Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،لیلا رمضانی با اشاره به  اقدامات بسیج جامعه زنان استان در جبهه مقابله با کرونا پرداخت و گفت: بسیج همیشه در خط مقدم خدمت به مردم قرار داشته و بانوان بسیجی هم از این امر مستثنی نبوده و نیستند و همچنان که در دوران دفاع مقدس در پشت جبهه‌ها یاری‌رسان رزمندگان بودند امروز نیز یاری‌رسان مدافعان سلامت کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: بر همین اساس بسیجیان خواهر استان زنجان با حرکتی جهادی و با هدف خدمت‌رسانی و حمایت از مدافعان سلامت در قالب گروه‌های جهادی فعالیت‌های چشمگیر در این عرصه داشته‌اند.

او از فعالیت ۵۰۴ گروه جهادی خواهر در جبهه مقابله با کرونا خبر داد و افزود: ۲۵۹ کارگاه تولید لوازم بهداشتی راه اندازی و خواهران خیاط بسیجی در این کارگاه ها بصورت رایگان اقدام به دوخت ماسک،گان بیمارستانی و آستین یکبار مصرف برای مدافعان سلامت و مردم کرده اند.

مسئول بسیج جامعه زنان زنجان با اعلام اینکه روزانه ۱۰هزار ماسک بهداشتی توسط خیاطان بسیجی تولید می‌شود، بیان کرد: ۱۶۰۰ نفر از خواهران بسیجی مستقیماً در کارگاه های تولیدی و غربالگری و پخش بسته های بهداشتی و معیشتی و بروشور تبلیغاتی و همچنین آموزش روش های پیشگیری و رعایت فاصله اجتماعی و مشاوره فعالیت دارند.

رمضانی از توزیع ۸هزار و ۲۰۳ بسته بهداشتی در بین نیازمندان استان خبر داد و تصریح کرد:این بسته ها شامل ماسک،الکل،ژل،دستکش و مواد شوینده بوده که با کمک برادران بسیجی در مناطق محروم استان توزیع گردید.

او از فعالیت روزانه خواهران در بحث غربالگری در مراکز بهداشتی خبر داد و یادآور شد: با استفاده از اساتید مجرب بسیجی روانشناس، مشاوره‌های تلفنی برای بیماران کرونایی و خانواده‌های آن‌ها راه‌اندازی شد تا در زمینه افسردگی، وسواس، مهارت زندگی و اضطراب‌های ناشی از کرونا خدمات مشاوره رایگان داده شود.

رمضانی در خصوص کمک مومنانه و رزمایش انفاق در ماه رمضان نیز گفت: با توجه به فرمان رهبری و وظیفه سربازی سپاه پاسداران ،با شیوع کرونا مرحله شناسایی خانواده های نیازمند و تعدادی از صاحبان مشاغل که بیکار شدند و همچنین زنان بی سرپرست و بدسرپرست و خانواده هایی که مبتلا به کرونا بودند انجام شده است که طبق برنامه با کمک خواهران بسیجی و مردم تا پایان کرونا حمایت خواهند شد که حداقل کمک کوچکی به آنها کرده باشیم.   انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس بسیج زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۵۲۰۰ گروه جهادی در فارس

ایسنا/فارس رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس از ساماندهی ۵ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در سطح استان خبر داد و گفت: در ایام هفته بسیج سازندگی امسال یک هزار و ۲۵ برنامه در سطح استان توسط این گروه‌های جهادی اجرا خواهد شد.

علی اکبر طحان امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با یادآوری اینکه امسال از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه به نام هفته بسیج سازندگی نامگذاری شده است، به ارائه گزارشی از عملکرد یکساله بسیج سازندگی در فارس پرداخت و گفت: فعالیت‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی بسیار چشمگیر است چرا که خود مردم در قالب گروه‌های جهادی آستین همت بالا می‌زنند تا مشکلات را برطرف کنند.

وی افزود: بنا بود تا به ۳۷۲ روستا کار آبرسانی انجام شود که به کمک جهادگران و دستگاه‌های دولتی تا به امروز ۳۰۸ روستا از آب شرب منتفع شدند.

طحان یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی را آسفالت راه‌های روستایی، بین مزارع، گلزار شهدا و راه‌های دسترسی به قبور شهدای گمنام عنوان کرد و افزود: ۹۴ پروژه آسفالت راه روستایی به متراژ ۲ میلیون ۷۰ هزار متر مربع به ارزش ۳۰۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

رئیس بسیج سازندگی فارس همچنین از تفاهم همکاری با کمیته امداد استان برای تأمین یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مددجویان ظرف دو سال خبر داد و گفت: طی یک سال اخیر ۵۵۷ مسکن تحویل مددجویان شده است.

راه‌اندازی مشاغل خانگی، نصب پنل‌های خورشیدی برای روستاییان، توزیع پهپادهای سم‌پاشی کشاورزی، احیا و راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال با اعتبار ۴۶۷ ملیارد تومان تسهیلات و همچنین کاشت یک میلیون اصله نهال ظرف کمتر از یک ماه از دیگر اقداماتی بود که طحان از آنان نام برد.

به گفته وی، مرمت و تکمیل ۸۰۰ واحد مسکن محرومان ظرف یکسال اخیر، تکمیل مساجد و مجتمع‌های فرهنگی مذهبی، بهسازی و مرمت راه‌های بین مزارع، احداث و تکمیل مخازن ۷۰ متر مکعب آب شرب، احداث و تکمیل استخرهای آب کشاورزی، احیا و لایروبی چاه و قنات، احداث و تکمیل کانال‌های سیمانی کشاورزی، تکمیل خانه عالم، تکمیل مجموعه‌های ورزشی، ساماندهی و مرمت گلزار شهدا و برنامه‌های متنوع امنیت غذایی، احداث و تجهیز ۲۰۰ کارگاه اشتغالزایی و اهدای ۳ هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نیازمندان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی طی یک سال اخیر بوده‌اند.

طحان از ساماندهی، هدایت و راهبری ۵ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در استان خبر داد و افزود: در ایام نوروز امسال ۷۶۴ گروه جهادی به استعداد ۹ هزار و ۸۶۷ نفر در ۸ عرصه عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و تربیتی، کمک مومنانه، آموزشی‌ و تحصیلی،‌ کشاورزی و دامپزشکی، آسیب‌های اجتماعی و مشاوره، اشتغال و اقتصاد در مناطق محروم استان خدمت‌رسانی کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس بیان کرد: همچنین در ماه رمضان گروه‌های جهادی دست از تلاش برنداشتند و با راه‌اندازی پویش سراسری «خانه دوست کجاست» با همت ۵۰۰ گروه جهادی در ۲ موضوع توزیع افطاری که ۳۵۴ هزار افطاری ساده را بین مردم استان توزیع کردند و همچنین تعمیر و خانه تکانی منازل افراد نیازمند که ۴۳۰ خانه را تحت پوشش این طرح‌ قرار دادند، به ارائه خدمت پرداختند.

وی در ادامه برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در استان را تشریح کرد و گفت: طی این ایام یک هزار و ۲۵ برنامه توسط گروه‌های جهادی در سطح استان اجرا می‌شود که ۲۴۵ عنوان آن مربوط به پروژه‌های محرومیت‌زدایی، ۱۴۷ عنوان برنامه اقتصاد و اشتغال، ۵۵۸ عنوان برنامه در موضوع خدمت‌رسانی جریان جهادی و ۷۵ عنوان برنامه کمک‌های مومنانه طی این هفته در سطح استان اجرا می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساماندهی ۵۲۰۰ گروه جهادی در فارس
  • بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • رفع مشکلات ثبتی ۳۰ ساله به همت ۲۰ گروه جهادی در استان یزد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور