابق این کشور)، یعنی چیزی حدود 142 هزار یورو خرج کرد که در آن زمان پرداخت چنین پولی در فوتبال بی سابقه بود. 

لوئیز سوارز بخشی از تیم "گرانده اینتر" با هلنیو هررای اسطوره ای بود که دو بار متوالی قهرمان اروپا شد. او همچنین در اینتر 3 بار اسکودتو را فتح کرد و 2 بار قهرمان جام بین قاره ای شد. سوارز در بارسلونا هم دو قهرمانی لالیگا و دو قهرمانی کوپا دل ری را کسب کرد. 

سوارز علاوه بر کسب توپ طلا در سال 1960، در سال 1961 و 1964 به عنوان دومین بازیکن برتر جهان انتخاب شد. سوارز در رده ملی نیز با اسپانیا در سال 1964 قهرمان جام ملت های اروپا شد. خیلی ها او را به عنوان بهترین بازیکن تاریخ اسپانیا می شناسند.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: توپ طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۹۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی بارسلونا و خیرونا + فیلم

دیدار تیم‌های بارسلونا و خیرونا در چارچوب هفته سی‌وچهارم لالیگا اسپانیا با برتری خیرونا به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های بارسلونا و خیرونا امشب _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های هفته سی‌وچهارم لالیگا اسپانیا از ساعت ۲۰ به‌مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت با برد خیرونا به‌پایان رسید.

آندرئاس کریستنسن در دقیقه سه و رابرت لواندوفسکی در دقیقه ۲+۴۵ گل‌های بارسا را به ثمر رساندند.

در مقابل آرتم دووبیک در دقیقه چهار، کریستین پورتو در دقایق ۶۵ و ۷۴ و میگوئل گوتیرز در دقیقه ۶۷ گل‌های خیرونا را به ثمر رساندند.

خلاصه‌بازی بارسلونا و خیرونا کد خبر 750566

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی بارسلونا و خیرونا + فیلم
  • بارتون: مسی تغییر ژنتیکی داده شد!
  • تولد ستاره خوشتیپ پرسپولیسی در کنار پدرش + عکس
  • (عکس) تشکر رونالدو از ستاره رئال برای انتخابش
  • تشکر رونالدو از ستاره رئال برای انتخابش (عکس)
  • شکایت ستاره بارسا به بازیکنان: انتظارش را نداشتم!
  • تبریک تولد 49 سالگی دیوید بکام / فیلم
  • ستاره سابق پی‌اس‌جی به بارسا پیشنهاد شد
  • جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو
  • مارکو وراتی خودش را به بارسلونا پیشنهاد کرده‌است