Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:30:56 GMT

درخواست دموکراتها از ترامپ برای آزمایش کرونا از مهاجران 

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۰۳۰۲

درخواست دموکراتها از ترامپ برای آزمایش کرونا از مهاجران 

به گزارش نشریه هیل، درخواست تامین آزمایش کرونا از مهاجران قبل از اخراج طی نامه‌ای از طرف نمایندگان دموکرات مجلس سنا به مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و پاد وولف وزیر امنیت داخلی ارسال شد.  

از جمله نمایندگام مطرح این نامه می‌توان به سناتور باب منندز عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا، دیک دوربین، سناتور برنی سندرز، الیزابت وارن، کوری بوکر و کاملا هریس نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس این نامه، آزمایش کرونا ده‌ها تبعه از گواتمالا، مکزیک و هائیتی بعد از آنکه از دولت ترامپ آنان را از کشور اخراج کرد در کشورهای آنان مثبت اعلام شد.  

سناتورها همچنین خاطرنشان کردند که به رغم حضور ۳۰ هزار بازداشت مهاجر در سراسر آمریکا، دولت در یک هفته گذشته تنها از یک هزار نفر آزمایش کرونا گرفته است.  

نمایندگان دموکرات مجلس سنا خواستار این شدند که دولت قبل از خروج مهاجران آزمایش کرونا از آنان را اجباری کند و اطیمنان حاصل شود، مهاجرانی که آزمایش آنان مثبت است از خدمات درمانی مناسب بهره مند می شوند.

خبرگزاری رویترز روز دوم اردیبهشت در گزارشی با عنوان «صادرات ویروس کرونا؟ عفونت در میان مهاجرانی که از ایالات متحده اخراج شده‌اند به هائیتی و مکزیک می‌رسد» نوشت: مکزیک و هائیتی گزارش‌هایی از ابتلا به کووید-۱۹ در میان مهاجران اخراج شده از آمریکا منتشر کردند.  

موارد جدید ابتلا پس از افزایش اخراج مهاجران به گواتمالا گزارش شد؛ جایی که دولت ترامپ اواخر هفته گذشته نزدیک به یک پنجم کسانی که تازه به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند را با پروازهایی به این کشور فرستاد. هر ۳ کشور هائیتی، مکزیک و گواتمالا شمار مبتلایان به مراتب کمتری نسبت به آمریکا دارند.  

یک مقام وزارت بهداشت به رویترز گفت: ۳ نفر از اهالی هائیتی که دو هفته پیش وارد منطقه کارائیب شده و در قرنطینه بسر می‌بردند، آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده است.

این اخراج‌ها سبب اعتراض گروه‌های حقوق بشری و نگرانی از صدور ویروس کرونا از آمریکا به کشورهای اطراف شده است.  

هنوز مشخص نیست که مهاجران اخراج شده چگونه در خاک آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، اما پس از گزارش‌هایی مبنی بر مثبت بودن آزمایش کرونای این مهاجران، بسیاری خواستار تعلیق اخراج مهاجران از خاک آمریکا شده اند.  
 

برچسب‌ها ویروس کرونا مهاجران دولت ترامپ مکزیک مایک پمپئو گواتمالا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مهاجران دولت ترامپ مکزیک مایک پمپئو گواتمالا ویروس کرونا مهاجران دولت ترامپ مکزیک مایک پمپئو گواتمالا آزمایش کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۰۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

مشاوران اقتصادی دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه در حال بررسی راه‌هایی هستند تا کشور‌ها را از پدیده دلار زدایی که باعث می‌شود استفاده از دلار را کنار بگذارند، دور شوند.

در حال حاضر، تعدادی از کشور‌ها بطور فعال استفاده از دلار را کنار گذاشته اند.

گفته می‌شود این تلاشی برای مقابله با اقدامات بازار‌های نوظهور کلیدی برای کاهش استفاده از دلار آمریکا است.

این بحث شامل مجازات‌هایی برای کسانی است که به دنبال تعاملات جایگزین در تجارت دوجانبه با ارز‌هایی غیر از دلار آمریکا هستند. این مجازات‌ها می‌تواند شامل کنترل صادرات، هزینه‌های دستکاری ارز و تعرفه‌ها باشد.

در ماه مارس، ترامپ در مورد دلار به CNBC گفت: با بایدن، شما دلار را به عنوان استاندارد از دست خواهید داد. این مانند شکست در بزرگترین جنگی است که ما تا به حال حضور داشته ایم. من از زمانی که کشور‌ها استفاده از دلار را کاهش می‌دهند متنفرم. من به کشور‌ها اجازه نمی‌دهم استفاده دلار را کاهش دهند. زیرا وقتی این معیار را از دست بدهیم، مانند از دست دادن یک جنگ انقلابی خواهد بود.

او همچنین در مصاحبه با فاکس بیزنس گفت: «کشور ما دارد به جهنم می‌رود و ما دیگر نقش مهمی در جهان نخواهیم داشت. ما قدرت داریم، اما در حال کاهش است. در واقع پول رایج ما رو به تنزل است. من فقط در مورد ارزش پول‌مان صحبت نمی‌کنم بلکه بحث در مورد استفاده از پول ما (دلار) در سراسر جهان است». 

یادآور می‌شود: استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

در همین راستا، کشور‌های عضو بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • درخواست فوری استقلالی ها؛ اخراج یک نفر از باشگاه + عکس
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • خشم بین المللی از انگلیس برای اخراج مهاجران به روآندا
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا