Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@10:09:47 GMT

ورود نقدینگی به بورس موجب کنترل تورم می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۱۸۷۰

ورود نقدینگی به بورس موجب کنترل تورم می‌شود

زهرا دفتری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سال ۹۹ را با قدرت شروع کرد و با همان قدرت در حال طی مسیر است، اظهار داشت: عوامل مختلفی در این رشد مؤثر هستند که از جمله آن می‌توان به انتظار تورمی سال‌های اخیر که سبب شده نقدینگی موجود در جامعه هر از چند گاهی یک بازار را نشانه گرفته و موجب رشد آن بازار شود، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از رشد اخیر مسکن، سکه، ارز و طلا این بار نقدینگی به سمت بورس آمده است.

مدیرعامل تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه بیان داشت: حمایت‌های اخیر دولت از بازار و ورود شرکت‌های قدرتمند دولتی همچون صبا تأمین و شستا که تأیید کننده این حمایت است سبب اطمینان خاطر سرمایه گذاران شده است.

دفتری با اشاره به اینکه کنترل نرخ ارز توسط بانک مرکزی نیز سبب نامیدی دلالان این حوزه و عدم جذابیت بازار ارز شده است، خاطر نشان کرد: ورود شرکت‌های جدید به بازار و عرضه‌های اولیه سبب عمق بخشی به بازار و در نتیجه تقویت سمت عرضه بازار شده و این منجر به افزایش بیشتر جذابیت بازار می‌شود.

وی تصریح کرد: ورود سهام عدالت نیز می‌تواند مزید بر علت شود و ورود نقدینگی به بازار را تشدید کند.

این مسئول درباره اینکه ورود نقدینگی به بازار چه منافعی می‌تواند داشته باشد، عنوان کرد: بدون تردید افزایش نقدینگی موجود در جامعه سبب تورم است و ورود نقدینگی به سمت بورس می‌تواند تا حد بسیار زیادی سبب کنترل تورم شود.

مدیرعامل تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت: منابع مالی سوق داده شده به سمت بازار نیز می‌تواند سبب تقویت بخش تولید و در مواقع لزوم صرف تأمین منابع مالی مورد نیاز شرکت‌های بورسی از طریق ساز و کار افزایش سرمایه شود.

وی افزود: نقدینگی موجود در جامعه به جای اینکه در بازارهای دیگر به ویژه مسکن، ارز و سکه سبب فعالیت‌های سودجویانه و سفته بازی شود به درستی به سمت تولید هدایت خواهد شد.

دفتری درباره پیش بینی بازار، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به این مطالب سال ۹۹ همچون دو سال گذشته روندی رو به رشد باشد زیرا هر دو بخش عرضه و تقاضا در این بازار در حال تقویت هستند.

این مسئول خاطر نشان کرد: بخش عرضه با ورود شرکت‌های جدید و سهام‌های دولتی و سهام عدالت و بخش تقاضا با هدایت نقدینگی موجود در جامعه به سمت بازار تقویت می‌شوند.

مدیرعامل تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه با ارائه پیشنهاد به سرمایه گذاران تصریح کرد: سرمایه گذاران حتماً قبل از ورود به بازار با اطلاعات کامل وارد شوند و اسیر هیجاناتی که در بازار وجود دارد، نشوند.

وی عنوان کرد: همچنین باید از ورود به سهم‌هایی که بسیار رشد کرده خودداری کنند.

دفتری گفت: بسیاری از شرکت‌ها از لحاظ بنیادی و سودآوری در وضعیت بسیار مناسبی هستند بنابراین این سهام را در سبد خود خریداری کنند.

کد خبر 4914751

منبع: مهر

کلیدواژه: بورس کرمانشاه بورس معاملات ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیراز بوشهر شیوع کرونا ایلام قزوین شهرکرد کمک به نیازمندان بیرجند گرگان مواسات بارش باران جهش تولید نقدینگی موجود در جامعه ورود نقدینگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۱۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با صندوق پوشش ریسک گفت: تمام کار‌های آن انجام شده و منتظر مجوز نهایی سازمان بورس هستیم تا به امید خدا مراسم رونمایی از صندوق پوشش ریسک را داشته باشیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان برای رونمایی از این صندوق زمان دقیقی را اعلام کرد؟ گفت: تعیین کننده این موضوع سازمان بورس است.

گودرزی در رابطه با اهمیت صندوق پوشش ریسک هم اظهار کرد: مهم‌ترین فاکتور صندوق پوشش را باید این گونه مطرح کرد که کسانی که علاقمند هستند در بازار‌های نوین معامله کنند ولی دانش کافی ندارند و همچنین حاضر هستند سطح ریسک بالایی را تحمل کنند، می‌توانند با سرمایه گذاری در این نوع صندوق‌ها در بازار‌های مشتقه بدون این که بخواهند دانش خیلی تخصصی داشته باشند فعال شوند.

او افزود: صندوق‌های پوشش ریسک کمک می‌کنند به شکل غیر مستقیم مردم از بازار‌های مشتقه استفاده کنند و از دانش و تجربه متخصصان بازار سرمایه برای کسب بازده متناسب با ریسک خود بهره ببرند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • بازدید دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد