Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@09:05:14 GMT

روایتی از بزرگمردان کوچک امروز، حاج‌قاسم سلیمانی‌های بزرگ فردا

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۲۶۶۸

روایتی از بزرگمردان کوچک امروز، حاج‌قاسم سلیمانی‌های بزرگ فردا

‍‍‍‍‍‍

ایرانی که باشی و دغدغه وطن همراه همیشگی‌ات باشد، می‌شوی قهرمان شهر و دیار و کاشانه‌ات، حتی اگر هشت سال بیشتر نداشته باشی و هنوز قَدَت آنقدر بزرگ نشده باشد که نیازی به چهارپایه نداشته باشی.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، دل در گرو این آب و خاک داشته باشی برایت فرقی ندارد کودک باشی یا مسن ـ مرد باشی یا زن، حسین فهمیده‌ می‌شوی و نارنجک به کمر بسته، زیرتانک دشمن قطعه قطعه می‌شوی تا ناموس و خاک وطنت به دست بیگانگان نیافتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دغدغه‌ وطن که داشته باشی، آنقدر بزرگ می‌شوی که شناسنامه‌ات را دستکاری کنی تا بتوانی تو هم در سنگر جبهه‌ها تفنگ بر دوش نحیفت انداخته و با انگشت ظریفت ماشه آن را به سمت دشمن نشانه بگیری.

ایرانی که باشی و دغدغه وطن همراه همیشگی‌ات باشد، می‌شوی قهرمان شهر و دیار و کاشانه‌ات، حتی اگر هشت سال بیشتر نداشته باشی و هنوز قَدَت آنقدر بزرگ نشده باشد که نیازی به چهارپایه نداشته باشی.

قصه نوجوانانی که در روزگاران آتش و خون برای رفتن به جبهه‌ها به دستکاری در شناسنامه‌هایشان متوسل می‌شدند، این روزها به قصه بزرگ مردانی کوچک تبدیل شده که برای بلندتر شدن قدشان به چهارپایه متوسل شده‌اند، تا در سنگر خدمت به سلامت کشور ادای وظیفه کنند.

قصه شیرین بچه‌های کم و سال روستایی در اطراف اراک که برای تولید ماسک چهارپایه در زیر پاهایشان می‌گذارند تا بتوانند هم‌قد دیگر اهالی روستا ماسک تولید کنند، به راستی جای دیدن و شنیدن دارد، در حدی که تیم خبری خبرگزاری فارس را به دل روستا کشاند تا گزارشی از شور و شوق این بچه‌ها تهیه کند.

وقت قرار را از قبل هماهنگ کرده بودیم، راس ساعت 3 بعد از ظهر در مقابل مسجد جامع روستای امان آباد حضور یافتیم.

 

بعد از تب سنجی و ضد عفونی کردن وسایل وارد حسینیه مسجد صاحب الزمان شدیم، حسینیه بزرگی که بخشی از آن با جمع آوری چرخ‌ خیاطی زنان روستا به کارگاه ماسک تبدیل شده بود و بخش دیگری از آن به تولید دستکش اختصاص یافته بود.

حدود 50 نفر از زنان روستا در کارگاه خیاطی مشغول دوخت و دوز ماسک بودند که در بین آنان دختر 14 ساله تا زن 65 ساله به چشم می‌خورد.

مسول کارگاه جهادی دوخت ماسک شهید حاج قاسم سلیمانی مسجد صاحب الزمان روستای امان آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: با شیوع ویروس کرونا و نیاز کشور به ماسک از اوایل اسفند سال گذشته با تشکیل قرارگاه و با مشارکت پنج نفر از بانوان جهادی اقدام به دوخت ماسک کردیم و در فاز نخست حدود 3 هزار ماسک تولید و بین اهالی روستا و روستاهای اطراف توزیع کردیم.

سمانه قریب می‌افزاید: با بحرانی‌تر شدن اوضاع و نیاز شدید کشور به تولید ماسک تصمیم گرفتیم کار را توسعه بخشیده و در حجم بالاتری دست به تولید بزنیم که پس از رایزنی با هیات امنای مسجد، حسینیه به شکل کارگاه در آمد و بیش از 50 نفر از بانوان جهادی داوطلبانه دست به تولید ماسک زدند.

وی تصریح می‌کند: از پنجم فروردین ماه تاکنون و با تجهیز کارگاه بیش از 60 هزار ماسک توسط بانوان جهادی در دو شیفت صبح و عصر تولید و در سطح استان توزیع می‌شود.

 

به فاصله چند متر آن طرف‌تر بخش تولید دستکش به وسیله پرده بزرگی از کارگاه تولید ماسک جدا شده بود و حدود 10 نفر از بچه‌های قد و نیم‌قد روستا مشغول  تولید ماسک بودند، بچه‌های کم و سن و سالی که با وجود کوتاهی قد صندلی و چهارپایه زیرپایشان گذاشته بودند تا بتوانند به راحتی ماسک تولید کنند.

بزرگمردان کوچکی که می‌گویند از امام جماعت مسجد و پدران و مادرانشان یاد گرفته‌اند که در این کار جهادی مشارکت کنند.

خانوادگی مشغول خدمت هستیم

حسین که تنها 8 سال دارد، می‌گوید: مادرم و خواهرم در کارگاه مشغول دوخت ماسک هستند، پدر و برادر بزرگم نیز به گندزدایی و ضدعفونی کردن روستا مشغولند و من هم تصمیم گرفتم در کنار دوستانم در کار تولید دستکش همکاری کنم.

وی می‌افزاید: از اینکه من هم در این کار سهم دارم بسیار خوشحالم.

 

 

حسین می‌گوید: امام جماعت مسجد از صبح در کنار ما بچه‌ها به تولید دستکش و بسته بندی کردن و توزیع بسته‌ها بین خانواده‌ها مشغول است و ما خوشحالیم که اینجا هستیم.

ایران در دنیا سرآمد است

امام جماعت مسجد صاحب الزمان نیز می‌گوید: این بچه‌هایی که اینجا هستند در رده سنی نونهالان هستند این نشان می‌‌دهد کشور ما در دنیا سرآمد است و نمی‌تواند با وجود همچنین نیروهای بسیجی به ما ضربه بزند.

 

حجت‌الاسلام رحیمی می‌افزاید: از سوم فرودین تا به امروز حدود 25 هزار جفت دستکش پلاستیکی و یکبار مصرف تولید کردیم و روزانه حدود دو هزار و 500 تا 3 هزار ماسک تولید می‌کنیم.

وی بیان می‌کند: این فعالیت‌ها هر روز صبح تا غروب  ادامه دارد، انشاالله که بتوانیم یک گوشه‌ای از کار را گرفته باشیم و کمی از دغدغه‌ها مقام معظم رهبری را فروکش کرده باشیم.

 امام جماعت مسجد صاحب الزمان با اشاره به توزیع و بسته‌بندی مواد ضدعفونی کننده اظهار می‌کند: مواد اولیه از جمله آب ژاول توسط سپاه ناحیه و جهاد سازندگی در اختیار ما قرار می‌گیرد و اهالی روستا تاکنون حدود 3هزار محلول ضدعفونی کننده تهیه و بین نیازمندان توزیع کرده‌اند.

 

 

وی در خصوص مشارکت در طرح رزمایش مومنانه می‌گوید: از همان ابتدا با جمع‌آوری نذورات مردم و دسته‌بندی کردن آنها و برنامه‌ریزی کردن کار خود را آغاز کردیم، با اعلام یک شماره حساب خیرین روستا کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به ما رسانند، ما در روز اول رزمایش دو راس گوسفند قربانی و بین خانواده‌های نیازمند توزیع کردیم.

امام جماعت مسجد امان‌آباد با اشاره به پیام حضور این بچه‌ها در این عرصه‌اظهار می‌کند: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پیامی که این نونهالان می‌توانند به ما بدهند این است که تنها راهی که می‌تواند مشکل بزرگی مثل کرونا را حل کند همدلی و همکاری است.

حاج قاسم‌های کوچک پای کار ایستادند

مسئول گروه جهادی شهید ناصر رحیمی نیز می‌گوید: با همت دوستان جهادی روستای امان آباد که دارای 4000 نفر جمعیت است، قرارگاه جهادی شهدای امان آباد را با مسئولیت روحانی روستا راه‌اندازی و از ابتدای آغاز این ویروس در روستا کارها را شروع کردیم.

امیر قدیمی کنترل رفت و آمدها با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستا، ضدعفونی کردن معابر روستا، تولید و توزیع ماسک و دستکش و بسته‌های ضدعفونی کننده را از اقدامات این قرارگاه برشمرد.

 

مسئول گروه جهادی شهید ناصر رحیمی بیان کرد: با توجه حضور نونهالان در  این قرارگاه طی بازدیدی که مسوولان از قرارگاه داشتند مقرر شد این قرارگاه به عنوان پایلوت و الگوی دیگر قرارگاه‌ها و روستاها قرار گیرد و تا شکست کرونا این فعالیت‌ها ادامه داشته باشد. 

قدیمی بیان می‌کند: روستای امان آباد بالغ بر 1500 نفر بسیجی خواهر و برادر دارد که به خوبی پای کار هستند، با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام و بسیج  سازندگی و بیناد علوی ماسک‌ها و دستکش‌های تولید شده توسط همین بچه‌های کم سن و سال در مناطق محروم توزیع شده است.

وی بسته‌بندی پک‌های بهداشتی را از دیگر اقدامات قرار گاه عنوان کرده و ادامه می‌دهد:  بالغ بر 3 هزار پک توزیع شده و بقیه در حال آماده سازی برای توزیع  بین خانواده‌های نیازمند و افرادیدارای بیماری زمینه‌ای است.

قدیمی بیان می‌کند: بالغ بر 62 کیلو گوشت از دو راس گوسفندی قربانی شده جمع آوری شد و 62 بسته یک کیلویی گوشت آماده و بین افراد آسیب دیده از بیماری کرونا توزیع شد، 20 کیسه آرد بصورت رایگان در اختیار کارگاه‌های تولید نان محلی قرار گرفت.

 

وی با اشاره به حضور نونهالان در این قرارگاه می‌گوید: این بچه‌ها کلاس پنجم و ششم ابتدایی هستند به قول فرمایش حضرت آقا بچه‌های نسل الان اگر از بچه‌های اول انقلاب جلوتر نباشند مطمئنا عقب‌تر نیستد ما می‌بینیم حاج قاسم‌های کوچک پای کار ایستادند انشاالله بتوانیم با کمک همه مردم خوب ایران این ویروس را شکست بدهیم.

خوشحالم که به عنوان عضو کوچک جامعه به کشور خدمت می‌کنم

یکی از نونهالان حاضر در مسجد نیز می‌گوید: کلاس دوم ابتدایی هستم، چهار روز است که با دوستانم در اینجا دستکش تولید می‌کنم.

امیرعلی رحیمی می‌افزاید: خوشحالم که به عنوان عضو کوچک از جامعه می‌توانم به مردم خدمت کنم.

وی می‌گوید: صندلی در زیر پایم گذاشته‌ام تا بتوانم به راحتی کار کنم.

این سرباز سلیمانی کوچک می‌گوید: برایمان فرقی ندارد چه کاری انجام می‌دهیم، همین که می‌توانیم به مانند بزرگ‌ترها به ایران عزیز خدمت کنیم، بسیار خوشحالیم.

ای کاش کرونا نبود تا می‌توانست مثل همیشه در کوچه فوتبال بازی کنم 

علی یکی دیگر از بچه‌های مسجد نیز می‌گوید: درست است که کوچکیم، اما برای خدمت به ایران عزیز بزرگ هستیم.

وی می‌افزاید: وقتی با دوستانم تصمیم گرفتیم برای کمک به مسجد بیابیم، همه گفتیم قدمان کوتاه است و نمی‌توان دستکش‌ها را روی زمین درست کرد، به پیشنهاد امام جماعت مسجد چهارپایه زیرپایمان گذاشتیم تا قدمان برسد.

علی آرزو می‌کند کرونا زودتر برود تا بتواند مثل همیشه در کوچه فوتبال بازی کند.  

 

 

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس مسجد صاحب الزمان روستای امان آباد امام جماعت مسجد تولید دستکش نداشته باشی نیز می گوید تولید ماسک ماسک تولید بچه ها حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته مراسم تشییع شادروان مسعود اسکویی از مقابل مسجد بلال برگزار و در قطعه نام‌آوران آرام گرفت.

در مراسم تشییع رئیس سازمان صدا و سیما، معاون صدای رسانه ملی، چهره‌های هنری و ورزشی همچون حمید استیلی، مهدی تاج، محمدرضا داورزنی، محمد شروین اسبقیان، پیمان یوسفی، مریم نشیبا، علیرضا جاویدنیا و ... حضور داشتند.

مجلس یادبود زنده یاد اسکویی امروز ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۳ تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه در مسجد بلال امروز برگزار خواهد شد تا همکاران از دوران همکاری با وی بگویند.

مرحوم اسکویی با 58 سال اجرا یکی از دیرپاترین چهره‌های رادیو محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • تیم ما مقابل تیم‌های قدرتمند سربلند است
  • ۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ توزیع نقشه جانمایی غرفه‌ها از فردا
  • شمشیربازی جایزه بزرگ سئول؛ فردا: رقابت پاکدامن و رهبری در دور سوم
  • تصویر روز ناسا: تلسکوپ‌های کمکی زیر آسمان پرستاره جنوب
  • فرآیند تولید شلنگ آب در یک کارگاه کوچک پاکستانی (فیلم)
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو