Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

این روزها ویدیوئی از یک مداح که در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام به مناسبت شرایط کرونائی بدون حضور مردم مداحی کرده و مطالب او از یکی از شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی نیز پخش شده به صورت گسترده در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن به ساحت مقدس امام حسین علیه‌السلام اهانت شده است.

روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه نوشته است: این اهانت بقدری شدید است که قلم از نگارش آن شرم دارد و مردم از اینکه چگونه یک مداح به خود اجازه داده مرتکب چنین اهانتی – ولو ناآگاهانه – شود، در حیرتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولین آستان قدس رضوی و دست‌اندرکاران رسانه ملی قطعاً با چنین مطلب زشتی موافق نیستند ولی حداقل انتظار از آنان اینست که اولاً تریبون را در اختیار چنین افرادی قرار ندهند و ثانیاً اجازه پخش زنده به هر سخنرانی و هر مداحی ندهند. اینگونه بی‌مهار عمل کردن جای تأسف دارد و تأسف بالاتر در اینست که هنوز بعد از گذشت چند روز از این واقعه شرم‌آور هیچ اقدامی در توضیح و تقبیح و اطمینان دادن به مردم برای جلوگیری از تکرار چنین تخلفاتی صورت نگرفته است. خود آن مداح درصدد توضیح برآمده، ولی توضیحی که از مصادیق عذر بدتر از گناه است.

باید نهادهای متولی امور دینی به‌ویژه روحانیت، حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، جامعه وعاظ و جامعه مداحان برای پاکسازی مراسم مذهبی از آلودگی‌ها و خرافات اقدام جدی کنند. جامعه مداحان می‌تواند، این قبیل مداحان را طرد کند و از مردم به‌خاطر چنین اهانت بزرگی به ساحت مقدس امام حسین علیه‌السلام عذرخواهی نماید و برای همیشه مانع چنین وقایعی شود و همینطور از خودسری‌های بعضی مداحان که از هیچ ضابطه و مقرراتی تبعیت نمی‌کنند جلوگیری نماید. مهم‌تر اینکه مسئولان نظام جمهوری اسلامی در این آشفته‌بازاری که مداحان به وجود آورده‌اند و خود را متولیان دین می‌دانند تکلیف دین را روشن کنند.

واکنش وزیر ارشاد به جنجال محمود کریمی

سید عباس صالحی، وزیر ارشاد در واکنش به روضه‌ای که محمود کریمی خواند در توییتر نوشت: «خطیب، مداح، نویسنده، هنرمند و ... اشتباه می‌کنند، خطا لازمه زندگی بشری است.

اما دو چیز ناگوار است: توجیه ناموجه خطا. تبعیض در برخورد با خطا؛ این دو وجدان عمومی را رنج می‌دهد»

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مداح محمود کریمی دین جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند

وزیر علوم با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند، گفت: قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه ها نمی دهد.

به گزارش ایسنا، محمد علی زلفی گل در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در انتقاد به رفتار دولت های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان به جنایت های رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ای دنیا حرمت دانشگاه های ما در عین آزاداندیشی را ببینید، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه ها نمی دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ما دیدیم که چگونه نیروهای نظامی و امنیتی کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند و خود را مهدی آزادی بیان می دانند، دیدید چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب برخورد می کنند. ای مردم جهان ببینید و برای قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید. ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه ها نیروهای امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و خودتان را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی های برخوردار است.

وزیر علوم تاکید کرد: ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید که جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی چه حرمتی قائل است و کشورهای سلطه گر که ادعای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دارند، چگونه برخورد می کنند. ما از وجدان بیدار جامعه   جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان سراسر دنیا به ویژه آمریکا، فرانسه، استرالیا، کشورهای عربی که حاضر شدند از مظلوم دفاع کردند و با ظلم مقابله می کنند سپاسگزاریم و وجدان بیدار شما را تمام قد می ستاییم و تمام قد با شما در عرصه حضور داریم.

زلفی گل خاطرنشان کرد: ای مردم دنیا و سازمان ملل اعتراض جامعه فرهیخته را ببین و در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان بده از جامعه دانشگاهی بیاموز در مقابل ستم و در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و در اسرع وقت تصمیماتی بگیر تا در آینده شرمنده نباشی. ای مردم آزاده دنیا به میدان بیایید در مقابل ظلم؛ ستم، کودک کشی، کشته شدن غیرنظامیان بایستید اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده دنیا و مردم ستم دیده غزه خواهید شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • رئیسی: تحریم در ایران هرگز به نتیجه نرسید و پس از این هم نمی‌رسد
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند