Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول پژوهشکده علم و فناوری «ثریا»ی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: این پژوهشکده موفق به عقد قراردادهای فناورانه در حوزه‌های مهندسی هوافضا، مخابرات و پلاسما با ارگان‌های نظامی و رسمی شده است.

مصطفی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه پژوهشکده علم و فناوری «ثریا»ی بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات فعالیت رسمی خود را از اواخر سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است، گفت: مجموعه فعالیت‌های این پژوهشکده در دو حیطه اندیشکده‌ای و فناوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این پژوهشکده موفق به عقد قراردادهای فناورانه در حوزه‌های مهندسی هوافضا، مخابرات و پلاسما با ارگان‌های نظامی و رسمی شده است.

مسئول پژوهشکده علم و فناوری «ثریا»ی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بیان کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا و نیاز کشور به اقلامی همچون مواد ضدعفونی‌کننده، شیلد و ماسک‌های استاندارد برای مردم و کادر درمانی، تیم مدیریتی پژوهشکده تصمیم گرفت تمام توان خود را برای رفع نیازهای فناورانه جهت مبارزه با کرونا به کار بگیرد.

ابراهیمی ادامه داد: اعضای پژوهشکده علم و فناوری ثریا از اواسط اسفندماه ۹۸ تاکنون؛ موفق به تولید بیش از ۲۵ هزار لیتر محلول و ژل ضدعفونی‌کننده پوست الکل پایه و غیر الکل پایه و پخش آن میان گروه‌‌های جهادی، سازمان‌های دولتی و کادر درمانی کشور شده‌اند؛ همچنین با تولید اقلامی همچون ماسک، شیلد، گان محافظتی و... علاوه بر رفع نیاز مردم و بخشی از کادر درمان، کارگاه‌های زود بازده خانگی راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توان فنی و مهندسی کادر اجرایی پژوهشکده ثریا، اعضای آن تصمیم گرفتند که به طراحی و ساخت سامانه تندر ثریا (مه‌پاش) تونل ضدعفونی‌کننده نفر و خودرو بپردازدند که این محصولات در آئین رونمایی نمایشگاه فناورانه چالش کرونا در واحد علوم و تحقیقات با حضور دکتر طهرانچی ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد.

انتهای پیام/۴۱۱۸/

منبع: آنا

کلیدواژه: بسیج دانشجویی کرونا دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات پژوهشکده علم و فناوری واحد علوم و تحقیقات ضدعفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به عنوان «رییس هیات اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

دکتر یونس پناهی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

«نظر به توانمندی های علمی و اجرایی جنابعالی، به موجب این ابلاغ، به عنــوان نایب‌رییس شــورای‌عالی و رییس هیأت اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی منصوب می شوید تا ضمن راه اندازی دبیرخانه جشنواره مذکور در آن معاونت، تدبیر سازوکار اجرایی، انتصاب دبیر جشنواره و سایر اقدامات مورد نیاز را پیگیری و عملیاتی کنید.

امید است با توجه به تجربیات ارزشمند و درایت جنابعالی، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این دوره از جشنواره، با رویکرد توسعه تحقیقات مسأله محور و رعایت عدالت و شفافیت در فرآیندهای ارزیابی و اجرایی باشیم.»

کد خبر 6093038

دیگر خبرها

  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد