Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@10:27:35 GMT

کارگران ساختمانی در قم ساماندهی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۰۸۲۱

کارگران ساختمانی در قم ساماندهی می‌شوند

معاون خدمات شهری شهرداری قم از ساماندهی کارگران ساختمانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساختمانی به مساحت ۳۰۰ مترمربع با مسئولیت این اداره کل پیش‌بینی شد. ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

سید امیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با تاکید بر لزوم حمایت از کارگران ساختمانی اظهار داشت: قبل از سال‌های 1391 و 1392 بحث ساماندهی این قشر از جامعه کارگری مطرح بوده است که متولیان امر به گذاشتن کانکس در نقاطی از شهر رسیده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر اینکه حضور کارگران در کنار چهارراه‌ها به صلاح نبوده و کار درستی نیست افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مقرر شد انجمن کارگران ساختمانی به منظور ساماندهی کارگران و عدم تجمع آن‌ها در اطراف میادین، از طریق سامانه‌ای که در اختیار دارند، اطلاع‌رسانی کامل به کارگران جهت ثبت‌نام در سامانه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: طبق این تفاهم‌نامه پیشنهاد شد توسط انجمن صنفی کارگری برای کارگران اطلاع‌رسانی وسیع انجام  و این قشر از جامعه کارگری عضو یک سری گروه‌هایی شوند.

سامع تاکید کرد: همچنین باید اطلاع‌رسانی وسیع در سطح شهر انجام گیرد تا اگر کسی کارگر روزمزد دارد از طریق مراجعه به این سامانه، از مزایای آن بهره‌مند شوند.

همدان|4 کارگر ساختمانی در نهاوند بر اثر حفاری غیر مجاز جان خود را از دست دادند21 هزار نفر کارگر ساختمانی و فصلی در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند160 هزار کارگر تقلبی برای دریافت بیمه خود را کارگر ساختمانی جا زدند

 معاون خدمات شهری شهرداری قم عنوان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز پذیرفت حضور کارگران ساختمانی در کانکس، با توجه به اپیدامی بیماری کرونا سازگار نیست؛ ولی شاید در یک دوره کوتاهی لازم باشد انجمن کارگری به این کانکس‌ها آمده و مستقر شوند و اقدام به ثبت‌نام از کارگران ساختمانی کنند.

وی از ساماندهی کارگران ساختمانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه پیشنهاد شد، ساختمانی از سوی انجمن کارگران ساختمانی به مساحت 300 متر مربع با مسئولیت اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی پیش‌بینی شود.

سامع در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاع‌رسانی‌هایی که در مورد سامانه و سایت انجام خواهد شد، کارگران ساختمانی بدانند با ثبت‌نام در سامانه چند روز بعد به آن‌ها مراجعه شده و آن‌ها می‌توانند به کارشان مشغول و از طریق سامانه‌های پیامکی سرویس‌دهی شوند.

انتهای پیام/451/ح

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگران ساختمانی کار و رفاه اجتماعی اداره کل تعاون اطلاع رسانی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۰۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان گفت: ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان فاقد بیمه و چهار سال است که جهت برخورداری ازاین مزایا ثبت‌نام کرده و در صف انتظار هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، شاکر ابراهیمی پیش‌ازظهر امروز در مراسم جهانی روز کارگر که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، "معیشت و امنیت کاری" را دو دغدغه جامعه کارگری کردستان ذکر کرد و اظهار داشت: امیدواریم مسئولان زمینه بهبود وضعیت معیشتی کارگران کردستانی را فراهم کنند.

وی از کارگران به عنوان سرمایه کشور نام برد و گفت: انتظار می‌رود مسئولان نیز در راستای بهبود وضعیت معیشت جامعه کارگری اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب آنقدر برای جامعه کارگر ارزش قائل است که از کارگر به عنوان نیرو و سرمایه ملی کشور نام می‌برد، تصریح کرد: انعقاد قراردادهای موقت و دستمزد پایین و نابرابر، شایسته کشورمان نیست، امیدواریم مسئولان برای زندگی بهتر این قشر زحمت‌کش قدم بردارند.

وی افزایش تعداد بیمه‌شدگان جامعه کارگری و کارگاه‌های آموزشی و تولیدی در استان را مایه خرسندی دانست و بیان کرد: مسئولان در راستای احیای واحدهای کارگری و ایجاد اشتغال همت کنند.

مزد کارگران بر اساس قانون کار افزایش یابد

ابراهیمی خطاب به معاون وزیر کار؛ به گله‌مندی جامعه کارگری اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رفت مزد کارگران بر اساس ماده 41 قانون کار افزایش یابد، زمانی که دستمزدمان افزایش یافت دلار 43 هزار تومان بود اکنون نرخ آن کلی افزایش یافته است.

وی با ابراز گله‌مندی از اینکه درآمد و مزد کارگران زیر خط فقر است، عنوان کرد: زندگی پادشاهی نمی‌خواهیم! همان سبد معیشت کافی است.

درمان مستقیم؛ مطالبه کارگران از دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان  درمان مستقیم به منظور کاهش هزینه‌های درمان را یکی از مطالبات جامعه کارگری کردستان ذکر کرد و تاکید داشت: نمی‌توانیم برای درمان به بخش خصوصی مراجعه کنیم چراکه وضعیت کنونی اقتصادی چنین شرایطی را برایمان فراهم نمی‌کند بنابراین از دانشگاه علوم پزشکی کردستان انتظار می‌رود که درمان مستقیم وبهره‌مندی از خدمات پزشکی را برای این قشر فراهم کند.

وی با بیان اینکه اکثر کردستانی‌ها یارانه‌بگیر و درآمد زندگی‌شان پایین است، اظهار کرد: تقویت ورزش کارگری از دیگر مطالبات ماست که امیدواریم مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

شاکری با اشاره به اینکه 21 هزار نفر کردستانی بیمه شده کارگران ساختمانی هستند، اذعان داشت: 25 هزار نفر کارگر دیگر در استان جهت برخورداری از مزایای بیمه تامین اجتماعی ثبت‌نام کرده و از سه چهار سال گذشته چشم‌انتظار و در صف انتظار هستند، امیدواریم رفع این مشکل به عنوان دستاورد سفر معاون وزیر کار تقدیم جامعه کارگری شود.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان افزود: مشکل دیگر جامعه کارگری این است که اگر کارگری بخواهد به قصد سفر یا حتی کار کردن به کشور عراق برود، به محض مهر کردن پاسپورتشان، بیمه آنان قطع می‌شود که امیدواریم این مشکل برطرف و آنان نیز بتوانند از این مزایای سفر برخوردار شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود