Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-02@23:31:33 GMT

این زن و مرد ۱۵ دقیقه مُردند بعد زنده شدند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۹۷۵۰

صراط:

دکتر محمد حیدری سرپرست اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی گفت: آقای۶۷ ساله اهل شهر کیان که دچار کاهش سطح هوشیاری می شود و با وسیله شخصی به درمانگاه شهر کیان منتقل می شود و با توجه به ایست قلبی و تنفسی بیمار بلافاصله از درمانگاه جهت کمک با مرکز پیام سازمان اورژانس تماس گرفته شد و فورا یک دستگاه آمبولانس اورژانس به همراه کارشناسان فوریتهای پزشکی آقایان غلامعباس باقرزاده و حامد دستپاک به محل حادثه اعزام گردیدند و پس از ادامه عملیات احیا به کمک پرسنل درمانگاه موفق می شوند بیمار را از مرگ نجات دهند و آقای۶۷ ساله را برای مراقبتهای بیشتر به بیمارستان کاشانی شهرکرد انتقال می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رکنا محمد حیدری اضافه کرد :حادثه دوم در شهرستان کیار اتفاق افتاد.خانم ۸۳ ساله دچار ایست قلبی و تنفسی می شود که بلافاصله پس از تماس با مرکز پیام سازمان اورژانس یک دستگاه آمبولانس به همراه کارشناسان فوریتهای پزشکی آقایان عباس احمدیان و سعادت رحیمی به محل اعزام می شوند و پس از چک علائم حیاتی بیمار سریعا عملیات احیای قلبی و ریوی پیشرفته را آغاز می کنند و پس از ۱۵ دقیقه موفق می شوند بیمار را به زندگی باز گردانند.

حیدری افزود:کارشناسان اورژانس ۱۱۵ بیمار را پس از احیا به بیمارستان امام جواد(ع) ناغان انتقال دادند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: محمد حیدری فوریتهای پزشکی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شدند.

وی گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۵ نفر در پی واژگونی ۲۰۶
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
  • تلاش ۳ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم ارتفاعات حاج ابراهیم پیرانشهر
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • تأثیر تیم داوری در بی‌کیفیت شدن دیدار پرسپولیس و سپاهان
  • نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها