Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، جیمز جفری، نماینده ویژه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در امور سوریه در مصاحبه با این روزنامه سعودی مدعی شد نیرو‌های تروریست آمریکا تا پایان ماموریت خود در شمال سوریه باقی خواهند ماند و خروج از این کشور در دستور کار قرار ندارد و این این ماموریت، شکست داعش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه مدعی شد که داعش تا به این لحظه در سوریه شکست نخورده است؛ برای همین خروج نظامیان آمریکایی از سوریه در دستور کار قرار ندارد.

جیمز جفری همچنین گفت تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه سوریه باعث شده اوضاع در این کشور بدتر شود و تا زمانی که دمشق راه حل سیاسی را قبول کند، ادامه خواهد داشت.

نماینده ویژه ترامپ در امور سوریه مدعی شد که آمار دولت این کشور در مورد مبتلایان به کرونا صحیح نیست و این ایران بوده است که این ویروس را به سوریه منتقل کرده است.

جفری در پاسخ به سؤالی درباره دیدگاه برخی از کشور‌های عربی مبنی بر اینکه بازگشت سوریه به اتحادیه عرب می‌تواند، این کشور را از ایران دور کند، گفت که این ایده، ایده‌ای دیوانگی است و شخصاً معتقد است که ایران در دولت و جامعه سوریه، جای پای محکمی دارد.

این مقام آمریکایی ایران را به تلاش برای گسترش مذهب شیعه در منطقه به ویژه سوریه متهم کرد و گفت که بشار الاسد، رئیس جمهور این کشور ائتلاف خود با ایران را تغییر نخواهد داد.

جفری با نادیده گرفتن تلاش کشور‌های عربی مانند مصر، امارات (که سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرده)، الجزائر و عراق برای برقراری ارتباط با سوریه و تلاش برای برگرداندن دمشق به اتحادیه عرب، مدعی شد که تنها تهران و مسکو هستند که به دنبال برقراری ارتباط با دمشق هستند نه کشور‌های عربی.

او گفت که کشور‌های عربی توان جدا کردن سوریه از همراهی و محور ایران ندارند و او در وجود چنین توانایی تشکیک می‌کند.

جیمز جفری در پاسخ به سؤالی درباره موضع آمریکا در قبال حملات هوایی اسرائیل به مناطقی در سوریه نیز گفت که ایالات متحده آمریکا از تلاش‌های اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند؛ چرا که اسرائیل مداوم از طرف ایران در معرض تهدید وجودی قرار دارد.

نماینده ترامپ در امور سوریه گفت که ایران در سوریه حضور گسترده‌ای دارد و رژیم صهیونیستی این حق را دارد که برای حفاظت از خود آنچه را که ضروری است، انجام دهد.

او در باره کیفیت حمایت‌های کشورش از رژیم صهیونیستی نیز گفت رژیم اسرائیل برای اتخاذ اقدامات لازم جهت دفاع از خود، حمایت مطلوب آمریکا را دارد و سیاست این کشور در این است که نیرو‌های ایرانی سوریه را ترک کنند.

نماینده ترامپ در امور سوریه بار دیگر تاکید کرد که نیرو‌های ارتش سوریه باید از استان ادلب که هم‌اکنون در اشغال گروه‌های تروریستی و ارتش ترکیه است، دور باشند و این یک راهبرد است. او گفت که ادلب، آخرین دژ معارضان مسلح (گروهک‌های تروریستی) است و باید دست این گروهک‌ها باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات سوریه جیمز جفری نظامیان آمریکایی ویروس کرونا کشور های عربی امور سوریه جیمز جفری مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۹۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران در سفر به سوریه با سفیر کشورمان دیدار و ضمن بازدید از مناطق مختلف سوریه با مردم و مسئولین محلی گفت و گو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امین انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در سفر به سوریه پس از زیارت مرقد حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) با حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت گو کرد و ضمن بازدید از مناطق مختلف سوریه با مردم و مسئولین محلی گفت و گو کرد.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در این دیدار اظهار کرد: تا چندی قبل کشور برادر و مسلمان سوریه مورد تهاجم داعش و حامیان آن قرار داشت و ما شاهد نقض حقوق بشر در مناطق درگیری و جنگ بودیم اما با کمال تاسف مدعیان حقوق بشر غربی نه تنها کمکی به این مردم تحت ستم نکرد بلکه با معاندین آنان که بویی از حقوق بشر نبرده بودند نیز همکاری می‌نمود.

انصاری افزود: تمام دنیا شاهد اقتدار نظام الهی با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب بودند که چگونه هیمنه استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی را در هم شکست و امیدواریم که همانگونه فرزندان غیور میهن اسلامی در دفاع از حرم اهل بیت طومار داعش را در هم پیچیدند به فضل الهی منطقه را از لوث وجود این رژیم آدم کش پاک خواهند کرد.

امروز مردم سوریه در امنیت کامل به سر می‌بردند

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر افزود: اینجانب ضمن حمد پروردگار و احترام به ساحت مقدس حضرت زینب سلام الله علیها یاد همه شهدای عزیز تأمین امنیت بویژه سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشته و از خداوند طول عمر با عزت رهبر حکیم و فرزانه انقلاب را خواستارم و ان شاءالله شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر سوریه در پرتو امنیت کامل باشیم.

در این دیدار حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پس از اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مکان دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و شخصیت‌های دیپلماتیک ایران که نقض آشکار کنوانیسون‌ها و معاهدات و اصول و قوانین سازمان ملل بود بر اساس کنوانسیون 1961 وین و 1973 علیرغم اینکه خیلی بارز و روشن بود و همه جهان از جمله آمریکا مجبور شد به این حقیقت اعتراف کند و تمام اسناد حقوقی و بین المللی در این رابطه به موقع ارائه شد. ولی نفوذ کشورهایی مثل آمریکا و سه کشور اروپایی هم پیمان و تحت سلطه آمریکا اجازه نداد که سازمان ملل از حق خودش دفاع کند.

اکبری ادامه داد: در واقع این کوتاهی سازمان ملل که برای اولین بار در چنین شکلی داشت رخ می‌داد به این معناست که سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل حتی توانایی دفاع از حیثیت و اعتبار و قوانین خودش را هم ندارد.

سفیر کشورمان گفت: علاوه بر اینکه منشور سازمان ملل توسط همه اعضا امضا شده است یعنی این اقدام رژیم صهیونیستی یک بی احترامی بود و کوتاهی و ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در اتخاذ تصمیم متناسب، اهانت به همه اعضای سازمان ملل که منشور ملل را امضا کردند بود.

اکبری در پایان خاطر نشان کرد که این نشان می‌دهد که شعار حقوق بشر در واقع  یک ابزاریست در دست قدرت‌هایی مثل آمریکا و هم پیمانانشان که به اقتضای منافع در هر زمان برای خودشان استفاده می‌کنند و هیچ موقع حاضر نیستند برای دیگران حقوقی قائل شوند بلکه حق مطلق را از آن خودشان می‌دانند لذا جنایت می‌کنند و معتقدند که باید حق دیگران ضایع کنند اما مطمئن هستند که شورای امنیت و سازمان‌های بین المللی هیچکدام توان اینکه بخواهد خارج از اراده آمریکا به عدالت قضاوت بکنند را ندارند.

واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستیسفیر ایران در سوریه: سازمان ملل از اعتبار خود دفاع کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند