Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:47:30 GMT

چگونه شوپنهاور را درک کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۱۳۵۸

چگونه شوپنهاور را درک کنیم؟

آرتور شوپنهاور، از جمله فیلسوفانی است که آثار او بیانی ساده دارند اما تحلیل اندیشه‎هایش همواره یکی از سخت ترین کارهای فیلسوفان پس از او بوده است. کتاب شوپنهاور، تالیف آر.راج سینگ، به این منظور نوشته شده که مخاطبان عمومی بتوانند با آثار شوپنهاور ارتباط برقرار و آن را مطالعه کنند.

این کتاب در ده فصل نوشته شده و هر فصل آن به یکی از مفاهیم فکری شوپنهاور می‌پردازد، فصل اول با عنوان زندگی متفکرانه به سال‌های زندگی شوپنهاور می‌پردازد، فصل دوم با عنوان جهان همچون تصور، تصورات شهودی و مفاهیم عقلی در اندیشه شوپنهاور را بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فصل سوم این کتاب جهان همچون اراده، نظر این فیلسوف آلمانی درباره اراده مورد بررسی قرار می‌گیرد، فصل چهارم درباره رنج و پوچی جهان از دیدگاه شوپنهاور نوشته شده، فصل پنجم که یکی از مهم‌ترین بخش‌های کتاب است به زیبایی‌شناسی و هنر در تفکر شوپنهاور می‌پردازد و فصل ششم معمای عشق را بررسی می‌کند.

فصل هفتم کتاب شوپنهاور به یکی از بزنگاه‌های زندگی او و آشنایی اش با فلسفه شرقی اختصاص دارد و رویکرد او را معرفی می‌کند، فصل هشتم کتاب، با عنوان اخلاق و عدالت سرمدی، آزادی، عدالت، خطا، مجازات و شفقت  را در اندیشه این  نظریه پرداز تحلیل کرده است.

فصل نهم این کتاب نیز با تحلیل فلسفی مرگ و زندگی پس از مرگ، به بررسی این دیدگاه مذهبی در اندیشه شوپنهاور اختصاص دارد و در فصل دهم و پایانی به اندیشه زهد  در تفکر فلسفی می‌پردازد.

کتاب شوپنهاور اثر آر.راج. سینگ با ترجمه مهدی قنبری، در ۲۱۸ صفحه در مجموعه راهنمای سرگشتگان توسط شرکت انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.

برچسب‌ها فلسفه جشنواره دهخدا کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فلسفه جشنواره دهخدا کتاب فلسفه جشنواره دهخدا کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران

یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

به گزارش مهر، در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!