Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@03:04:58 GMT

آغاز برداشت گل‌محمدی از باغ‌های کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۲۳۰۰

آغاز برداشت گل‌محمدی از باغ‌های کرمانشاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رضا زارعی، سطح گلستان‌های گل محمدی استان کرمانشاه را ۳۰۴ هکتار عنوان کرد و افزود: از این سطح ۲۲۲ هکتار آن بارور بوده و ۸۲ هکتار دیگر هنوز به مرحله باروری نرسیده‌ است. همچنین ۲۸۰ هکتار از گلستان‌های استان آبی بوده و مابقی دیم است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهارکرد: برآورد می‌شود امسال ۵۳۰ تن گل‌محمدی تَر در باغ‌های استان تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در همه شهرستان‌های استان به‌جز دو شهرستان قصرشیرین و سرپل ذهاب باغ‌های گل محمدی داریم، بیشترین باغ‌های گل محمدی استان در دو شهرستان کنگاور و هرسین به ترتیب با  ۱۴۵ و ۶۳ هکتار قرار دارند.

زارعی با اشاره به آغاز برداشت گل محمدی از باغ‌های استان از هفته اول اردیبهشت ۹۹ گفت: برداشت گل محمدی در استان تا آخر اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به وجود مراکز فرآوری گل‌محمدی در استان داشت و افزود: در استان کرمانشاه سه مرکز فرآوری گل‌محمدی فعال است که یک واحد آن در شهرستان هرسین و دو واحد دیگر در شهرستان کرمانشاه قرار دارند و این واحدها ظرفیت تولید ۲۰۶۷ تن گلاب رادارند.

 زارعی بیان کرد: گل محمدی به‌صورت تازه، خشک، غنچه خشک، گلاب و اسانس عرضه می‌شود.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به برنامه استان برای توسعه گلستان‌های گل محمدی داشت و گفت: امسال برای ایجاد ۲۰۰ هکتار باغ گل محمدی در استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

کد خبر 507474 برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان کرمانشاه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان کرمانشاه استان کرمانشاه گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۲۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) برداشت گل محمدی در میمند فارس

(تصاویر) برداشت گل محمدی در میمند فارس

دیگر خبرها

  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • (تصاویر) برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری