Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در شرایطی خود را نماینده یک بازیکن دوپینگی معرفی کرده است، این موضوع می‌تواند منجر به محرومیت خودش نیز بشود. ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱ ورزشی فوتبال ایران نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، چندی پیش نامه‌ای منتشر شد که نشان می‌داد، دکتر توحید سیف برقی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در اعتراض قاسم عروجی، بازیکن تیم فوتسال مس سرنگون ورزقان به محرومیت چهار ساله‌اش پس از مثبت اعلام شدن دوپینگ، خود را به عنوان نماینده این بازیکن به کمیته استیناف نادو معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیف‌برقی در حالی وکالت از این بازیکن را برای اعتراض به رای ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) قانونی توصیف کرده است که در این بین شائبه تضاد منافع طبق کدهای اخلاقی فدراسیون فوتبال و فیفا به وجود می‌آید. اینکه افراد نمی‌توانند در جایگاه‌های حقوقی مشخص به فعالیت‌های دیگری در فوتبال بپردازند و از آنجایی که سیف‌برقی افسر کنترل دوپینگ AFC نیز هست، شرایط برای او سخت‌تر نیز خواهد شد.

با توجه به مسئله یاد شده باید اشاره کرد که مواد 4، 5 و همچنین 10 آیین نامه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال که مربوط به قواعد کلی رفتاری، بی طرفی و تعارض منافع است، می‌تواند شامل این اقدام سیف برقی شود. وقتی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال به دفاع از بازیکن دوپینگی می‌پردازد و به عنوان نماینده او به کمیته استیناف نادو اعتراض می‌کند، چنین امری اصل بی طرفی و همچنین تعارض منافع را زیر سوال می‌برد.

با توجه به اینکه سیف برقی افسر کنترل دوپینگ بین‌المللی است، بد نیست سری هم به آیین‌نامه‌های بین‌المللی بزنیم. ماده 2 آیین‌نامه کمیته اخلاق فیفا به صراحت می‌گوید؛ "هر عضو هیئت مدیره (از جمله اعضای شورای فیفا)، اعضای کمیته‌ها، داور، کمک داور، سرمربی، مربی یا هر شخص دیگری که مسئولیت امور فنی، پزشکی یا اداری مربوط به فیفا، یکی از کنفدراسیون‌ها، یکی از فدراسیون‌های عضو، لیگ‌ها یا باشگاه‌ها را به عهده دارد، موظف به رعایت قوانین فیفا است." پس به این ترتیب دکتر سیف برقی نیز با توجه به مسئولیت پزشکی‌اش در فدراسیون فوتبال ایران و AFC شامل آیین‌نامه اخلاق فیفا می‌شود و موظف به رعایت آن است.

ماده 25 این آیین نامه نیز در بند اول می‌گوید؛ "اشخاص متعهد به این آیین‌نامه نباید از موقعیت خود به هیچ وجه سوءاستفاده کنند. خصوصاً از موقعیت خود برای دستیابی به اهداف خصوصی استفاده کنند." در بند دوم این ماده نیز بسیار صریح درباره جریمه نقض این ماده از آیین‌نامه آمده است؛ "نقض این ماده با جریمه مناسب حداقل 10 هزار فرانک سوئیس و همچنین ممنوعیت شرکت در هر فعالیت مرتبط با فوتبال برای حداقل 2 سال همراه خواهد بود. در صورتی که شخص متخلف صاحب جایگاه بالاتری در فوتبال باشد یا در این ارتباط دریافتی مالی داشته باشد، محکومیتش براساس آن افزایش خواهد یافت."

طبق مستندات موجود و همچنین آیین نامه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و فیفا، باید پرسید که آیا آنچه رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال رقم زده است تضاد منافع را به همراه دارد؟ چرا که یک عضو فدراسیون نمی‌تواند به دفاع از شخصی حقیقی (بازیکن) بپردازد که با توجه به محرومیت بازیکن پس از دوپینگ این اتفاق صورت گرفته است. حال اینکه آیا نمایندگی یا وکالت سیف برقی برای دفاع از این بازیکن در کمیته استیناف نادو با دستمزد نیز همراه بوده یا نه، سوال دیگری است که در اینجا مطرح می‌شود.‌

هرچند وقتی برای گرفتن پاسخ این سوال‌ها با دکتر سیف برقی تماس گرفتیم، اعلام کرد که بررسی این موضوع از جمله تشخیص نماینده بودن یا نبودن او طبق نامه منتشر شده، تخلف بودن یا نبودن این ماجرا و مسائل حقوقی ماجرا در صلاحیت نادو است و اگر پاسخی از سمت نادو ارائه نشود در این خصوص توضیح خواهد داد. با این حال پیگیری‌ها از نادو نیز این خبر را به دنبال داشت که قرار است روز سه‌شنبه جلسه‌ای در این خصوص برگزار شود تا تمام اسناد و مدارک مورد بررسی قرار بگیرد.

تغییر روش فعالیت‌های اقتصادی فدراسیون فوتبال/ درودگر: درخواست کردیم در چارچوب اساسنامه فعالیت کنیمعیادت اعضای فدراسیون فوتبال از تاج در پی شکست کرونا

انتهای پیام/

R35347/P/S3,27/CT7 واژه های کاربردی مرتبط دوپینگ فدراسیون فوتبال ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دوپینگ فدراسیون فوتبال ایران دوپینگ فدراسیون فوتبال ایران رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال آیین نامه سیف برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۹۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد

پس از ماه‌ها بلاتکلیفی در فدراسیون فوتبال اسپانیا، سرانجام به صورت رسمی رئیس این سازمان معرفی شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فدراسیون فوتبال اسپانیا امروز (جمعه) پدرو روچا را به عنوان رئیس جدید این سازمان و جانشین لوئیس روبیالس، معرفی کرد.

فدراسیون فوتبال اسپانیا از ماه سپتامبر سال گذشته در پی ماجرای رسوایی اخلاقی لوئیس روبیالس و استعفای او؛ به صورت موقت توسط روچا اداره می‌شد تا اینکه انتخابات میان دوره ماه می برای معرفی رئیس جدید برگزار شود اما به دلیل اینکه جز روچای 69 ساله شخص دیگری برای شرکت در این انتخابات نامزد نشده بود، او با حمایت اکثریت اعضای مجمع فدراسیون زودتر از موعد مقرر به عنوان رئیس جدید این سازمان منصوب شد.

حمله پلیس به فدراسیون فوتبال اسپانیا و خانه روبیالس

انتخاب روچا به عنوان رئیس جدید فدارسیون فوتبال اسپانیا، پس از ابراز نگرانی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از وضعیت موجود وگمانه‌زنی‌ها درباره احتمال محرومیت نمایندگان باشگاهی و ملی این کشور به دلیل مداخله دولت در امور فوتبال صورت گرفته است.  

دوره ریاست رسمی روچا بر فدراسیون فوتبال اسپانیا کوتاه و تنها سه ماه خواهد بود (تا زمان برگزاری انتخابات عادی بعدی ریاست فدراسیون) اما همین هم برای نجات پیدا کردن نمایندگان فوتبال اسپانیا از محرومیت‌های فیفا و یوفا کافی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • فوتبال کلمبیا دنیا را شگفت زده کرد
  • رسوایی در کلمبیا: چاقو پرت کردند، قسر در رفتند!‏
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • کتک‌زدن وحشتناک داور در فوتبال تهران+فیلم
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد