Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدیدترین گزارش منتشره از وضعیت ابزارهای پرداخت نشان می‌دهد که تا پایان اسفند ماه ۹۸ بالغ بر ۶۳ هزار و ۲۰۸ دستگاه پایانه شعب ( کارتخوان شعبه‌ای) فعال بوده و تعداد این ابزار کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جدیدترین گزارش بانک مرکزی در وضعیت کارتخوان شعبه‌ای (کارتخوان‌های بانکی مورد استفاده در شعب) نشان از فعالیت بالغ بر ۶۳ هزار و ۲۰۸ دستگاه پایانه شعبه در سطح کشور تا پایان اسفند ماه ۹۸ در شبکه بانکی دارد که این آمار نسبت به ماه‌های سال ۹۸ حاکی از آن است که تعداد مجموع پایانه‌های شعب در شبکه بانکی کاهش یافته اما از سویی دیگر تعداد این دستگاه‌ها در شعب بانک‌های استان تهران با افزایش  حدودروبرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه‌های پایانه شعب برای تغییر رمز اول ملی کارت، فعال و غیر فعال کردن کارت بانکی  و واریز وجه استفاده می شوند. یکی از مهمترین کاربردهای این دستگاه ها، انتقال وجه کارت به کارت از یک کارت عضو شتاب به کارت عضو شتاب دیگر بالاتر از سقفی است که در سایر سامانه‌های الکترونیکی مانند خودپرداز، اینترنت بانک و موبایل بانک انجام می شود. این خدمت تا سقف ۱۵ میلیون تومان بوده و بر خلاف انتقال وجه از طریق پایا یا ساتنا، به صورت لحظه‌ای انجام می شود.

بر اساس آمارهای منتشر شده، بانک صادرات ایران با ۷ هزار و ۳۸۲ دستگاه پایانه شعب و در ادامه بانک‌های کشاورزی و ملی ایران در رتبه اول تا سوم قرار دارند؛ گفتنی است، بانک ملی ایران نیز نسبت به آبان ماه در تعداد دستگاه روندی نزولی داشته و تعداد دستگاه‌های این بانک در حدود ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه کاهش پیدا کرده است.

استان تهران: آمار منتشر شده از وضعیت کارتخوان‌های شعب در استان تهران حاکی از آن است که در سطح استان تهران بالغ بر ۱۳ هزار دسنگاه کارتخوان شعبه‌ای توسط شبکه بانکی به صورت فعال پشتیبانی می‌شود که از این میان بیشترین سهم  از تعداد این ابزار پرداخت در تهران مربوط به بانک‌های صادرات ایران، ملی ایران و ملت اختصاص دارد؛ دستگاه‌های فعال تا پایان اسفند ماه در تهران نسبت به آبان ماه سال جاری کمتر از یک هزار پایانه رشد داشته که نشان از افزایش درخواست با توجه به تعداد تراکنش‌ها برای رشد پایانه شعبه به منظور امور بانکی به ویژه انتقال وجه کارت به کارت با سقف بالاتر از سایر کانال‌های بانکداری الکترونیک دارد.

سایر استان‌ها: آمار نشان می‌دهد در سایر استان‌های ایران در حدود ۵۰ هزار و و ۲۰۸ دستگاه کارتخوان شعبه وجود دارد که  بانک ملی با حدود ۶ هزار و ۶۴۱ دستگاه پایانه شعبه بیشترین سهم از این ابزار پرداخت در شهرستان‌ها را دارد؛ این در حالی است که بانک ملی ایران در آبان ماه با تعداد ۱۲ هزار دستگاه کارتخوان شعبه‌ای بیشترین دستگاه در میان استان‌های کشور به جز تهران را داشته که این عدد با کاهش بیش از ۶ هزار دستگاه روبرو شده است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: تراکنش های بانکی تراکنش های مالی تراکنش کارتخوان حجم تراکنش دستگاه پایانه شعب ۲۰۸ دستگاه استان تهران دستگاه ها ملی ایران تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۲۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش مالکان جدید پرسپولس در خصوص اوسمار

مدیر کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس گفت: در بحث کادرفنی تغییری در ۵ هفته باقی‌مانده نخواهیم داشت و آقای درویش همراه با دیگر اعضا ادامه خواهند داد و ما یک عضو مالی که کرسی آن در باشگاه خالی است را اضافه می‌کنیم تا ریسک‌های مالی و فوتبالی را برطرف کنیم و امنیت داشته باشیم. هدف این است سال بعد پرسپولیس را به عنوان مدعی قهرمان آسیا تجهیز کنیم تا ان‌شاءالله چیزی در شأن و درخور نام نماینده ایران کسب شود.

ما تفاوتی بین استقلال و پرسپولیس نمی‌گذاشتیم و مواهب این کارت هواداری برای دو باشگاه بود، اما از حالا به بعد که پرسپولیسی شدیم، باشگاه ما پشت آنها خواهد بود. ما با افتخار کار‌های کارت هواداری استقلال را انجام می‌دهیم، اما این بانک پرسپولیسی شده است.

منبع: همشهری آنلاین

tags # پرسپولیس سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • بانک آمریکایی «ریپابلیک فرست» اعلام ورشکستگی کرد
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • اولین واکنش مالکان جدید پرسپولس در خصوص اوسما
  • اولین واکنش مالکان جدید پرسپولس در خصوص اوسمار
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت