Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@22:24:36 GMT

توزیع ثروت و کوچک سازی دولت از اهداف عرضه واحد‌های ETF است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۰۸۱۵

توزیع ثروت و کوچک سازی دولت از اهداف عرضه واحد‌های ETF است

دژپسند با اشاره به اینکه اقدام دولت در عرضه واحد‌های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله آثار پولی و مالی منفی ندارد، گفت: این امر، مردمی کردن اقتصاد،توزیع ثروت و کوچک سازی دولت را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «فرهاد دژپسند» شب گذشته (شنبه 13 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبه دو سیما به بررسی اهداف عرضه واحد‌های ETF پرداخت و با اشاره به اینکه اقدام دولت در عرضه واحد‌های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله آثار پولی و مالی منفی ندارد، گفت: این امر، مردمی کردن اقتصاد،توزیع ثروت و کوچک سازی دولت را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر اقتصاد و امور دارایی با تاکید بر اینکه اموال دولت برای ملت است و با بیان اینکه آسیب شناسی در حوزه خصوصی سازی در روش‌های قیمت گذاری و واگذاری از برنامه‌های وزارت اقتصاد در دوره جدید بوده است، افزود: بهترین نوع خصوصی سازی این است که فقط بر مبنای هدف اصلی تامین مالی نباشد.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته وگذاری باقیمانده سهام دولت در ۵ پالایشگاه و بیمه البرز به صورت بلوکی عرضه می شود، گفت: در حال حاضر واگذاری مالکیت اموال دولت بر تامین مالی ترجیح دارد به همین علت امسال از روش دیگر استفاده کردیم.

 

دژپسند با اشاره به اینکه مردم از ۱۴ اردیبهشت می‌توانند برای خرید واحد‌های صندوق قابل معامله  اقدام کنند و بیان اینکه ارزش این واگذاری بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان است، گفت: فراخوان این صندوق برای همه مردم است و اینکه به هر فرد چقدر تعلق می‌گیرد به میزان مشارکت آن‌ها بستگی دارد اما سقف این برخورداری برای هر فرد ۲ میلیون تومان است.

 

وی درباره زمان خرید و فروش این صندوق ها نیز گفت: این صندوق از 2 ماه دیگر قابل خرید و فروش است. در حال حاضر عرضه سه صندوق در بورس به تصویب دولت رسیده است اما ممکن است این رقم تا پایان امسال، افزایش یابد.

 

وزیر اقتصاد از آزادسازی سهام عدالت به عنوان یک رویداد تاریخی یاد کرد و با بیان اینکه در حال حاضر  بازار سرمایه اکنون با اقبال قابل توجهی مواجه است، گفت: آزادسازی سهام عدالت و عرضه صندوق واسطه گری مالی یکم حدود ۴۳۰ هزار میلیارد تومان به ارززش بازار افزوده است. پس از عرضه صندوق مالی یکم، آگهی صندوق دوم و سپس صندوق سوم اعلام می‌شود و این برنامه جدی و شفاف دولت است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دژپسند فرهاد دژپسند سهام عرضه واحد سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، محسنی راد مدیر کل اداره  گفت:دفترچه های سپرده گذاران اتباع خارجی استان یزد که در ماه های گذشته در این طرح شرکت نموده اند ، در اختیار دفاتر کفالت،اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان  جهت توزیع قرار گرفت.

وی افزود:دفترچه های فوق دارای مهلت شش ماهه بوده که پس از بررسی وضعیت فرد،  قابل تمدید می‌باشد.                                                             

 محسنی راد گفت:ضریب امنیتی این دفترچه ها با توجه به استفاده از کاغذ چاپ پول و وجود بارکد امنیتی،شماره سریال،مهر برجسته،امضا و مشخصات فردی تبعه بسیار بالا و غیر قابل جعل می‌باشد.

همچین  وی افزود : افرادی که دفترچه سرمایه گذاری را دریافت نموده اند در اولویت واگذاری کارتهای هوشمند قرار خواهند گرفت و کارتها و دفترچه بصورت همزمان تحویل اتباع خواهد گردید.                                                   

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان