Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به دستگیری سیروس عسگری استاد دانشگاه ایرانی در آمریکا و شرایط نامناسب بهداشتی و پزشکی وی در زندان، اظهار داشت: سازمان‌های مدعی دفاع از حقوق بشر امروز باید سری به زندان‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بزنند زیرا زندانیان آن‌ها واقعاً شرایط بدی دارند و در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند، این کشورها نشان دادند برای مردم عادی خود که در زندان هم نیستند، نمی‌توانند مدیریت خوبی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خانه ملت نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین میزان شیوع و کشتار کرونا در آمریکا رخ داده است، بیان کرد: اکنون دکتر عسگری با بدترین وضع ممکن به بهانه‌های واهی در زندان آمریکا به سر می‌برد و لازم است هر چه سریعتر برای آزادی وی اقدام شود.

وی افزود: من به عنوان یک پزشک اعلام می‌کنم، به لحاظ علمی ثابت شده که استرس می‌تواند استعداد ابتلا به این بیماری را بیشتر کند و در صورت ابتلا، استرس می‌تواند خطرات ناشی از بیماری کرونا را افزایش دهد.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: دکتر عسگری دانشمند ایرانی به ناحق گرفتار ظالمین دموکرات مآب‌ها شده و باید آزاد شود و تحت درمان قرار گیرد، آن‌هایی که برای جاسوسان آمریکایی در ایران یقه پاره می‌کنند و رسانه های فارسی زبانی که مدام از مردم ایران دم می‌زنند، اکنون خبر از وضعیت این استاد دانشگاه ایرانی منتشر نمی‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوق بشر ابزاری دوگانه در دست کشورهای غربی و آمریکا است، گفت: حقوق بشر فقط به‌عنوان آچار فرانسه‌ای در دست آمریکا و غربی‌ها است تا به کشورهای غیر همسو فشار وارد کنند، اما این بار قاطعانه می خواهیم که سیروس عسگریِ مظلوم هر چه سریع‌تر آزاد شود.

جمالی نوبندگانی اظهار داشت از دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک ساکن است و می‌بیند نیویورک به کشتارگاه کرونا تبدیل شده و انتظار داریم در خصوص آزادی دکتر سیروس عسگری اقدامات لازم را انجام دهند و به وظیفه خود عمل کند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۰۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، براساس گزارش منابع آمریکایی، رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری آمریکا در پی حمله پلیس این کشور به تحصن دانشجویان این دانشگاه در حمایت از غزه بازداشت شده است.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین و با هدف توقف جنگ در غزه با واکنش و سرکوب شدید نیروهای پلیس آمریکا روبرو شده است. در همین ارتباط نیز، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد.

سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی آمریکایی اعلام کرد: این اعتراضات با واکنش سرکوبگرانه شامل بازداشت و اخراج دانشجویان مواجه شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که تأمین تسلیحات برای اسرائیل از سوی واشنگتن ادامه دارد، حق اعتراض از اهمیت بالایی برخوردار است.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: از دانشگاه‌های آمریکایی می‌خواهیم که از حقوق دانشجویان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن حمایت کنند.

گفتنی است با تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه و حمایت‌های بی‌جانبه ایالات متحده از این جنایت‌ها دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به اعتراضات گسترده، اعتصاب و بست‌نشینی در داخل محوطه این دانشگاه‌ها دست زده‌اند.

این دانشجویان خواستار توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همچنین قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند.

با وجود اینکه این اعتراضات در داخل دانشگاه‌های آمریکا و به صورت مسالمت‌آمیز در حال برگزاری است پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با ورود به این دانشگاه‌ها به سرکوب شدید و بازداشت دانشجویان آمریکایی اقدام کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که در این موج از سرکوب‌ها ۹۳ دانشجوی معترض در دانشگاه کالیفورنیا و ۳۴ دانشجوی معترض در دانشگاه تگزاس از سوی پلیس آمریکا به شدیدترین شکل سرکوب و بازداشت شده‌اند.

کد خبر 6088821

دیگر خبرها

  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • از سازمان ملل تا «آلما ماتر»؛ ۱۵ دقیقه تا آزادی غزه!
  • لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا | ویدئو
  • بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد