Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@10:40:18 GMT

افزایش ۵۰ نفری جان‌باختگان سوانح رانندگی 

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۲۴۰۸

افزایش ۵۰ نفری جان‌باختگان سوانح رانندگی 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رسول روشنی، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طی سال گذشته ۶۶۸ نفر بر اثر سوانح رانندگی جاده‌ای در استان آذربایجان‌غربی جان خود را از دست دادند در حالی که این رقم در سال پیش از آن، ۶۱۸ نفر بود.  

روشنی اضافه کرد: از این تعداد ۵۴۵ نفر مرد و ۱۲۳ نفر زن بودند که نشان می‌دهد سهم زنان در این حوزه تنها ۱۸ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: از کل جان‌باختگان سوانح رانندگی در آذربایجان‌غربی ۶۹ درصد شامل ۴۶۹ نفر مربوط به جاده‌های برون شهری، ۱۷ درصد شامل ۱۱۱ نفر مربوط به معابر درون شهری و ۹ درصد شامل ۵۷ نفر مربوط به جاده‌های روستایی بود.  

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی گفت: ارومیه بیشترین سهم را در تلفات سوانح رانندگی طی سال گذشته به خود اختصاص داد، تکاب نیز کمترین میزان تلفات را در این حوزه داشت.  

روشنی از کاهش ۴.۶ درصدی مصدومان سوانح رانندگی طی سال گذشته نسبت به سال ۹۷ خبر داد و افزود: در حالی که طی سال ۹۷ بیش از ۱۵ هزار نفر در این سوانح مصدوم شده بودند، این رقم طی سال ۹۸ به ۱۴ هزار و ۳۳۶ نفر رسید.  

وی اضافه کرد: در این بخش نیز سهم مردان ۷۱ درصد و سهم بانوان ۲۹ درصد بود.  

سالانه افزون بر ۶۰۰ نفر در جاده‌ها و معابر درون شهری آذربایجان‌غربی جان خود را از دست می‌دهند که طبق بررسی‌های صورت‌گرفته عامل اکثر آنها، خطا و اشتباه انسانی رانندگان است.  

البته این رقم نسبت به اواخر دهه ۸۰ شمسی بسیار کمتر شده است.  

آمار پزشکی قانونی، مرجع اصلی آمار سوانح رانندگی در کشور است و پس از بررسی‌های کارشناسی ارائه می‌شود.  

کد خبر 507489 برچسب‌ها پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی حوادث ایران آذربایجان غربی سوانح رانندگی طی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی

مدیر تالار بورس آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هفته گذشته تعداد ۴۴ میلیون و ۴۴ هزار و ۵۱۷ برگ از اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش افزون بر  ۲۷۰ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال در تالار منطقه‌ای ارومیه مورد معامله قرار گرفت، که ۴۱ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است. 

وحید جوادی ادامه داد: در طول هفته گذشته در تالار ارومیه ۱۰ کارگزار از ۱۲ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۱۲۶ شرکت را معامله کردند که تالار اختصاصی شرکت کارگزاری سرمایه ودانش بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۳۰ درصد به خود اختصاص داد و نیز در این هفته سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۲۰ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه‌ای ارومیه قرار داشته است.

به گفته این مدیر بورسی شاخص کل بازار بورس استان نیز با ۳۹ هزار و ۴۰۸ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۲ میلیون ۲۶۴ هزار و ۹۱۷ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۴۱۲ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس
  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • ۸۲ نفر در سوانح رانندگی مشهد مصدوم شدند
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • ۸۲ مصدوم در سوانح رانندگی یک روز مشهد
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • مصدومیت سه تن در سانحه رانندگی محور ارومیه - سلماس
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری